מהיר ועדכני: הכל על בדיקת מהירות גלישה באינטרנט

מתי בפעם האחרונה רכשתם חבילת גלישה מפנקת אבל האינטרנט לא ממש זז כמו שציפיתם? אם התשובה לכך היא אתמול, כדאי שתישארו איתנו למדריך שיסייע לכם לבדוק את מהירות הגלישה באינטרנט מהספה בכמה צעדים פשוטים

יובל בנר

אנו חיים בעידן טכנולוגי בו מספר המכשירים המחוברים לרשת הביתית רק מוסיף לעלות וגלישה מהירה וחלקה באינטרנט במהירות מספקת כבר מזמן הפכה לדרישה לגיטימית. די בעיכוב של שניה או שתיים בלבד בטעינת העמוד כדי שנרים גבה, נתחיל לחשוב מה לא בסדר וננסה למצוא פתרונות מהירים ויצירתיים – מבלי להמתין בסבלנות לבואו של הטכנאי.

כיום, קיימים כלים מהירים ונוחים שיכולים לסייע באיתור הבעיות השונות בחיבור לרשת הביתית שהבולטת שביניהן היא בדיקת ה- speedtest – בדיקת מהירות גלישה באינטרנט. בדיקה זו מאפשרת לאתר את מהירות הגלישה המדויקת, שכן כך תוכלו לבדוק, בין היתר, האם ספק האינטרנט עומד בהתחייבויותיו. אז מהן הדרכים השונות לבדיקת מהירות הגלישה, כיצד יש לבצעה ומתי מגיע השלב בו באמת עליכם ליצור קשר עם מוקד השירות ולהתאמן על קולכם הרוגז בטלפון? הנה כל מה שבאמת עליכם לדעת.

פעולות מקדימות

ברכותיי, האינטרנט שלכם לא זז. אז קודם כל, חשוב להבין שגורמים רבים יכולים להשפיע על מהירות הגלישה, כך שלפני שניגש לבדיקה שלשמה התכנסנו – עליכם להתחיל בכמה פעולות בסיסיות. חלונות פתוחים, מחשב שפועל זמן רב וצובר עומס עבודה ברקע או ריבוי של מכשירים המשתמשים ברשת, עלולים להשפיע משמעותית על מהירות הגלישה. לכן, כדאי לבצע תחילה הפעלה מחדש של המחשב, סגירת כל החלונות הפתוחים וניתוקם של מכשירים מיותרים מהרשת.

בדיקת מהירות

לאחר ביצוע פעולות אלה, במידה והגלישה עדיין איטית כדאי לעבור לביצוע בדיקת המהירות. כיום מציעות ספקיות האינטרנט שירותי Speed Test  אותם ניתן לקבל דרך גוגל או באפליקציה ייעודית. בדיקה זו תגלה מהי מהירות הגלישה המדויקת ברשת הביתית שלכם ותכלול התייחסות ל- Upload – מהירות העלאת התכנים לרשת ול- Download – הורדת התכנים. יש לזכור שחברות האינטרנט מתחייבות למהירות מקסימלית ולא קבועה התלויה בעומס על הרשת ובגורמים נוספים, כך שאם קיבלת תוצאה הנמוכה עד 20% ממקסימום החבילה שלך – למעשה הכל בסדר.

במצב בו מהירות הגלישה תקינה אך הגלישה עדיין איטית, יתכן ומדובר בבעיה נקודתית באתר ספציפי, במחשב או בדפדפן. כדאי לגלוש בדפדפן מתקדם ככל האפשר ולבדוק את האתר דרך כלי המסופק על ידי גוגל, Page Speed Insight, אשר נותן חוות דעת על האתר ומספק לנו דרכים לפתרון הבעיה ולבדוק את קצב הגלישה דרך מחשב אחר.

עדיין לאט?

אם קיבלתם תוצאה נמוכה, זה עדיין לא הזמן לפנות למוקד השירות. מהירות גלישה איטית יכולה לנבוע מבעיה בנתב, הראוטר – מעין מחשב קטן שמנהל את גלישת האינטרנט שלנו. כל מה שעליכם לעשות הוא לנתק את הנתב מהחשמל לכמה שניות, להחזירו לפעולה ולבצע שוב בדיקת מהירות לאחר ששב לפעילותו הרגילה. בדרך כלל בעיה בנתב מתאפיינת בגלישה איטית במספר מכשירים ולא רק במחשב או בטלפון אחד.

במידה ובדקתם את כלל האפשרויות שעשויות לגרום לבעיה החל מהמחשב וכלה בראוטר, יתכן וישנה בעיה אותה יהיה עליכם לפתור מול ספק האינטרנט וזה הזמן הנכון ליצירת הקשר עימו. יש לנסות ולהתקשר קודם לספק התשתית ולהסביר לנותן השירות את מהות הבעיה ומה נעשה עד כה על־ידכם. לעיתים יוכל מוקד השירות לסייע בפתרון הבעיה ובמקרים אחרים בהם אין באפשרותו לספק פתרון מיידי – יפנה אתכם לגורם הרלוונטי. במצב בו הבעיה מוסיפה להחמיר או לחילופין חוזרת על עצמה, כדאי לנסות ולברר האם מקור הבעיה הוא בתשתית האזורית כך שתוכלו לבחון אפשרות של מעבר לתשתית מתאימה אחרת.

 

לסיכום, בין אם בטלפון, בטאבלט או במחשב האישי, אנו חיים בעידן בו גלישה מהירה באינטרנט כבר מזמן אינה פריבילגיה אזורית או יקרה. זהו שירות נגיש לכל שיכול להיות מסופק באיכויות שונות על־ידי חברות רבות ובאופן זה – הבחירה, גובה התשלום ואיכות השירות המתקבל הם בידכם.

דילוג לתוכן