קבוצת זאפ מפרסמת את דוח הצרכנות של ישראל לשנת 2017 הצרכן הישראלי בודק, משווה וקורא ברשת לפני קבלת החלטה

גידול משמעותי של 27% בכתיבת חוות דעת, 12% גידול בכלים להשוואת מוצרים. כמו כן השפעה של טרנדים צרכניים: 66% גידול בביקוש למצלמות רכב ו-500% גידול בקטגוריית קרב מגע ואומנויות לחימה סביב גל סרטוני הליצנים המפחידים שחל בספטמבר האחרון
***
זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, מציגה את דוח הצרכנות של ישראל לשנת 2017. הדו"ח מציג ניתוח פרופיל
הצרכן הישראלי ונשען על ניתוח השימושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על מערכות
אנליזה וביג דאטה של כלל אתרי הקבוצה, המציגות מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים. המידע מבוסס על 4 מיליון גולשים ייחודיים, 16 מיליון ביקורים בחודש ומאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע של הקבוצה.

אילן צחי, מנכ"ל קבוצת זאפ: "קבוצת זאפ היא הפלטפורמה הגדולה בישראל המאפשרת לצרכנים את ארגז הכלים המלא לצריכה מושכלת באמצעות מידע מגוון ואמין של חוות דעת אמינות והשוואת מחירים וכן מידע מנותני שירותים מתחומים שונים כגון: רפואה , משפטים, מסעדות, אופנה, תחזוקת הבית ועוד. אנו שמחים להציג את דו"ח הצרכנות המקיף ביותר ובמרכזו ניתוח ואפיון פרופיל הצרכן הישראלי, המבוסס על נתוני הביג דאטה של כלל אתרי הקבוצה ומאפשרים לנו להציג מידע של התנהגות הגולשים".

"עיקרי הדוח מצביעים על עלייה במעורבותו של הצרכן בהיבטים שונים החל משלב איסוף מידע מקדים טרם קבלת החלטה, העמקת השימוש בכלים להשוואת מוצרים כגון : גרף מגמות מחיר ופופולאריות, השוואות בין דגמים ומודלים, התראות מחיר, חוות דעת על מוצרים וחנויות, מיון לפי פופולאריות, מיון לפי דירוג גולשים, וצורך במציאת ההצעה הטובה ביותר. ניכרת עלייה משמעותית בכתיבת חוות דעת מצד הצרכן מתוך הבנה של הכוח והמשמעות של חוות הדעת ככלי חשוב לקבלת החלטה ולשיתוף צרכנים אחרים. עוד נמצא כי הצרכן הישראלי מפגין יותר ויותר אחריות סביבתית והרגלי הצריכה שלו מושפעים מאירועים אקטואליים ומטרנדים מקומיים וגלובליים." מוסיף צחי.

 
הצרכן הישראלי יותר מעורב בשלב קבלת ההחלטות
ממצאי הדוח מעלים כי יותר ויותר צרכנים משתמשים בכלים להשוואת המוצרים, עם עלייה של 12% בשימוש בכלים אלו ביחס לשנה שעברה, וכי ניכר גידול משמעותי של 27% בכתיבת חוות הדעת ביחס לשנה החולפת ואלו מקבלים תוקף משמעותי בהבנה כי הינם הכרחיים לתהליך הקניה וההמלצה לצרכנים אחרים.

בניתוח מאגר חוות הדעת עולה כי בשנת 2017 , הגולש הישראלי כתב הכי הרבה דעות שליליות על משרדי ומוסדות ממשלה, בנקים, שירותים וסוכנויות דואר, עורכי דין ומשרדי נסיעות. הכי הרבה חוות דעות חיוביות קיבלו מאלפי כלבים, רואי חשבון, חשמלאים וקוסמטיקאיות.

מה הצרכן הישראלי מחפש?
המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2017 הם תנורים, טלוויזיות, לפטופים, מקררים, משחקי טלוויזיה, מזגנים, מצלמות ושואבי אבק. כשהתחומים המחופשים בין היתר הינם מסעדות והזמנת מזון (10.5%), 12% בחיפוש עורכי דין, כאשר רב הפניות לעורכי דין לגירושין ומשפחה הם ביום א', ככל הנראה כאפקט נלווה לסוף השבוע המשפחתי. גידול של 17% ברכישת בגדים און ליין, ועלייה של 500% ברכישת בגדי ילדים און ליין לעומת השנה החולפת.

