רכישה מכל מקום: גלו את אפליקציות הקניות המובילות של אירופה

אפליקציית Parko הישראלית זכתה בקטגוריית החניה במדד של חברת מסטרקארד

 

מסטרקארד הכריזה היום על ״מדד האפליקציות הסלולריות המובילות״, מדד אירופאי ייחודי של אפליקציות קניה סלולריות. המדד לא רק מציג את אפליקציות הקניה הטובות ביותר ב-36 מדינות אירופיות, אלא גם חושף את הדרכים השונות שבהן אנשים מאמצים את הטכנולוגיה הסלולרית כאשר הם מבצעים קניות מכל מקום.

 

Mobile TOPAPP Index by MasterCard

הסקר חוצה המגזרים, אשר מזהה את אפליקציות הקניה הטובות ביותר ב-19 קטגוריות קמעונאיות וחושף מגמות מרכזיות בתעשייה, שופך אור על השינויים בהרגליהם של הקונים ומפתחי האפליקציות, והאינטראקציה שלהם עם הקמעונאים. תוצאותיו של המדד מראות, כי אפליקציות הקניה הטובות ביותר מגיעות משני שווקים באירופה – בריטניה וגרמניה. מתוך 19 אפליקציות הקניה הטובות ביותר, חמש הגיעו מבריטניה, חמש הגיעו מגרמניה ושתיים מטורקיה. האפליקציות מבריטניה ומגרמניה בולטות לא רק במונחים של איכות האפליקציות עצמן, אלא גם בכמות, כאשר בשתיהן אפשר למצוא למעלה מ-70 אפליקציות קניה זמינות. המספר הממוצע של אפליקציות קניה באירופה, על פי מדינה, עמד על 30.

 

האפליקציות המובילות על פי מסטרקארד 2015

 

●      Argos –בריטניה (קמעונאים מרובים)

●      BlaBlaCar – צרפת (שירותים אישיים)

●      BiTaksi –טורקיה (מוניות)

●      Booking.com Hotel Reservations

Worldwide & Hotel Deals

– הולנד (דיור)

●      Conrad – גרמניה

(אלקטרוניקה ומולטימדיה)

●      Chocogreets – שוויץ

(מתנות והפתעות)

●      easyJet – בריטניה (כרטיסי טיסה)

●      Lieferheld – גרמניה (משלוח מזון)

●      Mothercare – בריטניה (שונות)

●      oBilet – טורקיה (תחבורה)
●      pamediakopes.gr– יוון (נופש)

●      Parko – ישראל (חניה)

●      Nexto Reader – פולין (הוצאה לאור)

●      Shpock – גרמניה

(מכרזים מקוונים ולוחות דרושים)

●      Spotlime – איטליה

(כרטיסים להופעות)

●      Sixt Rent a Car – גרמניה

(מכוניות ואופנועים)

●      The Body Shop – בריטניה (קוסמטיקה)

●      Tesco – בריטניה (מוצרי מכולת)

●      Zalando – גרמניה

(הלבשה ואופנה)
סלולר כחלון ראווה

 

ד״רקרסטןסורנסן, פרופסור עמית (קורא) לחדשנות דיגיטלית מבית הספר לכלכלה ומדעי המדינה של לונדון, זיהה מגמות נוספות. ״ראינו שהסוחרים כבר הבינו שלנוכחות בעולם הסלולרי יש חשיבות, וכי במספר ניכר של אפליקציות אפשר לראות כי בדרך כלל היחס אל המסכים של המכשירים הסלולריים הוא כאל חלון ראווה נוסף. חלק מהאפליקציות הצליחו לשמור על פשטות בעת תהליך הקניה, בה בעת שהקפידו לספק כמות מדויקת של מידע על אודות המוצר או השירות כך שחווית הקניה תתאים בקלות לסגנון החיים הנייד״.

 

המדד של מסטרקארד הראה עוד, כי נכון להיום, קמעונאים ומפתחי אפליקציות אירופאים מתעניינים ביותר בשבע קטגוריות קמעונאיות, וכי אלה מהוות כ-65%מכלל האפליקציות: משלוחי מזון, מוניות, כרטיסים לתחבורה ציבורית (רכבת, מערכות הסעה, אוטובוסים וכדומה), הוצאה לאור (ספרים, מגזינים וכדומה), דיור, שירותי חניה ובידור (קולנוע, תיאטרון, פסטיבלים, אירועי ספורט ועוד).

