סקר מנהלים חדש של Dell Technologies

82% צופים כי תוך חמש שנים יעסיקו בארגונים
צוותים משולבים של בני אדם ומכונות

רוב המנהלים מאמינים כי תוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם

56% מעריכים כי בתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד
אנחנו נכנסים לעידן הבא בשותפות בין אדם למכונה, אך מסתבר שלעידן זה אין חזון אחד ברור. לפי מחקר עולמי שנערך על ידי דל טכנולוגיות, כ-1,900 מנהלים מרחבי העולם (מתוך 3,800 שהשתתפו בסקר), מעריכים כי מערכות אוטומטיות יחסכו להם זמן ואילו החצי השני סבור אחרת. באופן דומה, 42% סבורים שתהייה יותר שביעות רצון ממקומות העבודה בעתיד, כאשר יינתנו יותר ויותר משימות למכונות, בעוד ש 58% אינם מסכימים עם אמירה זו.

עוד עולה מהמחקר כי עד שנת 2030, טכנולוגיות מתפתחות יצמיחו שותפויות אדם-מכונה עשירות יותר, מוטמעות יותר בחיינו ולמעשה יעזרו לנו להתגבר על מגבלותינו האנושיות. המנהלים מסכימים – 82% מהם מצפים לצוותים משולבים (בני אדם לצד מכונות) בארגונם תוך חמש שנים.

אין זה אומר כי הכל ורוד, המנהלים חלוקים בדעותיהם באשר לפוטנציאל שטומן בחובו העתיד, האם הוא הזדמנות או איום. 48% טוענים כי ככל שאנו תלויים יותר בטכנולוגיה, כך יהיה לנו יותר מה להפסיד לכשתבוא מתקפת סייבר, ואילו 52% טוענים כי אינם מודאגים מכך. 50% מהמנהלים קוראים להשתית נהלי עבודה מסודרים למקרה שהמכונה תצא משליטה ו/או פשוט תיכשל במילוי תפקידה. 45% ממשיבי הסקר טענו כי על מחשבים להגיע לרמה בה יצליחו להבחין בין פקודה "טובה" ל"רעה", ואילו 55% אינם רואים בכך צורך.

"אפשר להבין מדוע הקהילה העסקית כה מקוטבת", אומר ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הראשי של דל טכנולוגיות. "יש שתי פרספקטיבות קיצוניות לגבי העתיד – סוגיית ההתיישנות האנושית המונעת מחרדה, או הגישה האופטימית הטוענת כי הטכנולוגיה תפתור את הבעיות החברתיות הגדולות ביותר שלנו. נקודות מבט אלה עלולות להקשות על הארגונים בניסיון להתכונן לעתיד מעורפל דיו, ובוודאות יפריעו למאמציהם של המנהלים לדחוף לשינוי ההכרחי".

56% מהנשאלים מעריכים כי בתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד, שכן התוכן ישתנה וסביר כי יש להכין תלמידים אל עתיד בו קיימות משרות שלא קיימות כיום. חשיבה זו תואמת לטענה של 'המכון לעתיד' (IFTF), כי 85% מהמשרות שייווצרו ב2030 טרם הומצאו.

עסקים רבים אינם נעים מהר מספיק, ובאופן עמוק מספיק, על מנת להתגבר על משוכות נפוצות, בדרך לעסק דיגיטלי מוצלח. רק 27% מהעסקים מאמינים כי הם בדרך להטמעת הדיגיטל בכל רבדי העסק. 42% תוהים אם בכלל יוכלו להיות תחרותיים בעשור הקרוב. הרוב המכריע (57%) של העסקים פשוט נאבק לעמוד בקצב השינויים.
במענה לשאלה מהן המשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה בעסק, ענו 61% כי היעדר חזון ואסטרטגיה דיגיטלית הם המשוכה המרכזית. אחוז זהה טוען כי חוסר המוכנות של כוח העבודה מהווה משוכה מרכזית. אילוצים טכנולוגיים הם המשוכה השלישית, כך לפי 51% מהנשאלים. 37% אחוזים טוענים כי מגבלות משאבים, קרי זמן וכסף, הן הגורם המונע ו- 20% טוענים כי רגולציה היא המשוכה החמישית בדרך לדיגיטציה של העסק.

המנהלים אומנם חלוקים בדעותיהם בנוגע להשקפות לעתיד וההתמודדות עם החסמים, אך ניתן להגיד שהם מאוחדים לפחות בדבר אחד- כולם צריכים להשתנות. למעשה, הרוב המכריע מאמין, כי תוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם, למרות האתגרים הצפויים.

סביר להניח שתוך חמש שנים חלק מהמהפך אכן יושלם:
– 94% מהנשאלים טוענים כי באמתחתם כבר הגנת סייבר אפקטיבית.
– 89% טוענים כי תוך חמש שנים הם ישלימו את המעבר לעסק מוכוון תוכנה.
– 90% יצליחו לספק את היצע המוצרים שלהם כשירות.
– 85% סבורים שמחקר ופיתוח יניעו את הארגון שלהם.
– 80% מהמנהלים טוענים כי הם יצליחו לספק חווית לקוח המוטמעת במציאות מדומה (VR).
– 81% מהנשאלים טוענים כי בתוך חמש שנים סביר כי דרישות לקוחותיהם ייענו על ידי אינטליגנציה מלאכותית (AI).

"אנחנו נכנסים לעידן של שינוי גדול מאוד. למרות שהמנהלים הנסקרים מחזיקים בדעות מנוגדות לגבי העתיד, הם באותה סירה – הצורך להשתנות נוגע לכולם. עסקים יכולים להחליט אם לשנות את מערך ה-IT שלהם, את כוח העבודה שלהם, לחזק את הגנת הסייבר שלהם ולמעשה לשחק תפקיד משמעותי בעתיד – או פשוט להישאר מאחור", כך מסכם ברטון את מסקנות הסקר.

אודות המחקר
המחקר הוזמן על ידי Dell Technologies ובוצע על ידי חברת המחקר העצמאית ואנסון בורן (Venson Bourne). המחקר הושלם ביוני 2017 וסקר 3,800 אנשי עסקים, מארגונים בינוניים וגדולים, מ-17 מדינות. המחקר חלש על פני 12 ענפי תעשייה וסקר פונקציות מרכזיות בחוויית הלקוח כגון בעלי עסקים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות, מנהלי תשתיות IT וכדומה. כמו כן, המחקר בחן את היחסים המשתנים בין אנשים לטכנולוגיה, ואת ההשפעה של הטכנולוגיות המתפתחות על העסקים, על האופן שבו אנו עובדים וכיצד מנהלים ומנמ"רים מתכוננים למהפך הדיגיטלי במהלך 10-15 השנים הקרובות.
לפרטים נוספים אודות המחקר, כולל תקצירי מנהלים ואינפוגרפיקה, ניתן למצוא באתר המחקר.

דילוג לתוכן