שיפור ההבנה התקשורתית בין רוכבי אופניים לנהגים

פורד הציגה אב טיפוס של ז'קט Emoji הנועד לשפר את ההבנה התקשורתית בין רוכבי אופניים לנהגים

 

 

יצרנית המכוניות פורד, הציגה אב טיפוס של ג'קט מבוסס אמוג'י שנועד לשפר את התקשורת הלא מילולית שבין רוכבי האופניים והנהגים בכבישים. אב הטיפוס החדש של פורד אינו מוצע למכירה. הוא מיועד להראות כיצד ניתן להקל על מתחים בכביש ולאפשר לרוכבים להראות לנהגים ביתר קלות ובהירות יותר מה הכוונות שלהם – וגם איך הם מרגישים.

הז'קט כולל פנל רשת LED עם האימוג'ים הבאים:

  • אחד משלושה אמוג'ים ? ? ?
  • חצים ⬅️ ➡️
  • אות מפגע ⚠️

רוכב האופניים מפעיל כל אמוג'י, באמצעות שלט אלחוטי המותקן על כידון האופניים.

הז'קט נוצר בשיתוף עם פרויקט 'שתף את הדרך' של פורד, מאפשר לרוכבים לבטא את רגשותיהם ויוצר קשר רגשי חשוב בינם לבין משתמשי דרך אחרים .  'שתף את הדרך' של פורד מבקש לטפח הרמוניה בין משתמשי הדרך ומדגיש את אמונתה של החברה לאפשר לאנשים רבים יותר לרכוב על אופניים בבטחה, במיוחד לנסיעות קצרות. כך, רוכבי אופניים אשר בדרך כלל צריכים להוריד יד מהכידון כדי לתקשר עם הסביבה וכלו לתקשר באמצעות האמוג'י האוניברסלי כדי ל"שתף את הדרך".

 

פורד גם הפיקה חווית מציאות מדומה עטורת פרסים כדי שנהגים ורוכבי אופניים יוכלו להבין טוב יותר את האתגרים במסעות זה של זה. 'החלפת גלגלים' מאפשרת לנהגים ורוכבי אופניים לראות כיצד נהיגה ורכיבה לא מתחשבת יכולה להיות מסמרת שיער – ואולי אף קטלנית – עבור חבריהם בדרכים. מחקרים ראשוניים מראים כי כל מי שצפה בסרט אמר שישנה את התנהגותו.

על פי  נציבות האיחוד האירופי, נהרגים מידי שנה כ -2,000 רוכבי אופניים בכבישי אירופה.

 

 

דילוג לתוכן