לוגו אמזון

אמזון מנחיתה מכה רצינית על הסוחרים הסיניים

נראה שאמזון לא מרוצה כלל וכלל משימוש לרעה של האתר שלה, ובצעד דרמטי סוגרת אלפי משתמשים של סוחרים סיניים ברחבי הפלטפורמה.
החברות אשר קיבלו חסימה לחשבונם הואשמו בשימוש לרעה של תקנון מתן הביקורות החיוביות לסוחר או המוצר.

אין ספק שאדם שמחליט לרכוש מוצר באמזון יתבסס על הביקורות אשר הוא ימצא על הסוחר או המוצר באתר עצמו, אך נשאלת השאלה, מה אם הביקורות אשר קראתי הרגע הן בעצם לא אמיתיות? כאן אנו נכנסים לסוגיה מורכבת.

במקור אמזון אפשרה לחברות להציע ללקוחותיהן מוצרים בחינם או בהנחה (בתמורה למשוב חיובי על הפלטפורמה וכל עוד תמריץ נוסף זה נחשף בסקירה), אך החברה עדכנה את הנחיות הקהילה שלה בכדי לאסור ביקורות אשר נכתבות מטעמי טובות הנאה. אם אמזון הייתה משאירה את האפשרות לכתוב ביקורות תמורת טובות הנאה, כל סוחר היה מרשה לעצמו להתהדר בביקורות מהללות והצרכנים היו נאלצים להיות סקפטיים לגבי מה שהם פוגשים באתר – מהלך שיגרום לפגיעה באמון של הצרכן באמזון ויסכן את החברה כולה.

סינדי טאי, סגנית נשיא אמזון למכירות באסיה התראיינה לגוף התקשורת הסיני SCMP ואישרה כי אמזון פועלת להסיר חשבונות אשר משתמשים לרעה בפלטפורמה של אמזון, ושיתפה כי אמזון לא פנתה באופן ישיר לחברות אשר עומדות מאחורי החשבונות אלא פשוט השביתה אותן.
כמו כן, בעקבות המהלך הושפעו עשרות אלפי חשבונות של סוחרים אחרים.

 

שמים את המיקוד בלקוח הקצה

אמזון אמרה ל-SCMP כי "הלקוחות מסתמכים על הדיוק והאותנטיות של סקירות המוצר בכדי לקבל החלטות רכישה מושכלות, ויש לנו מדיניות ברורה הן לסוקרים והן לשותפי מכירה שאוסרת שימוש לרעה בחוקי הקהילה שלנו. […] אנו משעים, סוגרים ופועלים משפטית נגד מי שמפר את המדיניות הזו, באשר הם בעולם ".

בשלב זה קשה לדעת מה הנזק שנגרם לחברות אשר קיבלו חסימות על המשתמשים שלהם, אבל ניתן להסיק שמדובר במהלך שככל הנראה פגע קשות בעסקים המדוברים ואלה יצטרכו כעת להבין האם הם יכולים לתכנן מסלול מחדש ולנסות לחזור לפלטפורמה תחת החוקים הנוקשים, או לחלופין לאבד את אמזון כפלטפורמה לעסק שלהם.

כמובן תמיד יש את האופציה בה החברות הללו יפתחו עוד משתמשים חדשים וימשיכו לנסות לפעול מתחת לרדאר של אמזון, אבל נראה שאמזון לא מוכנה לשחק משחקים ומוכנה לקחת את אותם הסוחרים לבית המשפט.

אם חושבים על זה, אלה חדשות נהדרות לצרכנים.
הידיעה שאמזון היא פלטפורמה שנאמנה לחוקים שלה ומצליחה לשים את הצרכן במקום הראשון מאפשרת לכל אחד להרגיש בנוח לרכוש באתר ולקבל בסופו של דבר את המוצר שהוא הזמין מבלי להתמודד עם התחושה המבאסת "זה ממש לא כמו שזה היה נראה באתר".

 

 

 

 

Photo by Christian Wiediger on Unsplash

דילוג לתוכן