לחץ חיובי: תקופת הקורונה האיצה תהליכים והביאה גם לצמיחה וחדשנות

מאת אילנה פלטשר 

2020 כנראה תכתב בדפי ההיסטוריה כשנה שרובנו היינו רוצים לשכוח: שנה שהביאה עלינו ריחוק

משפחתי וחברתי, מפלות כלכליות ועסקיות ובעיקר הרבה אי וודאות. לצד אלה, השנה הזאת, אילצה אותנו ללמוד, אם מרצוננו ואם מכורח הנסיבות, להיות דינמיים ולפרק מסגרות שחשבנו שלא נוכל לחיות בלעדיהן.

אתה לא לבד – חיזוק נטוורקינג של קשרים

הקורונה הבהירה לנו שלא רק את הקושי אנחנו חולקים, אלא כדאי שנחלוק גם את הידע בינינו. כמו במציאת החיסון לקורונה שדרשה התגייסות חברות מתחרות מול "אויב אחד״, בכאוס האוניברסלי הזה גילינו שעלינו לשפר את האופן שבו אנו מתקשרים ומשתפים פעולה.

לפתע גילינו שניתן לקיים סיעור מוחות ולשתף פעולה עם חברות אחרות: אם בעבר נאלצנו לעבור "שרשרת" מזכירה-לו"ז-יומן פגישות, הרי שהיום, פגישות ZOOM מקצרות את התהליכים האלו והופכות את חוויית ההתקשרות לקלה יותר, מה שבתורו מוביל להתקדמות בתחומים שונים. דוגמא לשיתוף פעולה אפשרי: התקופה הנוכחית מאופיינת בחוסר יכולת לנסוע ולהשתתף במפגשים עסקיים, מה שאומר שזמן ייצור הלידים החדשים מתארך. המצב הזה עלול להוביל לקיפאון בכל הנוגע לפיתוח העסקי בחברה שלכם. במקום לעצור ולחכות עד יעבור זעם, תוכלו לחבור לחברות אחרות שהמיקומים הגיאוגרפים שלהם רלוונטיים לכם, ולשכור במשותף נציג בינלאומי. החיבור יכול להצדיק שכר במשרה מלאה ורווח נקי למספר שותפים שיחלקו בהוצאה ויניעו יחד מהלכים, כל אחד מהכיוון שלו.

מעבר מהיר לדיגיטל

כמה זמן השקעתם בניסיון להגדיל את הקמפיינים הדיגיטליים שלכם? ובכן, נדרשה רק מגפה כדי להגשים את חלומותיכם. סביר להניח שב- 2020 לא השתמשתם בתקציב הנסיעות שלכם או בחלקים גדולים מתקציב השיווק שלכם… אז למה שלא תיקחו את החסכונות האלה ותשתמשו בהם ליצירת פעילות דיגיטלית. הקורונה האיצה תהליכים בכל הקשור לתחום זה; חברות ועסקים שעבדו בצורה מסורתית, למשל מכרו דרך חנות פיזית, נאלצו באחת לעשות התאמה לחיים המקוונים כדי להישאר בחיים. אך יותר מכך, הם נאלצו להשקיע בנראות וביעילות של הנכסים הדיגיטליים שלהם היות והזירה הזאת הפכה מוצפת באחת.

הנוכחות המקוונת שלכם מעולם לא הייתה חיונית יותר. באין שום דרך לקיים פגישות פנים אל פנים, כדאי לכם להיראות במיטבכם באינטרנט. באופן דומה, ללא יכולת להציג בשידור חי, חיוני שיהיו לכם מבחר רחב של כתבות, בלוגים, תקצירים, תכני וידאו, ומאמרים שיסייעו ליצירת לידים. השקיעו מאמצים רבים בכדי להפוך את התוכן שלכם למעניין ואינפורמטיבי ככל האפשר, מכיוון שהוא מחליף לעיתים קרובות את כישורי פתיחת הדלתות של צוות המכירות שלכם. חשוב לייצר אירועים וירטואליים כמו הרצאות, מפגשי Meetup  וסמינרים ברשת. לאחר כמעט שנה של קורונה, החומרים המקוונים שלכם חייבים לשקף את העסק שלכם בצורה הכי טובה שיש! אחרת אתם עעלולים להפסיד מכירות ולקוחות למתחרים.

עבודה פרודוקטיבית מהבית

הסגרים כפו עלינו להיות יצירתיים ולעבוד מהבית. מעסיקים ועובדים נאלצו לגלות גמישות מחשבה ופעולה –לפתע התברר כי אין צורך לשהות ימים שלמים במשרדים הפיזיים של החברה על מנת להיות פרודוקטיביים. לכך נוספו אתגרים נוספים כגון הילדים בבית, מה שאילץ בתורו את העובדים לרכז מאמצים בפרקי זמן קצרים יותר אך ממוקדים יותר. והתברר שהדבר אפשרי. לפי סקר שערכה חברת פיוצ'ר מוביליטי עוד בתחילת משבר הקורונה, 77% מהמנהלים סברו שתפוקת העובדים נשמרה ואף עלתה בעת העבודה מהבית בשל הקורונה, וזאת לצד 78% שחשבו אותו הדבר על איכות העבודה. 66% מהמנהלים דיווחו בסקר כי ימשיכו בעבודה מרחוק גם אחרי חזרה מלאה לשגרה. כך שהקורונה שינתה ברגע דפוס ישן של יחסי בית/משרד וטשטשה את ה"הכרח" בשעות עבודה מוגדרות.

הצורך הוא אם ההמצאה

זה באמת מעורר השראה לראות כיצד הסתגלנו לעולם החדש, בכל דבר, החל ממעבר די חלק לעבודה מרחוק ועד לקיום מסיבות ימי הולדת מצומצמות. פירוש הדבר שברגע שהמגפה תסתיים, נשאר עם הכלים הללו, ובעוד זמן מה, נסתכל על הגישות החדשות שלנו ונהיה בטוחים שהקורונה דווקא עשתה לנו טוב.

 

הכותבת היא סמנכ"לית פיתוח תאגידי של חברת Air Doctor   חברת סטארט- אפ בתחום הבריאות הדיגיטלית המקשרת בין מטיילים לרופאים מקומיים ברחבי העולם.

דילוג לתוכן