סקר מסטרקארד: 26% מבעלי הטלפונים החכמים בישראל מבצעים פעולות פיננסיות בנייד

81% מהישראלים מעדיפים להשתמש בכרטיס האשראי לקניות באינטרנט; 26% מבעלי הטלפונים החכמים מבצעים פעולות פיננסיות בניידסקר 'אינדקס מסטרקארד' השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי מגלה כי מרבית בעלי כרטיסי האשראי בישראל (54%) משתמשים בהם לביצוע קניות באינטרנט. יותר מרבע מבעלי כרטיסי האשראי (27%) אמרו שהגבירו את רכישותיהם האינטרנט בשנה האחרונה, בעוד 29% ממבצעי הקניות באינטרנט אמרו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש.
 
על פי הסקר לשנת 2011, שנערך בישראל עבור מסטרקארד (ניו יורק: MA) העולמית על ידי חברת TNS טלסקר, כאשר נשאלו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים קניות אונליין, השיבו 67% כי הסיבה העיקרית מבחינתם היא יתרון המחיר – תשובה נפוצה במיוחד בקרב גברים (72%), ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע (78%). מבין כל המשיבים, 56% ציינו כי הם מבצעים קניות באינטרנט מכיוון שזה מאפשר להם השוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.
 
עוד הראו התוצאות כי הישראלים מעריכים מאוד את הנוחות הכרוכה בביצוע קניות באינטרנט – 51% ציינו כי הם מבצעים קניות אונליין מכיוון שזה מאפשר להם לעשות קניות בלי לצאת מהבית. תשובה זו שכיחה בעיקר בקרב בני 50+, כאשר 60% מהם בחרו בה כסיבה העיקרית לביצוע קניות אונליין. בנוסף, 47% מבעלי כרטיסי האשראי שהשתתפו בסקר אמרו שהם מבצעים קניות באינטרנט בגלל האפשרות לקבל את הסחורה עד הבית.
 
קניות באינטרנט: הגברים קונים מחשבים; הצעירים מעדיפים להזמין כרטיסים לאירועים
על פי סקר מסטרקארד, שבוצע במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, מראה כי 81% מאלו שמבצעים קניות באינטרנט מעדיפים לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 15% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו (חשבונות פיי-פאל וכיו"ב).
 
התוצאות הראו כי, בכל הנוגע לסוג הרכישות אונליין, מחצית (49%) מהמשיבים שאמרו שהם מבצעים קניות באינטרנט עושים זאת על מנת לרכוש מכשירי אלקטרוניקה, בעוד 36% אמרו שהם דווקא מזמינים את סידורי הנסיעה (טיסות ומלונות) באופן זה, ו-44% אמרו שהם מזמינים כך כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 14% בלבד אמרו שהם מבצעים קניות אונליין על מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה – עלייה של 8% לעומת 2010.

על פי הסקר, מעדיפים הגברים הישראלים להשתמש באינטרנט לשם רכישת מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים: 64% מהגברים שאמרו שהם מבצעים קניות אונליין גם אמרו שהם עושים זאת על מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה, בעוד 37% אמרו שהם משתמשים באינטרנט כדי לקנות מחשבים אישיים וציוד היקפי (עכברים, מדפסות, מסכים וכיו"ב), לעומת 18% בלבד מקרב הנשים.
 
בכל הנוגע לצעירים, נראה כי הם מעוניינים יותר בצבירת חוויות מאשר צבירת רכוש, ומעדיפים להזמין באינטרנט כרטיסים לאירועים, יותר מכל קבוצת גיל אחרת, כאשר 54% מהמשיבים בני ה-29-18 שמבצעים קניות אונליין אמרו שזה סוג הרכישה שהם מבצעים הכי הרבה באינטרנט. המשיבים בני ה-30+ מעדיפים לעומת זאת לגלוש באינטרנט בשביל לקנות מוצרי חשמל ביתיים, בעוד 15% מהם בחרו בתשובה זו, לעומת 4% בלבד מהמשיבים הצעירים יותר.
 

ניידים חכמים: ישראלים רבים מחזיקים במכשירים ניידים חכמים, אולם עדיין לא משתמשים בהם באופן מלא לביצוע פעולות פיננסיות אונליין
על פי הסקר שערכה מסטרקארד, כשליש (30%) מקרב מהישראלים בעלי כרטיסי האשראי גם מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון חכם (מכשיר בעל מערכת הפעלה ואפשרות חיבור לאינטרנט) או מכשיר כף יד חכם. על פי הנתונים, שנאספו בינואר השנה, 25% מקרב הנשים, 35% מקרב הגברים ו-41% מקרב המשיבים הצעירים (בני 29-18) מחזיקים במכשיר נייד חכם אחד לפחות.
 
עוד הראו התוצאות כי יותר מרבע מהמשיבים (26%) בעלי הניידים החכמים משתמשים במכשיריהם לביצוע פעולות פיננסיות באינטרנט (פעולות בנקאיות כמו בדיקת יתרה והעברות בנקאיות), תשלום על שירותים (חשבונות ביתיים), ורכישת מוצרים.
 
הסקר מעלה כי קיים פער משמעותי במונחי גיל, בשימוש במכשירים הניידים לצורך ביצוע פעולות פיננסיות, כאשר יותר מרבע (27%) מהצעירים בני 29-18 בעלי המכשירים הניידים החכמים אמרו שהם משתמשים במכשירים שברשותם לצורך זה, לעומת 10% בלבד מקרב בני ה-50+ בעלי המכשירים

דילוג לתוכן