Photo by Garrett Morrow from Pexels

סוני רוכשת את חברת הגיימינג הוותיקה Bungie, המפתחת של Destiny ובעבר המותג האדיר Halo

עוד לא התאוששנו מהרכישה של Activision-Blizzard בידי Microsoft, והנה כבר, המתחרה הגדולה בתחום הקונסולה של מיקרוסופט, Sony, מבצעת רכישה משלה. אבל הפעם הסיבה היא כנראה לא ממש גיימינג.

מקור: הבלוג הרשמי של סוני

כסף קטן לסוני

כמה יוצא בסוף בחשבונית של סוני? 3.6 מיליארד דולר. אם משווים לסכום המטורף של כמעט 70 מיליארד דולר ששילמה מיקרוסופט, זה כמעט מצחיק, אבל זה סכום יפה מאוד לחברה שרוב ההכנסות שלה מגיעות ממשחק, או יותר נכון משירות אחד.

משחק או שירות? הכירו את Destiny 2

המשחק הכי מוכר כיום של בנג'י, יצא ב-2017 ועלה מחיר מלא של 60$, אך לאחר מכן, בנג'י הבינו שיש להם ביד משהו חזק ביותר, ועשו כמו חברות רבות, הפכו את המשחק לשירות ב-2019 תחת השם החדש Destiny 2: New Light.

כנראה הם עשו משהו טוב, כי לפי דיווחים (וכיוון שבנג'י לא נסחרת בבורסה אנחנו מסתמכים רק עליהם), בנג'י מכניסה מדסטני 2 בלבד (שהוא המשחק היחיד שלהם כעת), בין 250-500 מיליון דולר בשנה. אל תשכחו שהמשחק הוא "חינם". מדוע המרכאות? כי משחקים שהם Free 2 Play בדרך כלל ישימו מול השחקנים חומות תשלום, בדמות זמן, נשקים, או התקדמות במשחק, שעליהם צריך לשלם.

נזכיר רק שהמשחק הכי מוצלח (כמשחק שחקן יחיד) של Bungie הוא כמובן Halo, אשר ניתן לומר שהזניק במו ידו את התחרות של מיקרוסופט מול סוני לפני שני עשורים. הוא גם היה משחק אקסקלוסיבי של מיקרוסופט, וכל כך מוצלח שמיקרוסופט סיפחה את בנג'י אליה, סיפוח אשר הסתיים ב-2007 אשר גרם לפיצול של בנג'י ורכישה כל הזכויות של Halo, בידי מיקרוסופט, אז בנג'י לא זכאית כעת לפתח או להפיץ כל משחק או אפילו מוצרים בנושאים את השם והמותג של Halo.

הודעה לעיתונות קצת מוזרה של שתי החברות ותקווה לגיימרים החוששים מבלעדיות

סוני לא רוצה רוצה לפגוע אפילו בשחקן אחד המשלם באופן חודשי ל-Bungie, ולכן המשפט הראשון בהודעה לעיתונות הנכתב בבלוג הרשמי של החברה בידי מנכ"ל ונשיא החברה Jim Ryan היא: "ראשית, אני רוצה להיות מאוד ברור במסר שלי לקהילה, Bungie יישאר סטודיו ומוציא לאור עצמאי המספק משחקים למספר פלטפורמות." ופה העיקר. המילים multi-platform חוזרות הרבה בהודעה של ראיין, וכן בהודעה של Pete Parsons, מנכ"ל בנג'י.

בקיצור, מי שחשב שסוני "מחזירה" למיקרוסופט והופכת את דסטני 2 לאקסקלוסיבי, או תחזיר את Halo הוותיק אליה (היא לא יכולה, הוא לא שלה), כנראה שלא בכיוון.

דסטני 2 הוא פרה חולבת, ממש כמו Fortnite, או משחק-שירות מוכר אחר. המשחק הוא בחינם, ולאט לאט הוא גרם לשחקנים להתחיל לשלם עליו, עבור תלבושות, שחקנים, תוכן נוסף ועוד.

אין לסוני או בנג'י שום רצון או סיבה לפגוע בזה. המשחק קיים כעת עבור מספר פלטפורמות כגון אקס בוקס, פלייסטיישן 4 ו-5, גוגל סטדיה וגם המחשב אישי. וכך הוא יישאר.

ב"שאלות ותשובות" שפורסמו באתר של בנג'י, השורה התחתונה הוא ששום דבר לא הולך להשתנות אחרי הרכישה. לא אקסקלוסיביות של המשחק, החפצים, העולמות והשמירות בידי סוני, הכל נשאר אותו דבר, רק שיש מממנים חדשים.

אז למה בכלל לרכוש?

כל גיימר המכיר את הפרקטיקה של סוני וקרא את המשפט הקודם, קצת מבולבל. סוני ידועה בכל שהיא מוצאת סטודיו איכותי, מפתחת איתו משחק טוב או מגלה משחק טוב שלו, ואז רוכשת אותו והופכת את המשחק לבלעדי עבור הקונסולה שלה. רק ב-2021 זה קרה עם שני כותרים גדולים: Returnal של Housemarque ו-Demon's Soul של Bluepoint Games, שניהם הצטרפו ל-PlayStation Studios, סטודיו המשחקים העצום של סוני אשר בולע חברות, וכל המשחקים שלהם הפכו לבלעדיים, במקרה הזה היתה בלעדיות כפולה, גם לפלייסטיישן, וגם, רק לפלייסטיישן 5, זו האסטרטגיה, ככה מוכרים קונסולות.

אבל בנג'י עם דסטני היא שונה. כאמור יש פה מכרה זהב המספק כ-500 מיליון דולר כל שנה והחברה רק גדלה, אז המטרה הפעם היא כנראה להגדיל את הרווחים. לעזור לבנג'י לפתח את דסטני 2 אפילו עוד יותר, וליצור עולם מדהים (ומשתלם) לכולם.

בנוסף נזרקו דיבורים על פיבוט לתחום המדיה, כלומר סוני תממן מדיה או סרטים הקשורים ל"מאחורי הקלעים" של יצירת המשחקים של בנג'י (אולי שם הם יקבלו את הזכויות לדבר על היילו), אבל ככל הנראה המטרה העיקרית היא להמשיך לפתח עולמות מדהימים שמביאים שחקנים וכסף, אולי אפילו עם IP חדש, בנוסף לדסטני.

דילוג לתוכן