קספרסקי: חששות בנושא אבטחת מידע מונעים שימוש בשירותי תשלום מקוונים

על פי סקר שנערך על ידי מעבדת קספרסקי ו- B2B, 49% מהמשתמשים ברחבי העולם חשים פגיעים בזמן רכישה מקוונת או בעת ביצוע פעולות פיננסיות ברשת. 42% מהמשתמשים יעשו שימוש במערכות תשלום מקוונות לעיתים קרובות יותר אם יחושו מוגנים מפני הונאות סייבר. משמעות תוצאותעל פי סקר שנערך על ידי מעבדת קספרסקי ו- B2B, 49% מהמשתמשים ברחבי העולם חשים פגיעים בזמן רכישה מקוונת או בעת ביצוע פעולות פיננסיות ברשת. 42% מהמשתמשים יעשו שימוש במערכות תשלום מקוונות לעיתים קרובות יותר אם יחושו מוגנים מפני הונאות סייבר. משמעות תוצאות המחקר היא שספקי שירותי תשלומים מקוונים אינם נהנים מאמון המשתמשים בכל הקשור לאבטחת תשלומים מקוונים.
הסקר מראה כי 62% מהמשתמשים חוששים מהונאות פיננסיות ברשת, והוא מציג מספר דוגמאות לחוסר הנוחות שחשים המשתמשים. לדוגמא, 40% מאלה שמבצעים תשלומים מקוונים בטוחים כי אפילו האפליקציות הרשמיות המוצעות על ידי חברות פיננסיות, דורשות הגנה נוספת לפני שהן תהיינה מאובטחות באמת. בנוסף, 37% מהמשתמשים מדווחים על הפסקת פעולה פיננסית באמצעה בגלל חוסר וודאות לגבי בטיחות הפעולה.
רמת ההגנה נגד הונאות סייבר היא גורם חשוב כאשר משתמשים בוחרים חנות מקוונות או ספק שירותים פיננסים: 60% מהמשיבים אומרים כי הם יעדיפו חברות שיציעו אמצעי אבטחה נוספים כדי להגן על מידע פיננסי. יותר מכך, 75% מהנשאלים מצפים כי בנקים, שירותי תשלומים מקוונים וחנויות מקוונות יגנו על המחשבים ועל המכשירים הניידים שלהם מפני הונאה.
במקביל, רבים מהמשתמשים מודעים לכך שהם צריכים להפעיל אמצעי אבטחה משלהם, בנוסף להגנה שמציעים ספקי התשלומים. בעוד 20% מהמשתמשים מפילים את מלוא האחריות לאבטחה של פעולות פיננסיות על הבנקים, ו- 15% מאמינים כי הם בעצמם האחראים הבלעדיים, רוב (60%) הנסקרים מאמינים כי גם המשתמשים וגם הבנקים צריכים להיות אחראים להגנה על מידע פיננסי. הנתונים מצביעים על כך שמשתמשים מעוניינים לקבל כלים חדשים מהארגונים הפיננסים, אשר יסייעו לנהל את החלק שלהם באחריות המשותפת למניעת הונאות מקוונות.
"משתמשים רבים עדיין מרגישים בטוחים יותר לשלם במזומן או להשתמש בכרטיס האשראי בנקודת מכירה פיזית, מאשר לבצע רכישה מקוונת מהמחשב או מהמכשיר הנייד. חוסר נוחות זה פוגע בפיתוח של שוק התשלומים המקוון. כדי לעודד אנשים להשתמש בשירותי תשלומים אלקטרוניים באופן פעיל יותר, בנקים וחנויות מקוונות צריכים לחזק את אמון הגולשים כי הם בטוחים מפני הונאות סייבר. אמצעי אחד שיכולים לאמץ שירותי תשלומים מקוונים, הוא להציע שכבות הגנה נוספות שתוכננו במיוחד להגנה על פעולות בנקאיות ותשלומים הנעשים ברשת. הנוכחות של הגנה ייעודית זו תספק למשתמשים ביטחון מיידי וברור כי הכסף שלהם מאובטח", אמר רוס הוגאן, ראש מחלקת מניעת הונאות במעבדת קספרסקי.
דרך אחת להגביר את האמון במערכות תשלומים מקוונים ובפלטפורמות ניידות לתשלום היא בסיוע פלטפורמת מניעת ההונאות של קספרסקי (Kaspersky Fraud Prevention). הרכיבים של פתרון רב שכבתי זה מותקנים גם בתשתית ה- IT העסקית ובמכשירי הלקוח, כולל מחשבים, טאבלטים ופלטפורמות שונות של סמארטפונים. בנוסף, הפתרון משלב כלים אשר יכולים לשמש ליצירת אפליקציות ניידות מאובטחות המבוססות על הטכנולוגיות המתקדמות של מעבדת קספרסקי, וכן נכללים בו שירותי ידע אודות איומי הסייבר האחרונים ודרכים להילחם בהם.
 

דילוג לתוכן