פורד ויבמ משתמשות בכלים אנליטיים לייעול התנועה וניהול חניה

יצרנית הרכב פורד ויבמ משתפות פעולה בפיתוח פלטפורמה המסוגלת לזהות דפוסים מאפיינים, למצוא מתאמים ולהצביע על מגמות באירועים בשטח, על מנת לסייע לצרכנים לקבל החלטות יעילות יותר בתחומי התחבורה והתנועה – החל ממציאת מקום חניה ועד למעבר בין אמצעי תחבורה שונים.
הפלטפורמה החדשה, Smart Mobility Experimentation Platform, מאפשרת למדענים של פורד לבחון פיסות קטנות של נתונים, המכסים 10 או 15 שניות בלבד, כדי לזהות מגמות ודפוסי התנהלות, ולכתוב קוד המבוסס ומתעדכן על פי נתונים אלה. הפלטפורמה החדשה עושה שימוש ביכולות אנליטיות בזמן אמת, וניתוח רצוף של נתונים תוך כדי זרימתם, על גבי הענן של יבמ.
בפורד מסבירים כי הפלטפורמה החדשה אותה מפתחת החברה עושה שימוש בכמויות גדולות של נתונים ומחלקת אותם למקטעים ניתנים לניתוח, על-מנת להציע חוויית נסיעה טובה יותר.
במסגרת שירות השאטלים הדינאמי של פורד, שהושק לאחרונה לשימוש עובדי החברה במישיגן, תדע המערכת מבוססת סביבת הענן לנתב בקשות להסעות בין כלי הרכב השונים הפועלים כחלק מהשירות. כך, כאשר מזהה אחד מרכבי ההסעה תקלה הגורמת להדלקת חיווי אזהרה, יועברו משימות ההסעה שהוקצו לכלי רכב זה לרכבים אחרים, באופן שיאפשר לשמור על לוח הזמנים המתוכנן.
שימוש בכלים אנליטיים, בזמן אמת, כדי להדריך אנשים באופנים היעילים לצריכת שירותי תחבורה במגוון כלים ומודלים, יאפשר לפורד לגזור נתונים המתקבלים ממערכות שונות כדי ללמוד, לדוגמא, אודות בעיות ברכבת התחתית – ולהציע לנוסע להעדיף אמצעי תחבורה אחר – אופניים, מונית או אוטובוס.
כחלק מניסוי GoPark של פורד, מקימה החברה מערכת לחיזוי עומסי חניה. לאחר קבלת הרשאה מהמשתמשים, תאסוף פורד נתונים ממכוניות הנכנסות ויוצאות ממקומות חניה באיזור מוגדר, כדי לחזות את זמינות מקומות החניה לנהגים נוספים. החיזוי מבוסס על נתונים הזמינים ברמה העירונית, בשילוב עם ניתוח דפוסי השימוש במקומות חניה על בסיס משתנים דוגמת היום, השעה והמיקום.
נהג המחפש מקום חניה, יקבל מהמערכת תובנות לגבי המקומות הפנויים והמותאים לשימוש, באופן שיאפשר לו להימנע מבזבוז דלק וזמן בחיפוש אחר מקום פנוי. אפליקציית המובייל שתסופק במסגרת השירות תכלול יכולות אכיפת תקנות חניה, שיתמכו בעבודת הפקחים העירוניים.
גילוי דפוסים חבויים בנתוני התעבורה, יאפשר לפלטפורמה החדשה להנחות את הנהגים אל מקומות החניה הפנויים. כך, לדוגמא, כאשר מערכת ה- GPS במכשיר הסלולארי ויישום הארנק האלקטרוני מזהים כי משתמש מסיים קניות בחנות, בעוד מחשב הרכב מדווח כי המכונית הותנעה – מותנע תהליך המנוטר על ידי המערכת. כאשר המכונית יוצאת ממקום החניה – נרשם השלב השני בתהליך, ומשודרת הודעה לנהגים הנכנסים לחניון, בחיפוש אחר מקום פנוי, אודות המקום המדוייק בו ניתן עתה לחנות.
הטכנולוגיה של יבמ ופורד דומה לזו המשמשת בתחומים דוגמת שוק המניות, שם מעבדים בקצב גבוה כמויות גדולות של נתונים על מנת לאפשר תנועות מסחר מהירות. בדומה לכך, משתמשות חברות חשמל בנתוני זמן אמת על מנת לנטר את רשת החלוקה, לזהות הזדמנויות לביצוע משימות תחזוקה ללא הפרעה לשימוש השוטף, ולהקצות אוטומטית צוותי תחזוקה על פי מדדים המוגדרים בתהליכי למידה ממוחשבת.

דילוג לתוכן