tארז צור, מנכ"ל קיידנס ישראל בכנס CDNLive 2014

"קיידנס נמצאת כיום בחזית השינויים שעוברים על תעשיית השבבים""קיידנס נמצאת כיום בחזית השינויים שעוברים על תעשיית השבבים, אשר משפיעים על חברות הסטארטאפ והחברות הגדולות כאחד. השינויים מתבטאים הן בהיבטים טכנולוגיים ובהן בהיבטי העלויות של פיתוח ה-SoC's המתקדמות. אני שמח על המגוון הרחב של החברות שהגיעו לכנס, שמשקפות את הורסטיליות של השוק בו אנו פועלים והיכולת שלנו לספק לו פתרונות כוללים", כך אמר ארז צור, מנכ"ל קיידנס ישראל, אשר פתח הבוקר בת"א את הכנס הטכנולוגי השנתי ה-13 של קיידנס ישראל הנחשב לכנס המקצועי הגדול ביותר בישראל למשתמשים ומפתחים, שאירח כ- 850 איש מיותר מ-160 חברות בתעשיית השבבים בישראל.
צ'ארלי הואנג, סגן נשיא בכיר, קבוצת מכירות מערכות ו-וריפיקציה בקיידנס פתח את המליאה והציג את המגמות המובילות בעולם הטכנולוגיה, כמו מחשוב ענן, mobility ו"האינטרנט של החפצים", וכיצד הן מגדילות את ההזדמנויות וההיצע של מוצרים חדשים, שמובילים אף הם לפיתוחים וחידושים בעולם השבבים וה-EDA. הואנג ציין כי ברמת יצרניות השבבים, האתגרים בתכנון "מערכות של מערכות" דורשים עמידה בסוגיות רבות, כמו תפקודיות, תזמון הספק וביצועים.
כריס רואן, מנהל הטכנולוגיות הראשי בקבוצת ה-IP של קיידנס, הציג את הטכנולוגיות החדשות שהשיקה קיידנס בתחום ה-IP בשנה האחרונה ואת חמשת התחזיות לתחום תכנון השבבים:
1) ה"אינטרנט של החפצים" (IoT), המילה המדוברת ביותר בתחום בשנת 2014, תתחלף במילים ובתחומים ממוקדים יותר ככל שהסיליקון יתעצם: מחשוב לביש, בית-חכם, התעשייה, הרכב והמדיקל.
2) תכנון SoC יסתעף ל-IP מובחן, כלי תכנון וצמתי סיליקון, הן עבור מכשירים "רגילים" והן עבור מכשירים מרובי נתונים בהספק אולטרה-נמוך.
3) המחשוב הקוגניטיבי יניע את החלוקה לתת מערכות "מופעלות-לרוב" או "מופעלות-חלקית", ליישום האשליה של "מופעל תמיד". עיבוד IP ותוכנה יוכפלו, אך יובחנו לפי שכבות.
4) גידול במעבדים משובצים ובתוכנה, וגידול מואץ במעבדי dataplane ממוטבי-יישומים.
5) נפסיק לדאוג מ"מותו של 'חוק מור'" – תכנון ה"אינטרנט של החפצים" ידגיש את היצירתיות בתחום היישומים לעומת ספירת הטרנזיסטורים הגולמית.
המליאה נחתמה בדיון בהנחייתו של ארז צור, מנכ"ל קיידנס ישראל, אשר התמקד בתחרותיות בשוק השבבים הישראלי, ובו סיפרו מניסיונם שי כהן, מנהל התפעול הראשי (COO) של מלאנוקס ובילי הרבוג'ה, מייסד ומנכ"ל חברת אנאפורנה לאבס.
שי כהן: "עלות שבב היום היא בין 40 ל-60 מיליון דולר כך שהלחץ על הביצוע הופך למהותי. בהסתכלות קדימה, 15 השנים הבאות יהיו לא פחות מאתגרות מ-15 השנים הראשונות. היום, כשמדברים על המובילות של מלאנוקס בתחום החיבוריות והדאטה סנטר, אנחנו יודעים ששום דבר לא מובטח וחושבים איך מכפילים את הערך שלנו. ברגע שאתה לוקח נתח גדול מהשוק, יש לך תחרות מהאריות ואתה חייב כל הזמן לשאוף להתקדם ולהיות מוביל טכנולוגי". כהן ציין כי "אפשר וצריך לגדול בישראל, גם ממניעים מסחריים וגם ממניעים ציוניים. אבל, ככל שאתה גדל, קשה לעצום את העיניים ויש סיבות להסתכל החוצה, לעולם. למשל, בנושאים של מומחיות בנושאים ספציפיים. לכן, קנינו חברות בארה"ב ובדנמרק, שעוסקות ומומחיות בתחום האופטיקה שלא קיימת בארץ. ככל שאנחנו גדלים, גדל האתגר לשמור את היכולת לעשות שינויים בהתאם לצורכי השוק, ובזריזות הנדרשת כדי לעמוד באתגרים. מאוד חשוב שיהיה אקו סיסטם לכל תהליך חדש ושיהיה איכותי ויאפשר כניסה חזקה למקומות חדשים, כי אין לאף אחד זמן. העובדה שיש תשתית רחבה של IP היא קריטית להגעה לשוק בעולם החדש. הפילוסופיה שלנו היא לעשות את כל מה שחשוב "בפנים", בתוך החברה. אנחנו עושים כמעט הכל לבד על מנת לשלוט בגורל שלנו". כהן סיכם כי אין ספק שה-EDA חשוב למלאנוקס והופך למשמעותי יותר ויותר. לכן, אנחנו מעודדים את האסטרטגיה של קיידנס שמסתכלת על הפתרון ולא רק על השבב ומסייעת לנו מבחינת הטכנולוגיה, הזמנים והעלויות לפיתוח. יש לזה השפעה מעשית על העסקים".
בילי הרבוג'ה: "החברה הוקמה בשנת 2011, מתוך מטרה לבנות חברה גדולה בראייה ארוכת טווח. עלות פיתוח השבב הראשון שלנו הייתה כ-20 מיליון דולר. אנאפורנה גייסה בשלב הראשון 21 מיליון דולר, כך שהסבב הראשון מהווה סיכון למשקיעים לא רק ברמת "פיתוח המוצר" אלא בצורך להביא הכנסות שיחזירו את ההשקעה. זה הרבה מאוד אנרגיה ולחץ. בנוסף, משקיעים כבר לא מתלהבים להגיע לחברות שבבים. אם אתה רוצה לבנות חברה רצינית אתה צריך ללכת לשוק גדול ולשכנע את המשקיעים למרות הסיכונים שכרוכים בכך. כיום יש באנאפורנה 87 עובדים. כל המו"פ שלנו נמצא בארץ ויש לנו אנשים מדהימים ויצירתיים. ולכן ככל שנוכל לגדול בארץ – נעשה זאת. מצד שני, העסקים הם גלובאליים, אנחנו צריכים להיות קרובים ללקוחות ואין הרבה לקוחות ישראלים שאפשר לגדול איתם. אנחנו עושים הפרדה בין המכירות למו"פ מהסיבה הזאת".

דילוג לתוכן