Israel Mobile Summit 2015 האירוע המוביל בשבוע המובייל 9 ביוני 2015 "כמעט כל אפליקציות המשחק במובייל צפויות להיות הפסדיות"

בכיר במפתחת אנגרי בירדס: "כמעט כל אפליקציות המשחק במובייל צפויות להיות הפסדיות"

 

"כאשר המפתחים מנסים להתחרות בכל הנוגע לאיכות המשחק הם מפסידים" כך אומר אריק בנג'מין שופרט, סגן נשיא רכישת משתמשים בחברת Rovio שפיתחה את המשחק אנגרי בירדס. שופרט התייחס בהרצאה שנשא בכנס Israel Mobile Summit 2015 במסגרת ארועי שבוע המובייל לתחרות הגוברת בתחום פיתוח אפליקציות המובייל.

 

שופרט הוסיף כי "מי שחושב שמספר הורדות רב מבטיח גם הצלחה כלכלית, טועה. רבים הולכים שולל אחר סטארטאפים הזוכים למימון של תעשיית ההון סיכון ושיש להם משחק הנמצא בראש רשימת ההורדות. החברות הללו מפסידות כסף הלכה למעשה".

 

"למה זה כל כך קשה להפיץ משחק חינמי בשנת 2015? להצליח בחנויות האפליקציות זו משימה קשה מאוד בין מיליוני האפליקציות הקיימות. ממה למעשה מתפרנסות חברות הטכנולוגיה הגדולות שיש להם מודלים כלכליים? אפל למשל מוכרת חומרה כדי להתפרסם ואילו גוגל מוכרת מודעות. אפל מעדיפה אפליקציות שעושות שימוש בחומרה שלה ואילו גוגל רוצה אפליקציות שאוספות כמויות אדירות של מידע כדי שתוכל להשתמש בהם לצורך פרסום", מסביר בנג'מין.

 

שופרט אומר כי "65.5% ממשתמשי המובייל לא מורידים ברמה החודשית אף אפליקצייה חדשה, כלומר למפתחים נשאר לפנות ל-34.5% המשתמשים הנותרים שמהווים קהל קטן יחסית לפוטנציאל. המסך הראשי של כל משתמשים בטלפון החכם שלו כבר עמוס באפליקציות ורבות מהן מוגדרות כאפליקציית נוחות שימושיות, כך שבפועל נותר לו מקום מאוד קטן לאפליקציות בידוריות. צריך לזכור כי האפליקציות זכו למספר ההורדות הגדול ביותר בחנויות האפליקציות שייכות לפייסבוק ולגוגל, כך שהמפתחים החדשים לא באמת יכולים להתחרות בפייסבוק, גוגל או ביוטיוב. האמצעים של החברות הגדולות הם משמעותיים".

 

"הבעיה הגדולה היא שהשיטות לרכישת משתמשים באמצעות תשלום עדיין לא הוכיחו את עצמן כלכלית והן עדיין בגדר סימן שאלה", מסביר שופרט.

 

"מפתחי משחקים צריכים לשאול את עצמם ארבע שאלות בסיסיות: האם למשחק שאני מפתח יש פוטנציאל גדול בקרב קהל היעד? האם יש באפשרותי לקיים שיתוף פעולה בתוך השוק הרלוונטי? האם המשחק שלי הוא מיוחד מספיק כדי לייצר צמיחה ויראלית של משתמשי האם המהות של המשחק יכולה לזכות לתקשורת בצורה מהירה וברורה?", מסביר שופרט.

 

דילוג לתוכן