מחוברים לשוק: כך האיצה הקורונה השקעות בחברות API

API מאפשר לארגונים לבנות במהירות יישומים דיגיטליים ועוזר לאפליקציות שונות לתקשר זו עם זו. בעידן שבו הפעילות הכלכלית ברשת מתרחבת באופן חסר תקדים, חברות API מעוררות עניין רב – וההשקעה בהן מתרחבת

מגפת הקורונה הביאה עמה שינויים כמעט בכל תחומי החיים. לצד ההשפעה המשמעותית על תחום הרפואה ובריאות הציבור, הקורונה שינתה גם את ענף הטכנולוגיה. בעוד שהמגפה בלמה מגמות מסוימות היא עודדה והאיצה מגמות אחרות – כשאחת העיקריות שבהן היא דיגיטציה מהירה של עסקים וחברות.

כאשר בעלי עסקים הבינו כי אין באפשרותם להעניק שירותים או למכור מוצרים בחנויות פיזיות בשל מגבלות הריחוק החברתי, החל המרוץ להעביר במהירות את הפעילות לאינטרנט. מי שהצליח לעשות זאת בצורה חלקה ויעילה, הצליח גם לשמור על קהל הלקוחות שלו, ואפילו להגדיל את המכירות. אחד מעקרונות המפתח שאפשרו את הדיגיטציה המהירה הוא השוק הגדל של פתרונות API (Application Programing Interface), שאף מציג הזדמנות מעניינת בפני העוסקים בניהול תיקי השקעות.

מהן חברות API?

חברות API מפתחות ממשקי תכנות שבאפשרותם להתחבר ליישומים חיצוניים. כך, הן מסייעות לארגונים ועסקים לקצר ולייעל את הדרך לבניית שירותים דיגיטליים מקיפים. לדוגמה אם חברה בונה אתר סחר למוצרים שלה, שימוש ב-API מאפשר לה "להתלבש" על תוכנה קיימת של דיוור ללקוחות, או סליקה בזמן הרכישה, ולהתאים אותה לצרכים שלה. בנוסף, ממשקי API מאפשרים לאפליקציות ויישומים שונים לתקשר זה עם זה – גם אם נכתבו בשפות שונות.

ל-API יתרונות רבים עבור השוק העסקי. ראשית, הוא מאפשר לחברה להתמקד בעסקי הליבה שלה, במקום לבזבז זמן ומשאבים על פיתוח תוכנת מייל או דיוור. שנית, כאמור, הוא מאפשר מעבר מלא לסביבת פעילות דיגיטלית, במהירות רבה. עבור לא מעט עסקים, האפשרות להתממשק למפות גוגל, למשל, היא חיונית לפעילותם.

את מוצרי ה-API נמצא כמעט בכל תחום – החל מתקשורת, דרך פיננסים ובנקאות, ועד לסליקת אשראי. למעשה, API הוא שחקן מפתח בתחום הצומח של אפליקציות פיננסיות. כך למשל, הוא מאפשר לאפליקציות תשלומים שונות לתקשר זו עם זו ועם המערכות של הבנקים.

מדוע הקורונה הזניקה את הביקוש ל-API?

ברחבי כל העולם הפעילות העסקית בחנויות ובסניפים פיזיים נבלמה בבת אחת בתקופת הקורונה. חברות נאלצו לחזק במהירות את יכולות הדיגיטל שלהם כדי שיוכלו להמשיך לפעול. פתרונות API אפשרו לבצע מהלכי דיגיטציה באופן יעיל יותר ולקצר לוחות זמנים באופן משמעותי, כך שהביקוש לשירותים ולמוצרים שלהן עלה בחדות.

העוסקים בניהול תיקי השקעות ברחבי העולם לא פספסו את המגמה, ומתוך הערכה כי היא תמשיך להתרחב גם בשנים הקרובות, ככל שעוד ועוד פעילות מסחרית תעבור לרשת, החלו להשקיע בהמוניהם בחברות API. אמנם ההשקעה בחברות אלה גדלה בעקביות מאז 2016, אך היא הגיעה לשיא בשנת הקורונה.

על פי נתוני האתר CrunchBase, ב-11 החודשים הראשונים של 2020 הגיע סך ההשקעות בחברות API במגזר הפרטי ל-2.1 מיליארד דולר – זינוק של 23% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. גם חברות הנסחרות בבורסה, ופעילות בתחום ה-API, רשמו זינוק נאה במניותיהן.

מה צפוי בעתיד?

יותר מ-13 אלף מפתחים, בודקי תוכנה ומנהלים בחברות השתתפו במשאל שנערך בשנת 2020 בנושא היקף, סוג ואופק השימוש ב-API. קרוב למחציתם אמרו כי השקעת המשאבים בחברה שלהם במוצרי API עתידה לגדול ב-12 החודשים הבאים. שליש נוסף מהמשתתפים אמרו כי ההשקעות שלהם בתחום יישארו ברמה דומה, זאת, על אף ההאטה הכלכלית שהביאה עמה הקורונה.

ממצא מעניין במיוחד הוא שכ-30% מהנשאלים אמרו כי ל-API תפקיד משמעותי במיוחד בארגון שלהם – שכן מוצרים אלה סייעו לו להגיב לשינויים שהביאה מגפת הקורונה, תוך שמירה על קשר עם הלקוחות, מעבר לעבודה מרחוק, ותגובה מהירה לשינויים רגולטוריים.

בשורה התחתונה, נראה כי שוק ה-API צפוי להמשיך להתרחב ולהתפתח, בהיותו חיוני עבור עסקים וארגונים שפועלים באינטרנט – או במילים אחרות, קרוב ל-100% מהעסקים כיום. גם ההשקעות צפויות להמשיך לזרום לתחום, מתוך הערכה של המשקיעים כי ערכן של החברות ימשיך לעלות.

 

 

*אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה ואין באמור משום תחליף לשיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח.

דילוג לתוכן