ענקית התוכנה וסליקת כרטיסי טיסה ותיירות העולמית Sabre

האתגר הגדול של תעשיית הנסיעות הנאמדת בכ-7 טריליון דולר הוא הציפיות הנקבעות על ידי חוויות היום-יום של הנוסעים
עד שנת 2030 יתווספו לענף הנסיעות מיליארד נוסעים. הצמיחה ניכרת בכל היבשות, ובעיקר במזרח התיכון עם צמיחה שנתית של 10%, וצמיחה של 26% בצריכת מוצרי נסיעות אונליין. בשנת 2017 השוק כולו עמד על 1,330 מיליארד דולרים, מתוכם 576 מיליארד דולרים באמצעות רכישות אונליין.
כסולקת, Sabre מגייסת את הידע שלה על כוחות השוק לטובת הלקוחות. החברה עובדת עם 420 חברות תעופה, 750 אלף בתי מלון, 260 מפעילי תיירות, 40 חברות להשכרת רכב, 52 חברות רכבות ו-17 חברות שייט. החברה משתמשת בידע הנצבר אצלה, על מנת למקסם אותו להבנת צרכי הנוסע, חווית הנוסע והגדלת רווחים.
מתוך כך, Sabre מגדירה את הגל הבא בתעשיית הנסיעות, ועוזרת ללקוחות לקבל חווית משתמש טובה עוד יותר באמצעות חדשנות טכנולוגית. החברה אומרת כי האתגר הגדול של תעשיית הנסיעות, שנאמדת בכ-7 טריליון דולר, הוא הציפיות הנקבעות דווקא על ידי חוויות היום-יום של הנוסעים.
גיא כהן מנכ"ל Sabre ישראל, מסביר: הציפיות של הנוסע נקבעות על פי מה שקורה לו מחוץ לעולם הנסיעות. מותגי נסיעות נקראים לפגוש מותגים שאינם מעולמם. הציפיות נקבעות על ידי מותגי-על כמו אמאזון, עליבאבא, סטארבקס ודומיהם שחווית המשתמש היא נר לרגליהם. בשורה התחתונה, הלקוחות הנוסעים, מצפים כיום שמותגים אלה יפגשו אותם גם "על הדרך", והם ם מוכנים לשלם על כך יותר.
בהרצאה שנתן גיא כהן מנכ"ל Sabre בישראל לסוכני נסיעות, הוא אמר: "מנועי הצמיחה של התעשייה הם יציבות בכלכלות העולם, ירידה במחירי חביות הנפט, גידול בצריכת הנסיעות אצל מעמד הביניים , גידול בתקציב האישי המוקצה לנסיעות, הנגישות של "העולם המחובר", הגידול בשירותי האונליין וצמיחתה של "התיירות הטרנדית".
Sabre זיהתה מספר מגמות עיקריות בתעשייה:
• ההתאמה האישית של הנסיעה ומוצריה, לנוסע – בסקרים שערכה Sabre עולה כי 75% מהנוסעים מוכנים שייעשה שימוש במידע שיש למותגים על אודותיהם, בכדי לקבל שירותים רלבנטיים מותאמים אישית.
• השתלטות האוטומציה על מהלך הנסיעה- מהרגע בו הנוסע מגיע לשדה התעופה ועד להגעתו היעד.
• הבינה המלאכותית – על פי מכון גרטנר, בשנת 2020 , 85% מהאינטראקציות שיעשו אנשים ינוהלו ללא התערבות יד אדם. זוהי הבינה המלאכותית שתשתלט כמעט על הכל, ובצעדי ענק.
כמו כן, אומר כהן, שהתעשייה צריכה לשים לב לזינוק בשימוש בסמארטפון; גידול של 13% בתשלומים דיגיטליים בעת נסיעה, וגידול של כ-30% בהזמנות מוצרי נסיעות און ליין.

דילוג לתוכן