wabteccorp
Locomotive

רכבת משא חשמלית ראשונה נחשפה בפיטסבורג

השיח על אנרגיה ירוקה הוא אחד הנושאים הכי מדוברים בשנים האחרונות בכל רחבי העולם. העיסוק הקפדני סביב נושא הקיימות הפך אותנו לכמעט אובססיביים בכל נוגע לפליטת מזהמים ומיחזור.

כעת אחת התחרויות הגדולות ביותר בכל העולם היא סביב פתרונות טכנולוגיים העוסקים באנרגיה ירוקה, כזאת שלא תשאיר חותם על כדור הארץ ותאפשר לנו בגאווה להמשיך ולהתפתח ללא חורים באוזון, שפכים בים וקרקעות מזוהמות.

 

הכירו את רכבת המשא החשמלית הראשונה בעולם

קטר הרכבת, המכונה FLXdrive, הוא צעד ראשון לקראת שינוי דרמטי בתחום השינוע היבשתי, תעשייה שאחראית לכרבע מכל פליטת המזהמים בתחום התחבורה האמריקאית.

על פי חברת הרכבות Wabtec, בסוללת 7 מגה-ואט של ה-FLXdrive יש "פי 100 מהעוצמה והאנרגיה" שיש ברכב טסלה.

כיום אחת הדרכים היותר מקובלות בכל רחבי העולם לשינוע ותובלה הוא תחום הספנות המאפשר שינוע של טונות בצורה בטוחה באופן יחסי. המכולות על גבי הספינות מעבירות דרך הים בערך כל סוג של מוצר שעולה על דעתכם, כולל רכבים, ציוד זול ויקר, קל וכבד. ביבשות גדולות כמו אירופה וארה"ב קיימים שטחים יבשתיים עצומים ושם נכנסת תעשיית המשאיות. המשאיות מיצרות כמויות אדירות של פליטת מזהמים והתחזוקה שלהן לא זולה כלל וכלל. אם הרכבות יצליחו להכניס אנרגיה חשמלית בצורה זמינה, הן עלולות להוביל מהפך משמעותי בתעשיית השינוע.

העולם צמא לתיקון בתחום הזיהום ועל פי קצין הטכנולוגיה של חברת הרכבות Wabtec, אריק גבהארדט – "אם נפרק את כל הקטרים ​​ונקטין את מספר המשאיות, נגיע למקום בו אנחנו צריכים להיות".

 

הרכבות החשמליות בדרך להשתלטות?

הקטרים החשמליים של Wabtec לא צפויים להחליף בקרוב את רכבות הדיזל הקלאסיות. למרות שהרכבות האלה די חזקות, הן לא יכולות לחצות את ארה"ב בכוחות עצמן.
צפיפות האנרגיה של הדיזל גדולה פי 27 מהאנרגיה של סוללות הליתיום-יון המדוברות ולכן נכון לשנים הקרובות, שוק רכבות הדיזל ימשיך להיות בסיס לשינוע יבשתי לצד המשאיות.

אחת המורכבויות הצפויות בתחום היא לאו דווקא רכבות חשמליות אלא התשתיות עצמן. אין שום צורך שכלל הרכבות יהיו בעלות סוללות ענקיות אשר מסיעות את הקטרים ברחבי היבשת. הקושי הוא סביב איזורים מסויימים בהם אין תשתית מספקת להעברת חשמל בצורה רציפה ויציבה דרך המסילות ועל כן רכבות מסוימות אשר מתמודדות עם מעבר באיזורים שכאלה כן יצטרכו לשאת סוללות גדולות עליהן.

כל טכנולוגיה חדשה אשר נכנסת לשוק מתמודדת עם לא מעט אתגרים, חלקם בטווח הקצר והמידי וחלקם בטווח הארוך. טכנולוגיה אשר דורשת שידרוג של תשתיות קיימות או לחלופין יצירת תשתיות חדשות עלולה לחוות עיכוב התפתחותי משמעותי. כמות הכסף והזמן אשר נדרשים לתהליכים שכאלה הם אדירים. נותר רק לקוות שתוך לא הרבה זמן תעשיית הרכבות תצליח גם היא להיכנס למעגל האנרגיה החשמלית.

דילוג לתוכן