EMC עוזרת למנמ"רים בכל העולם לקחת בחזרה את השליטה על האסטרטגיה של הארגון

סיימון וולש, סמנכ"ל התפעול של EMC באזור EMEA,
ב- EMC Forum 2014:

" EMC עוזרת למנמ"רים בכל העולם לקחת בחזרה את השליטה על האסטרטגיה של הארגון בכל הנוגע לטכנולוגית מידע; מחלקת ה-IT אינה יחידת רווח-הפסד, אלא מנוף אסטרטגי לקידום הארגון כולו בעזרת טכנ  סקר מיוחד שערכה EMC לקראת הכנס חושף עמדות ונתונים חדשים על
ה- IT בישראל: 52% מהנשאלים סבורים כי ההוצאה על טכנולוגיות, כגון מיחשוב ענן, נמצאת מעבר לשליטתה של מחלקת ה-IT בארגון

היום (ב') נערך בתל אביב פורום EMC ישראל 2014, אירוע הלקוחות השנתי של החברה. האירוע שכותרתו Redefine (מגדירים מחדש את ה-IT ואת הפעילות העסקית לארגון מוכוון תוכנה), התמקד בתחומי הענן, האחסון ואבטחת המידע הארגוני, ואירח יותר כאלף איש, לקוחות ושותפים של EMC בישראל.

סיימון וולש, סמנכ"ל התפעול של EMC באזור EMEA שהיה הדובר המרכזי במליאת הכנס אמר כי "בשנים האחרונות שורר חוסר ודאות ניכר בעולם ה-IT. המנמ"ר לא מדווח להנהלה ולדירקטריון, ונאלץ להתמודד עם הדרישה להקטין את התקציב ולהחזיר את הכסף שהושקע בחטיבה שלו. EMC עוזרת למנמ"רים בכל העולם לקחת בחזרה את השליטה על האסטרטגיה של הארגון בכל הנוגע לטכנולוגית מידע. צריך להבין שמחלקת ה-IT אינה יחידת רווח-הפסד, אלא מנוף אסטרטגי לקידום הארגון כולו בעזרת טכנולוגיה".

"בתוך 12 חודשים לא תהיה ברירה אלא להגדיר מחדש את מערך המחשוב הארגוני וזה יכלול אתגרים חדשים בעסקים. השינויים קורים במהירות עצומה ועל כולנו להגיב אליהם באותו קצב, כדי להישאר תחרותיים. שווקים חדשים מתפתחים והכל עובר לתוכנה אשר למעשה משנה את העולם. זאת הסיבה שהקמנו בישראל את מרכזי המצוינות שלנו – כי כאן נמצאים מפתחי התוכנה מהטובים בעולם".

דורון אפנשטיין, CFO של EMC ישראל, ממלא מקום מנכ"ל EMC, שיתף מנסיונו כמנהל הכספים של ארגון המכירות והשירותים של EMC ישראל: "אני רגיל להיות בבק אופיס, אבל בשנים האחרונות הפכתי ללקוח פוטנציאלי של תעשיית ה-IT, תעשייה שעוברת טרנספורמציה גם בהיבט התשתיתי-טכנולוגי וגם בהיבט העסקי-פיננסי. כתוצאה מכך אני, ושכמותי בארגונים אחרים, נדרשים להרחיב את המעורבות שלנו למחוזות הטכנולוגיים בנקודת הממשק שלהם עם ההיבט הפיננסי. אנשי הכספים בארגון נדרשים להחלטות השקעה בטכנולוגיה, ובהתאם בודקים האם ההשקעה הטכנולוגית הנדרשת מוצדקת, האם היא תתרום לצמיחה העסקית של הארגון, או רק תייצר עלויות נוספות שלא יצדיקו את ההשקעה ולא יתרמו לשורה התחתונה".

