שרון ישראל, Xtra Mile

שרון ישראל, Xtra Mile: "תהליך מיתוג מעסיק משפר את העמידה של חברות ביעדי הגיוס שלהם ב- 25%"

45.7% ממשתתפי הסקר אמרו כי פחות מ-  10% מן המועמדים המתחילים תהליך מיון מתקבלים לעבודה

 

Xtra Mile, המתמחה בתהליכי שיווק ומיתוג מעסיק חוצי-ארגון, ערכה, בשיתוף העמותה לניהול משאבי האנוש,  סקר ראשון בישראל, לבחינת העמדות בשוק העבודה כלפי התחום של מיתוג מעסיק.

בסקר השתתפו נציגים מ- 98 חברות וארגונים מובילים בישראל, ממגזרי ההייטק, תעשייה, פיננסים, שירותים ועוד.

מן הסקר עולה כי %90.7 מהמשתתפים הכירו מראש את המונח מיתוג מעסיק, כאשר  ב- 36.1% מן החברות מונה לטובת העניין עובד,  ואילו ב- 53.6% מן הארגונים איש אינו אחראי לנושא.  75.9% מהמשתתפים אמרו כי מיתוג מעסיק משמש אותם לשתי המטרות גם יחד: גיוס עובדים ושימור עובדים בעוד ש- 17.2% אמרו כי תהליכי מיתוג מעסיק בחברתם מוכוונים רק למטרת גיוס עובדים.

84.2% מן המשתתפים העידו כי תהליך מיתוג מעסיק בחברה שיפר את העמידה שלהם ביעדי הגיוס ב- 25%. "זה נתון משמעותי" אומרת שרון ישראל, מנכ"לית משותפת, Xtra Mile, "וככל שארגונים ישכילו להקצות תקציבים יעודיים לנושא, ולהתייחס לכל תחום מיתוג המעסיק בצורה יותר מקצועית – לא רק ששיעור ההשפעה על עמידה ביעדי גיוס יגדל, אלא גם, ובעיקר החיבור של עובדים קיימים לארגון ומשך הזמן שבו הם נשארים בחברה ומתנהלים בצורה מייטבית, יגדל גם הוא."

אם כי  על פי הסקר הנוכחי מתחוור כי משך התקופה בה עובד נשאר בחברה ארוך יותר מן הדעה הרווחת.  38.6%  דווחו כי העובדים נשארים בחברה בממוצע 3-5 שנים ו- 50% דיווחו כי העובדים נשארים בארגון מעל 5 שני ורק. 10.2% דיווחו על שהות ממוצעת של  1-2 שנים באותה חברה.

 

מעטים מגיעים לקו הסיום

45.7% מהמשתתפים דיווחו  כי פחות מ-  10% מן המועמדים המתחילים תהליך  מיון מגיעים לקו הסיום ומתקבלים לעבודה. "הסיבות לכך וודאי מגוונות, ובכל מקרה הנתון הזה מעיד על מצב פרדוקסלי שנמצא בשוק העבודה, מצד אחד יש ביקוש עצום לעובדים ומצד שני תהליכי המיון והסינון מציבים רף מאד גבוה" אומרת ישראל. "יתכן כי תהליכי גיוס עובדים יסודיים ומקצועיים יותר, במסגרת תהליך מובנה של מיתוג מעסיק, כולל שימוש בקבוצות מיקוד לשם הכנת תיאורי משרה מדויקים יותר, ניסוח מסרים מדויקים יותר וכן הלאה יביאו להלימה גבוהה יותר בין יעדי הגיוס למספר הגיוסים בפועל."

70.1% מהמשיבים דיווחו כי הנושא של מיתוג מעסיק מטופל במחלקת משאבי אנוש בארגון,  זאת לעומת 24.1% שדיווחו כי אצלם התחום נופל באחריות מחלקת השיווק. רק 17.7% מהמשתתפים אמרו כי התחום של  מיתוג מעסיק משולב באופן מעשי בתוכניות העבודה שלהם, 32.3% אמרו כי הוא משולב במידה מועטה ו- 26% הבטיחו כי יכנסו לתחום בשנה הקרובה.

 

הפרסום איבד מהרלוונטיות שלו

בתחום של גיוס עובדים רק 10% מהמשתתפים אמרו שהם שמים פוקוס על פרסום ואילו  40%  מהמשתתפים בקירוב דיווחו כי הם מעניקים תשומת לב גבוהה לתוכניות 'חבר מביא חבר' ושיפור חווית המועמד, כ- 30%  אמרו שהם משקיעים תשומת לב גבוהה בתיאורי משרה, אתר משרות ופעילות ברשתות החברתיות. 19% מהמשתתפים משקיעים בקשרי אוניברסיטה ובירידי תעסוקה ו-  12% בכנסים מקצועיים.

במסגרת פעילויות לשימור עובדים בארגון, 35% מהמשתתפים אמרו כי הם שמים פוקוס על שיפור חווית העובד, 20% דיווחו על השקעה במעורבות עובדים בקהילה, זאת לעומת  40% שאמרו כי הם משקיעים מעט מאד באפיק זה.  20% אף דיווחו על השקעה גבוהה בניהול טאלנטים,   בתקשורת פנים-ארגונית ובתוכניות לפיתוח אישי.

 

לסיכום, בעניין התקציב יש הרבה מה לעשות. 36% מהחברות לא הקצו כל תקציב לנושא מיתוג מעסיק מסך תקציב משאבי אנוש ל- 2019 ו- 40.4%  דברו על הקצאה של עד 10% מתקציב משאבי אנוש.

בסקר השתתפו נציגים מ- 98 חברות וארגונים בישראל, כאשר  41.7% משתייכים למגזר ההייטק, 17.7% מגיעים מהמגזר התעשייתי, 15.6% מהמשיבים עובדים בסטארט-אפים וכל היתר משתייכים למגזרים ביו-טכנולוגיה, פיננסים, שירותים, קמעונאות ושירות ציבורי.

33% מהחברות שהשתתפו בסקר מעסיקות עד 150 איש, 22.7% מעסיקות עד 500 איש, 26.8% מעסיקות בין 500 ל- 3000 עובדים ו- 17.5% מעסיקות מעל 3000 עובדים.

 

דילוג לתוכן