 

נוף התשלומים

 

כרטיסי תשלום הם אמצעי התשלום הפופולרי ביותר בקרב בעלי אפליקציות ומפתחים, ובהפרש ניכר; 52% מכל אפליקציות הקניות מציעות אפשרות תשלום כזו. תשלום במזומן בעת קבלת המוצר עדיין תופס נתח משמעותי, וזמין ב-36% מכלל אפליקציות הקניות. עם זאת, ארנקים אלקטרוניים צוברים מומנטום במהירות וניתן למצוא אותם כעת ב-24% מהאפליקציות הטובות ביותר. בקרב רשימת המועמדים הסופיים מתוך כלל מאגר הבסיס, התשלומים המקוונים בכרטיס והארנקים המקוונים מייצגים שיעור גבוה יותר משמעותית: 82% ו-39%, בהתאמה.

 

חושבים מחוץ לקופסה?

 

בנוסף לאפליקציות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, היו עוד כמה שבלטו לעומת המתחרים. אלה כללו מספר אפליקציות שלקחו רעיונות יוצאי דופן והפכו אותם למציאות – לדוגמה: איפשרו לבצע הזמנה מוקדמת של חטיפים במהלך אירועים, לזהות ולרכוש פריטי לבוש שלבשו שחקנים שהופיעו בטלוויזיה או לשלם תמורת טעינה של מכונית חשמלית תוך כדי נסיעה. כך, אלה שתמיד רצו להזמין גז טבעי, מספר רב של בקבוקי מים או אפילו לארגן מראש טקס דתי שתמורתו ישלמו באמצעות כרטיס תשלום – מצאו את מבוקשם בעולם הקניות הסלולרי, שהפך זאת למציאות.

 

-סוף-

 

אודות מדד האפליקציות המובילות של מסטרקארד

 

תהליך הערכת האפליקציות התנהל כדלקמן:

1. סקירה – קבוצה של מומחים מטעם מסטרקארד אספו את כל אפליקציות הקניות הסלולריות הזמינות ב-36 מדינות אירופיות: (אלבניה; אוסטריה; בלגיה; בוסניה והרצגובינה, בולגריה, קרואטיה, צ'כיה; דנמרק; אסטוניה; פינלנד; צרפת; גרמניה; יוון; הונגריה; אירלנד; ישראל; איטליה; לטביה; ליטא; מקדוניה; מונטנגרו; הולנד; נורבגיה; פולין; פורטוגל; רומניה; רוסיה; סרביה; סלובקיה; סלובניה; ספרד; שווייץ; שוודיה; טורקיה; בריטניה; אוקראינה).

הצוות הוריד ובחן את כל האפליקציות שנאספו באמצעות שאלון שהוכן מראש. כתוצאה מתהליך זה נבחרו 57 אפליקציות (שלוש בכל קטגוריה) שנכללו ברשימת המועמדים הסופיים.

 

2. הערכה – צוות השופטים (ד״ר קרסטן סורנסן, פרופסור עמית לחדשנות דיגיטלית מבית הספר לכלכלה ומדעי המדינה של לונדון; ג׳ניפר קופסטייק, עיתונאית ב-BBC; וסטיב ווד, ראש תשלומים סלולריים במסטרקארד אירופה) בחן את כל האפליקציות שהגיעו לרשימת המועמדים הסופית, על מנת לבחור את האפליקציה המובילה בקטגוריה בכל אחת מ-19 הקטגוריות. הבחירה התבססה על שלושה קריטריונים:

היבטים טכניים של האפליקציות – איכות הפתרונות החכמים (גיוון פלטפורמות, איכות היתכנות, שימוש ב-API, ביצועים, יציבות וכדומה).
שימושיות / היבטים עיצוביים – הנוחות הדיגיטלית ללקוח (קלות שימוש, דפוסים, זרימה, ממשק, פרטים גרפיים, רמה אמנותית וכדומה).
היבט עסקי / פונקציונליות – השפעת החדשנות בתשלום (מגוון שיטות תשלום, רלוונטיות, חדירה לשוק, לוקליזציה וכדומה).
רשימת הקטגוריות

קמעונאים מרובים, שירותים אישיים, מוניות, דיור, אלקטרוניקה ומולטימדיה, מתנות והפתעות, כרטיסי טיסה, משלוחי מזון, שונות, תחבורה, נופש, חניה, הוצאה לאור, מכרזים מקוונים ולוחות דרושים, כרטיסים להופעות, מכוניות ואופנועים, קוסמטיקה, מוצרי מכולת, הלבשה ואופנה.

 

דילוג לתוכן