HARMAN: ״פריסה של רכבים אוטונומיים תחייב, בין היתר, הטמעה של פתרונות הגנת סייבר ועדכוני תוכנה מרחוק"

חברת HARMAN, חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, הציגה במהלך כנס ״עיר בתנועה״, שנערך בשדרות רוטשילד בתל אביב, חלק מהטכנולוגיות המפותחות במרכזי המו"פ בישראל, כולל הדגמה של פריצת סייבר לרכב באמצעות אתגר תכנות בשפת Scratch – המיועדת לילדים ובני-נוער. עשרות חברות, יצרני-משנה, משלחות בינ"ל של יצרניות רכב וחברות סטארט-אפ הפועלים בתחומי התחבורה, מוביליות ותחליפי אנרגיה לקחו חלק במפגש.

״עד שנת 2020 ינועו בכבישי העולם מעל 380 מיליון רכבים מחוברים (בעלי קישוריות עצמאית לאינטרנט), שיציעו שירותי ערך מוסף לצרכנים ולעסקים לצד סוגיות אבטחה מורכבות, הנובעות מחיבור הרכב לרשת האינטרנט. יצרניות הרכב המובילות בעולם מודעות לאיומי הסייבר ומשקיעות משאבים רבים על מנת לשמור על הרכבים מאובטחים ובטוחים, גם כנגד איומי סייבר", אומר דביר רזניק, מנהל שיווק בכיר, פתרונות הגנת סייבר לרכבים ב-HARMAN. ״אנו מזהים כיום 16 ׳מסלולי׳ חדירה אפשריים במכוניות המקושרות, כשבמכוניות המשוכללות יותר נוכל למצוא מעל 100 מיליון שורות קוד… כל תוכנה חדשה המצטרפת לרכב וכוללת קישוריות מרחיבה את הסיכון לתקיפה. הפתרון: לשלב את מערכי ההגנה ומערכות הגנת הסייבר, דוגמת אלה שאנו מפתחים בישראל, כבר בשלבי פיתוח והרכבת המכוניות״. אלמנט חשוב נוסף בהגנת סייבר הוא היכולת לבצע עדכוני תוכנה מרחוק, בדומה למודל שקיים בטלפונים חכמים או מחשבים. פתרון עדכון התוכנה מרחוק של הרמן המפותח אף הוא בישראל כבר מוטמע במעל 30 מיליון רכבים ברחבי העולם.

״חשוב שיצרני הרכב והתעשייה ימשיכו לחדש מבחינה טכנולוגית ולשתף מידע לגבי איומי סייבר. אנו פועלים בארה"ב, אירופה, ישראל ויפן עם גופים ויוזמות ממשלתיות אשר מקדמים ניסוח וביסוס של סטנדרטים להטמעה של פתרונות הגנת סייבר ברכבים. רק השבוע הודענו, בשיתוף עם חברות נוספות, על הקמה של מרכז מחקר וניסויים בינלאומי ראשון להגנת סייבר ותחבורה חכמה בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון, והיד עוד נטויה״, אומר רזניק.

דילוג לתוכן