רובוטים בבנק יפאני ישתמשו בווטסון של יבמ

ישוחחו עם עם לקוחות ויציעו שירותים בסניף

בנק מיזוהו (Mizuho) מיפן יפעיל רובוטים העושים שימוש בטכנולוגיות קוגניטיביות שמציעה יבמ, על מנת להציע שירות ללקוחות בסניפים. המיזם החדש נשען על הצלחה אותה רשם הבנק בשנה האחרונה, ביישום הטכנולוגיות הקוגניטיביות של מערכת ווטסון של יבמ, במסגרת מוקדי השירות שלו, לצורך שיפור חוויית הלקוח.
המדענים במעבדות המחקר של יבמ בטוקיו מפתחים טכנולוגיות חדשות שיאפשרו לרובוטים בסניפי הבנק לעשות שימוש בכושר השפה הטבעית של ווטסון וביכולות המחשוב הקוגניטיבי – על מנת לאפשר תהליכי תקשורת רהוטה יותר בין בני אדם ורובוטים, כמו גם אינטראקציה בין שני רובוטים או יותר ובין עצמם.
החל ממאי השנה, יפעיל הבנק את פלטפורמת התוכנה הזאת על גבי רובוטים מדגמי Pepper, מתוצרת SoftBank Robotics. הרובוטים יתקשרו עם הלקוחות וינתחו נתונים מאתרי האינטרנט של הבנק, כמו גם מידע אישי ספציפי הנוגע לכל לקוח – הכל על מנת לנהל אינטראקציה מותאמת אישית, ולאפשר לעובדי הבנק להתמקד במשימות בעלות ערך מוסף גבוה יותר.
המאפיינים הפיזיים הייחודיים של Pepper, בשילוב עם כושר עיבוד השפה הטבעית של ווטסון, יאפשרו ללקוחות הבנק לנהל שיחה טבעית עם רובוטים המבינים את תוכן הדברים הנאמרים כמו גם את מחוות הגוף הנלוות לדברים אלה.
הבנק מתכוון למנף את המידע והתובנות הנאספים בתהליכי האינטראקציה בין לקוחות לרובוטים, על מנת להציע שיפורים במגוון רחב של שירותים, לרבות אפליקציות מובייל ושירותי מכשירי בנק אוטומטיים (ATM).

דילוג לתוכן