"חדשנות טכנולוגית", ציין אפנשטיין, "הפכה בשנים האחרונות יותר ויותר לגורם קריטי בהצלחה של ארגון, מכל סוג ומכל גודל". הוא ציין כי תפקידו של המנמ"ר עובר מטמורפוזה. "לא עוד האיש שמנהל את ה IT הארגוני, אלא מי שמביא לארגון ערך עסקי באמצעות הטכנולוגיה ולכן נדרש יותר ויותר בישיבות הנהלה שדנות באסטרטגיה העסקית של החברה". אפנשטיין קרא גם ליצרנים להצטרף למגמת השינוי ב-IT – "הלקוחות צריכים היום פתרונות כוללים, בהתאמה לצרכים הספציפיים שלהם, על מנת שיוכלו לתת מענה תחרותי ללקוחות שלהם ולא רק לשרוד בשוק בו הם פועלים, אלא להצליח בו. יצרן שיודע לקרוא את המפה בזמן ומתכונן עם הפתרונות והשירותים המתאימים, הוא זה שיספק כלים להצלחה של הלקוחות שלו".

לקראת הכנס בישראל, ביצעה EMC את הסקר השנתי שלה, אשר בחן את עמדתם של כ-190 מקבלי החלטות ישראליים בתחום ה-IT, בהם מנהלי IT, ארכיטקטים טכניים, מדעני נתונים ומנהלי אחסון ותשתיות, לגבי תפקידו של ה-IT בהובלת שינויים עסקיים, בעידן של טכנולוגיות ענן, תקשורת ניידת, מדיה חברתית וביג דאטה.

סקר EMC מגלה שבישראל ה-IT נתפס כאמצעי אסטרטגי המאפשר את צמיחת העסק וחיבור טוב יותר עם הלקוחות. הסקר חושף מעבר גובר של ארגונים לענן, עם 66% מהארגונים שכבר משתמשים בשירותי ענן ו-18% שמשתמשים בענן היברידי. עם זאת, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל, יש עדיין להתגבר על כמה מכשולים.

נתונים בולטים מתוך הסקר:
• 64% ממשתפי הסקר בישראל מדווחים, כי המנהלים הבכירים בארגונים מחשיבים כיום יותר מאי פעם את ה-IT כמנוף אסטרטגי לצמיחת העסק.
• שלושת הגורמים הנמצאים בעדיפות עסקית עליונה בעת הטמעת טכנולוגיות חדשות בארגונים בישראל הם: שיפור חווית המשתמש (43%), אוטומציה של תהליכים (41%) וחדשנות בקווי מוצרים ושירותים (36%).
• 75% ממשתתפי הסקר בישראל מסכימים, כי הארגון שלהם רואה את התפקיד המתרחב של האוטומציה, כמו לדוגמה אחסון מוגדר תוכנה, כקריטי לצמיחת העסק.

מנצלים את מגמות העל
• 77% ממשתתפי הסקר בישראל מצפים שטכנולוגיות הדור הבא כמו ניידות, מדיה חברתית, ענן וביג דאטה, יספקו לארגון שלהם יתרון תחרותי.
• משתתפי הסקר אומרים, כי טכנולוגיות חדשות אלה ישפיעו על היבטים מרכזיים של העסק, כגון שיפור חווית המשתמש (45%), ניהול פעילויות עסקית ברמת משימות קריטיות (32%) ובניית מוצרים ושירותים חדשים (29%).
• לאור ההתרחבות בפעילות המקוונת של עסקים כיום, 64% ממשתתפי הסקר מזהים צורך בשילוב שירותי ענן פרטי וציבורי, כלומר שימוש בענן היברידי, כאמצעי להשגת ביצועים ואבטחה ברמה גבוהה יותר.

עתיד ה-IT
• 69% ממשתתפי הסקר בישראל מאמינים שלארגון שלהם יש את רמות המיומנויות והידע הנחוצות כדי לבצע בהצלחה את סדר העדיפויות העסקי.
• עם זאת, 77% מאמינים ששמירה על המיומנויות הללו, כך שלא יפגרו אחרי החדשנות ב-IT, תהיה בבחינת אתגר משמעותי לארגון בשנתיים הקרובות
• 64% מהמשתתפים בסקר רואים ב-IT כלי המאפשר את הפעילות העסקית, אולם 52% מהם מאמינים שהשליטה בהוצאות עבור טכנולוגיה אינה נמצאת בידי ה-IT. מצב זה מצביע על כך שלאנשי ה-IT מצפה עדיין עבודה רבה בכדי לרכוש את אמונם של מקבלי ההחלטות.
• 70% מאמינים שבעתיד תפעל מחלקת ה-IT במודל של ספק פנים ארגוני לשירותים על פי דרישה, כולל פלטפורמה כשירות (Platform-as-a-Service) וענן פרטי וציבורי.

דילוג לתוכן