תל אביב, ישראל – (Visa, (NYSE: V השותפה הרשמית בעולם התשלומים ל-FIFA, ניתחה את נתוני ההוצאות באצטדיוני מונדיאל 2018 מאז הפתיחה ועד למשחקי חצי הגמר ב-11 ביולי. מהנתונים עולה כי 50% מהרכישות התבצעו דרך Visa, באמצעות תשלומים ללא מגע, ובכללם בכרטיסי אשראי, פלאפונים ניידים או "חפיצים לבישים" למיניהם.
מחזיקי כרטיס Visa הוציאו בממוצע כ-1,408 רובלים לרכישה (בערך 23 דולר) בתוך האצטדיונים במהלך התקופה.
ההוצאה הממוצעת לאדם
· קניות של מזכרות וכדומה בתוך האצטדיון (4,200 רובלים; בערך 68 דולר)
· קניות של מזון ומשקאות בתוך האצטדיון (800 רובלים; בערך 13 דולר)
במשחק הפתיחה בין המארחת רוסיה, לבין ערב-הסעודית באצטדיון Luzhniki, ווליום התשלומים היה הגבוה ביותר. האוהדים הוציאו 55 מיליון רובלים (900,000 אלף דולר) במשחק זה ככלל, מתוכם הרוסים היו אחראים על 69% מסך ההוצאות.
המוציאות הגדולות של המונדיאל
עשרת המדינות אשר אוהדיהם אחראים על סך ההוצאות הגבוה באמצעי התשלום של Visa באצטדיונים:
· רוסיה- 750 מיליון רובלים (12 מיליון דולר)
· ארה"ב- 188 מיליון רובלים (3 מיליון דולר)
· מקסיקו- 94 מיליון רובלים (1.5 מיליון דולר)
· סין- 67 מיליון רובלים (1.1 מיליון דולר)
· ארגנטינה- 41 מיליון רובלים (700,000 אלף דולר)
· פרו- 35 מיליון רובלים (560,000 אלף דולר)
· אנגליה- 34 מיליון רובלים (550,000 אלף דולר)
· ברזיל- 28 מיליון רובלים (500,000 אלף דולר)
· קולומביה- 26 מיליון רובלים (420,000 אלף דולר)
· אוסטרליה- 25 מיליון רובלים (400,00 אלף דולר)
·
הוצאות לפי אצטדיון
חמשת האצטדיונים המובילים בהם נעשו מירב תשלומיVisa
· Luzhniki (מוסקבה) – 533 מיליון רובלים (8.6 מיליון דולר)
· Saint Petersburg – 208 מיליון רובלים (3.3 מיליון דולר)
· Samara- 125 מיליון רובלים (2 מיליון דולר)
· Sochi – 117 מיליון רובלים (1.9 מיליון דולר)
· Spartak – 114 מיליון רובלים (1.8 מיליון דולר)
הוצאות Fan Fest
חמשת אירועים ה-Fan Fest בהם סך הוצאות מכרטיסי ה-Visa
· Luzhniki – 251 מיליון רובלים (4 מיליון דולר)
· Saint Petersburg – 28 מיליון רובלים (650,000 אלף דולר)
· Kazan – 11 מיליון רובלים (170,000 אלף דולר)
· Samara – 8.8 מיליון רובלים (141,000 אלף דולר)
· Sochi – 8.5 מיליון רובלים (136,000 אלף דולר)