נטפליקס וסיסמאות: החדשות הטובות, והפחות.

כולנו שמענו בימים באחרונים שנטפליקס הפסידה לקוחות. 200 אלף לקוחות ליתר דיוק, כך על פי הפרסומיים הרשמיים. אין ספק שבנטפליקס נבהלו מעט מהנתונים – זה לא נעים שדוחות חברה מצביעים על שפל ולא נעים עוד יותר שמנית החברה צוללת, תהינה הסיבות אשר תהיינה.

כחברה, נטפליקס מחויבת לצאת מן הסיטואציה הלא נעימה הזו שמתבטאת בירידה של לקוחות משמעותית הגורמת לפיחות ברווח הנקי של החברה. הסיבות לכך הן מגוונות ובכתבה זו נוכל לסקור מה בעצם קרה ומה נטפליקס עושה בעניין.

התגובה של נטפליקס

אז נתחיל דווקא מהסוף, מתגובתה של של נטלפיקס: נטפליקס טוענת שהירידה של הלקוחות היא בגלל שיתוף ססמאות בין משקי בית ולכן:

  • ססמאות – נטפליקס תעודד קניה של מנויים ללא שיתוף ססמאות, כך מצהירים בחברה, על פי פרסומים שונים. כיצד יעשו זאת, והאם המהלך יצלח – ימים יגידו
  • פרסומות – נטפליקס תיתן שירות מוזל יותר של שירותי התוכן שלה, אותה תעודד על ידי חבילות המשולבות בפרסומות ובכך תוכל לממן את שירות התוכן בצורה מוזלת יותר.
Photo by Mollie Sivaram on Unsplash

תחרות בשוק

בהערת אגב אין ספק שנטפליקס איבדה מעט מהכתר אותו חלקה פעם כענקית התוכן ששלטה כדומיננטית בשוק בתחומה.

ספקיות תוכן נוספות נכנסו לשוק, עם סרטים וסדרות נוספות, תוכן נוסף לצפייה כמו גם מחיר שלעתים הוא זול משמעותית מזה של נטפליקס וכנראה מותאם יותר למי שנמנה על שירותיו.

ומה נטפליקס עושה בנידון?

ומה נטפליקס עושה בנידון? כמו שכתבנו נטפליקס ככל הנראה תיצור חבילות חדשות. אמנם הם מדברים על פרסומות ועידוד קניה פרטית של מנויים, אולם אין ככל הנראה מה שעומד מאחורי כל זה, זה גם תחרות עם ענקיות התוכן הנוספות.

עוד אגב, ישנם טוענים שירידת הלקוחות היא בגלל סיום משבר הקורונה העולמי בו רבים קנו מנוי שירותי תוכן לצורך בידור בתקופות הסגרים והבידודים.

קרדיט תמונה

Photo by Venti Views on Unsplash

דילוג לתוכן