גם למועדים הישראלים ישנה השפעה על הצריכה של הישראלים הדוח העלה כי בוולנטיין דיי מזמינים מקומות במסעדות פי 200 ופי 7 משלוחים יותר מאשר ביום רגיל. טרנד היוגורטריות תופס תאוצה עם פתיחה של 67 סניפים חדשים השנה. ביום הראשון של חול המועד סוכות ישנה קפיצה משמעותית בחיפושי אוהלים, כאשר הישראלים מחפשים קודם כל לפי מחיר (טווח המחירים הנפוץ : 3,743-5,990 ₪), אחר כך לפי גודל ופחות מייחסים חשיבות למותג.

In & out – הטרנדים של שנת 2017
נמצאה עלייה של 66% במצלמות לרכב, וזאת בעקבות יבוא רשמי של המוצר שהפך אותו לנגיש וזול יותר. מצאנו כי חודש מאי היה חודש הספינר, עם עלייה של 367% בחיפושים בקטגוריית הצעצועים, והשאיר חותם דרמטי. עלייה של 612% בחיפושי האברבורד. מצד שני, ניכרת ירידה של 25% בחיפוש הרחפנים, 45% בחיפושים משקפי VR וירידה של 30% בחיפושי מצלמות אקסטרים, אשר היוותה מגמה מרכזית בשנת 2016, וזאת בעקבות התרסקות מניית gopro.
הגולש הישראלי מושפע מאקטואליה
בסוף 2017 בעקבות גל סרטוני הליצנים המפחידים בישראל נרשמה עלייה של 500% בספטמבר 2017 בקטגוריות קרב המגע ואומנויות לחימה, עלייה של 450% בחיפוש שוקר חשמלי ו700% בגז מדמיע. כמו כן, עלה כי בעקבות מותו של אמיר פיי גוטמן בחוד שיולי וקמפיין תרומת האיברים של הרב מאיר רבאלי בחודש פברואר, זוהתה עלייה ניכרת בשיעור של 700% בחיפושים של תרומת איברים לעומת שנת 2016.

השקות הטלפונים החדשים, ביניהם אייפון X, אייפון 8 וסמסונג note-8, כנראה השפיעו מאוד על הצרכן הישראלי והסברה היא לפי מחקרים שהריסת הטלפון משמשת כתירוץ לקניית חדש, מאחר והייתה עלייה של 96% בחיפושי מעבדות הסלולר באותה תקופה. מצאנו כי משלוח האוכל המבוקש ביותר בעת שידורי הגמר של "האח הגדול" "והישרדות" הוא הג'חנון, בעוד היום הכי חזק למשלוחים הוא היום לפני פסח.

המס יורד והביקוש עולה
בעקבות הורדת מס הקנייה על הטלפונים הסלולריים בחודש אפריל, נרשמה עלייה של 150% בחיפושים סלולריים למשך חודשיים. חוק הלואו קוסט כנראה השפיע על הצרכן הישראלי מאחר והייתה עלייה של %% בחיפוש מזוודות לואו קוסט.

הצד שלו – הצד שלה.
נמצא כי נשים מחפשות כמעט פי 2 מגברים בתחום הבריאות. הנשים אחריות על הרפואה המשפחתית, הזמנת מקומות בילוי, רהיטים וקניית פרחים. הגברים אחראים על תכנון החופשה בחו"ל, הזמנת מזון מהיר וממשיך להיות האחראי המרכזי בבית בחיפוש בעלי מקצוע ביניהם אינסטלטורים, רואי חשבון ויועצי מס. למעלה מ60% מחיפושי קעקועים ופירסינגים נעשו ע"י נשים.

הצרכן הישראלי חברתי ובר קיימא
ממצאי הדוח מראים כי ישנה עלייה בחיפושים של מוצרים ידידותיים לסביבה ומעדיפים ערכים על טרנדים. מצאנו כי הגולשים חיפשו הכי הרבה מידע על דשא סינטטי (עלייה של 240% לעומת שנת 2016), ניכרת עלייה משמעותית בחיפושים של בנייה ירוקה, מחזור, אנרגיה וסולארי. ממצאים אשר מראים את גידול במודעות החברתית והפגנת אחריות כלפי הסביבה והחברה

דילוג לתוכן