עליה חדה בהתקפות ההונאה בארגונים פיננסיים ב- EMEA

מקבלי החלטות בתחום ה- ITמ- 10 מדינות מדווחים על הפסדים כספיים ודאגה גוברת בעקבות שטף של נוזקות, התקפות פישינג, גניבת זהויות וחטיפת שיחות

כמעט מחצית מהארגונים ב- EMEA מדווחים על הפסדים כספיים משמעותיים בשנתיים האחרונות כתוצאה מהתקפות הונאה און –ליין.
73% ציינו כי הנזק למוניטין הינו הדאגה המשמעותית ביותר.
סדר הגודל והמורכבות של הבעיה מגדילה את הרעב לפתרונות רב שכבתיים לזיהוי והגנה מפני web fraud ומובייל.
העדפה גוברת לפתרונות היברידיים בארגונים גדולים יותר.
ארגונים פיננסיים ב- EMEA חשופים יותר ויותר לאיומים וסכנות של התקפות web fraud, ומודאגים יותר לגביהן, זאת על פי סקר חדש שנחשף על ידי חברת F5 Networks (1). מקבלי החלטות בתחום ה- IT חשפו בסקר כיצד הם מתמודדים באופן תמידי עם פגיעות במוניטין ומהלומות פיננסיות משמעותיות בעקבות נוזקות, התקפות פישינג, גניבת זהויות (credential grabbing) וחטיפת שיחות (session hijacking), דבר המעודד את הדרישה הגוברת בפתרונות רב שכבתיים לזיהוי והגנה מפני web fraud ומובייל.

בסקר נמצא כי כ- 48% מהארגונים חוו הפסדים כספיים הנעים בין 50 אלף ליש"ט ל- 500 אלף ליש"ט, שמקורם ב- online fraud בשנתיים האחרונות.  מ- 9% מהארגונים "הופקעו" יותר מ- 500 אלף ליש"ט, ומ- 3% מהארגונים יותר ממיליון ליש"ט.

73% ציינו כי הנזק למוניטין הינו הדאגה המשמעותית ביותר, בעוד 72% חששו מהפסד בהכנסות ומעול הדרישות הכרוכות בניהול ביקורת אבטחה מקיפה. השפעות שליליות נוספות כוללות ירידה באמון הלקוח ונאמנותו (64%) וקנסות פוטנציאליים מהגופים הרגולטוריים (62%).

"בין אם מדובר בהתקפות פישינג, Man-In-The-Middle, Man-In-The-Browser, או פעילות טרויאנית, הסכנות של web fraud הנן בלתי נמנעות ורחבות היקף עבור ארגונים מכל סדר גודל ומכל סוג" אמר גד אלקין, מנהל תחום אבטחה EMEA ב- F5. "יותר מתמיד, חשוב להבין את טבע האיומים הללו וליישם פתרונות שמסלקים את ההתקפות עוד לפני שהן גורמות לנזק אמתי. אלו שמבינים זאת, יזכו בנאמנות לקוחותיהם וברווח. אלו שלא, מסכנים ומביאים על עצמם את עצם הדבר שהם מודאגים ממנו יותר מכל: נזק למוניטין שלהם".

יותר מ- 35% מהמשיבים ציינו כי חוו הפסדים בעקבות הונאות ממגוון סוגים של התקפות און ליין. נוזקות היו הגורם הנפשע העיקרי (75%), מיד לאחר מכן פישינג (53%), גניבת זהויות (53%) וחטיפת שיחות (35%).

בכל הקשור לאסטרטגיות הגנה, 37% מכל הארגונים אמרו כי הם מעדיפים פתרונות היברידיים של הגנה מפני web fraud, אשר משלבים אספקה on-premises ו- off-premises. שיעור זה עלה עד 59% בארגונים של יותר מ- 5,000 עובדים.

55% מהמשיבים ציינו כי אימצו פתרונות רב שכבתיים למניעת הונאות. פתרונות קצה משובצים היו הפופולאריים ביותר (62%), לאחריהם פתרונות page navigation analysis המזהים תבניות ניווט חשודות (59%) ופתרונות entity link analysisעבור יחסים בין משתמשים, חשבונות ומכונות, המזהים פעילות פושעת ו/או שימוש לרעה (59%). פתרונות המפיקים אנליזה של התנהגות משתמש והשוואה לערוצים ספציפיים, גם כן צוינו בצורה בולטת (55%).

רוב התקציב מועבר להגנה מפני web fraud (52%), והגנה מפני הונאות מובייל (36%).

על רקע הנתונים, אלקין מסביר כי ישנה דרישה הולכת וגוברת לפתרונות עם יכולות הגנה מפני online fraud, שאינם תלויים בפעולת התקנה מצד לקוח הקצה. אלו אפשרו לארגונים לצייד כל מכשיר בזמן אמת כנגד כל מגוון האיומים און-ליין, מבלי שהמשתמש צריך לעשות משהו מצדו כלל, דבר שמחסל את הסכנה שקיימת במקרים כמו קוד HTML זדוני, או הזרקת תסריט (script injection), כולל גם האיומים האחרונים כגון נוזקת Dyre, לה טווח רחב של יכולות, אשר הופך אותה לאחת הטרויאניות המסוכנות ביותר הקיימות כיום.

"ההונאות ממשיכות להתפתח ולנצל את החוליה החלשה: המשתמש הסופי", מסביר אלקין. "ארגונים מתקדמים בגישת ההגנה שלהם על הדטה-סנטר, ביישום אימות רב גורמים ובהגנה על יישומים באמצעות בקרה ושליטה צד-שרתית. יחד עם זאת, רבים לא הצליחו לאבטח באופן אפקטיבי את נקודת הקצה, היכן שהמשתמשים פועלים ההדדית עם יישומי רשת".

הסקר בוצע על ידי IDG Connect (www.idgconnect.com) בהשתתפות יותר מ- 100 מקבלי החלטות מתחום ה- IT בארגוני שרות פיננסי, בעלי יותר מ- 250 עובדים. הסקר כולל תגובות מבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, נורווגיה, שוודיה, פולין, איחוד האמירויות וערב הסעודית.

דילוג לתוכן