רוצים להרגיש מה זה "שיימינג"? מתחם פופ אפ ייחודי יוצב בגן מאיר ביום ד' (8.3) וימחיש מה זה להיות חלק מתופעת שימיינג

ביום רביעי הקרוב ה-8.3, יום האישה, ניתן יהיה להרגיש מה זה להיות חלק מסיטואציית שיימינג אמיתית.

ההתנסות תיעשה באמצעות טכנולוגיית VR (וירטואל ריאליטי), במתחם פופ-אפ במיוחד שיוקם בגן מאיר.
אשר תאפשר להרגיש איך זה להיות צופה בתוך סיטואציית שיימינג מוחשית.

לאירוע יגיעו גם סלבריטאים שיגיעו לתמוך במטרה החשובה ואף להתנסות בחוויה.

נשמח להזמין לסיקור והתנסות בחוויה.
נתונים מדאיגים בנוגע לתופעת השימיינג-

בשנת 2016 נרשמה עלייה חדה במקרי שיימינג ברשת.
• מעל ל-80% מהמשיבות מעידות כי שיימינג פוגע בבטחון העצמי של בנות בגיל ההתבגרות.
• 80% מהמשיבות על הסקר סבורות כי אין מספיק מודעות לנזקי השיימינג.
• 20% מהבנות מעידות כי עברו בעצמן שיימינג ועוד 37% מהבנות העידו כי קיבלו סרטונים/תמונות מביכות של מישהי המוכרת להן.
• 58% מבנות 12-21 לא מגיבות כשהן נחשפות לשיימינג
היית עדה לשיימינג? אל תתעלמי!
תגיבי. תנקטי עמדה. תעמדי לצד הקורבן – כי רוב הבנות מתעלמות. לקראת יום האישה, אולוויז קוראת לבנות: אל תעמדי מהצד. קחי צד.
"זרים הצילו את חיי. אפילו אמפתיה מאדם אחד יכולה לשנות"
(מוניקה לוינסקי, הקורבן הראשון של שיימינג באינטרנט)
58% מבנות 12-21 לא מגיבות כשהן נחשפות לשיימינג, ולא נוקטות עמדה לעזרתה של הקורבן. כך עולה מסקר חדש שערך המותג אולוויז *, ששם לו למטרה להעצים בנות נוער ולחזק את הבטחון העצמי שלהן.
מיקה, בת 16, לא דיברה עם החבר שלה אודי כבר כמה ימים. כשגלי וטליה נכנסות לכיתה, הן מעליבות אותה בגלל עודף משקל, ומנסות לסחוט ממנה כסף תחת איום שיפיצו סרטון אינטימי בכיכובה. הצופה, שנמצאת בתוך הכיתה לצדה של מיקה, יכולה לבחור לעמוד לצדה ולעזור לה להתמודד עם האיומים בשיימינג מביך.

ביום האישה (ה-8 במרץ) בנות יוזמנו לחוות בעצמן את הסיטואציה המטלטלת של שיימינג כלפי מיקה – באמצעות משקפי VR במתחם פופ-אפ שיוקם במיוחד בגן מאיר, בתל אביב. הקמפיין החדש, ביוזמת אולוויז ובשיתוף הסטארט אפ הישראלי REACT, יעביר את המשתתפות תהליך שמתחיל בהתעלמות ובפאסיביות – בעוד הסיטואציה מקצינה ומיקה, התלמידה המאוימת, מגיבה באימה ובבכי.
הבנות יוכלו להרגיש ולחוות את הצורך להפסיק להיות חלק מהרוב הדומם, להתערב ולעמוד לצדה של הקורבן, ולגרום לסיטואציה הקשה להיפסק.

בשנת 2016 נרשמה עלייה חדה במקרי שיימינג ברשת.
• מעל ל-80% מהמשיבות מעידות כי שיימינג פוגע בבטחון העצמי של בנות בגיל ההתבגרות.
• 80% מהמשיבות על הסקר סבורות כי אין מספיק מודעות לנזקי השיימינג.
• 20% מהבנות מעידות כי עברו בעצמן שיימינג ועוד 37% מהבנות העידו כי קיבלו סרטונים/תמונות מביכות של מישהי המוכרת להן.

התופעה הגוברת תופסת בנות מתבגרות בתקופה רגישה ממילא, שבה הן חוות שינויים הורמנליים, גופניים ואמוציונליים שפוגעים בבטחון העצמי שלהן.
היוזמה היא המשך טבעי לקמפיין LIKE A GIRL העולמי של אולוויז ונדבך נוסף במאמצי המותג לתרום להעלאת הבטחון העצמי של נערות מתבגרות.
ד"ר סוזי קגן, ‎ מטפלת זוגית ומשפחתית בכירה, בעלת מרכז לטיפול רגשי בילדים ומבוגרים: ":גיל ההתבגרות הוא הגיל בו החלק החברתי הופך להיות העיקרי והחשוב ביותר. ההתנתקות מההורים, המרד והעצמאות מפנים מקומם לקבוצת השווים- בני נוער כמותם.
"בדיוק באותה נקודה זו על רצף גיל ההתבגרות מתבסס הביטחון העצמי אצל בנות נוער והן מקבלות אישורים לכך דרך התגובות החברתיות לגביהן. השיימינג של בני נוער לאחרים, אם כך הוא אחד הרכיבים ההרסניים ביותר שפוגעים משמעותית בבנות בגיל רגיש והפכפך זה.
למרבית הפלא, כ-58% מבנות הנוער הופכות במיקרים של שיימינג ל"רוב דומם" ואינן מגיבות לשיימינג גם אם מדובר בחברתן הקרובה. חוסר התגובה של אותן חברות הופך לגל נוסף ול"אישור" עקיף לאותו שיימינג ומכאן ממשיך את הנזק הנפשי והפגיעה בביטחון אותן בנות".
יוני צ'ונה, מנכ"ל ומייסד עמותת "מצמיחים – להפחתת אלימות בבתי ספר: "אנו יודעים כי מרבית ההתקפות של בנות נעשה ע"י בנות, ונעשה במטרה לשיפור מעמדן החברתי. הרשתות החברתיות הביאו לכך שמרבית האינטראקציות מתחוללות בין הילדים ללא גישה או פיקוח של מבוגר, בעוד האינטרנט מחריף סכסוכים ומגביר אכזריות בין ילדים. אחת המטרות שלנו היא, לגרום לבנות לקחת אחריות האחת כלפי השנייה, ככוח מעצים. יש לנו ניסיון של עבודה עם למעלה מ 40,000 תלמידים, בעקבותיה, אנו למדים כי כל אחת יכולה להיות מצמיחה ולגרום לאחרות סביבה לתחושה של ביטחון. בעולם הדיגיטלי, כמו שתופעת ה"שיימינג" מדבקת והופכת לויראלית מהר מאוד, ניתן להשתמש באותו הכלי גם לתוצאה חיובית- ובאמצעות הכלים הדיגיטלים העומדים לרשותינו, לגרום לבנות "להצמיח" אחת את השניה, ולגרום לעוד בנות להצטרף ולקחת צד."

הצטרפו לאולוויז כדי לחזק לנערות את הבטחון העצמי ותייגו #קחי_צד

 

דילוג לתוכן