סקר כלל אירופאי חדש של EPSON: בעידן ׳ללא הנייר׳, 88% מעובדי המשרדים מדפיסים פעם ביום – ובממוצע – 83 עמודים

העובדים הדגישו כי הם מדפיסים בדרך כלל חומרים ל״שיתוף/חלוקה״ עם עובדים אחרים (53%), ל׳קריאה׳ (44%) ול׳עריכה׳ (41%)

בעידן בו טבלטים וסמארטפונים נמצאים כמעט בכל יד, אנשים עושים הרבה יותר פעילויות היישר מהמסכים של המכשירים הדיגיטליים שלהם, אבל, סקר חדש מגלה כי גם בעידן הדיגיטלי, נשלט המסכים והמדיה החברתית, לנייר יש עדיין מקום חשוב. מסקר, שנערך במהלך שנת 2015, במימון ענקית מוצרי ההדמיה, חברת אפסון, בקרב 3600 עובדי משרדים ברחבי אירופה, עולה כי 88% מהעובדים עושים שימוש – לפחות פעם ביום – במדפסת וכי בממוצע הם מדפיסים 83 עמודים ביום.

הסקר אף בחן את הסיבות לתופעה: האם מדובר בתשוקה להתנתקות לרגע מהבהייה הבלתי פוסקת במסכים, או שיש הסברים ׳מדעיים׳ יותר להסתמכות על הנייר והאם עיבוד מידע הנמצא על נייר שונה מזה שמתבצע מול המסך? בקריאה מהירה, השימוש במסכים אכן עושה את העבודה, אך, לקריאה מעמיקה לא מעט אנשים פונים לנייר. במשרדים, הפריטים המודפסים ביותר הם דוחו״ת וחוברות, והם תופסים כ-16% מכלל ההדפסות ביום ממוצע. ההסבר: מדובר בטקסטים ׳כבדים׳ המשפיעים על הליכי קבלת החלטות הדורשים קריאה מעמיקה והבנה של הטקסט.

נספחי מיילים (חומרים המצורפים למיילים) מהווים 15% מנפח ההדפסה, ובאופן מפתיע, המיילים עצמם תופסים 14% מנפח ההדפסה. הסקר מגלה כי במהלך 2015, מספר המיילים העסקיים הנשלחים ומתקבלים ביום רגיל עומד על 122 מיילים לאדם.

העובדים הדגישו כי הם מדפיסים בדרך כלל חומרים ל״שיתוף/חלוקה״ עם עובדים אחרים (53%), ל׳קריאה׳ (44%) ול׳עריכה׳ (41%). מעניינת במיוחד העובדה ש-61% מהעובדים הדגישו כי הם מאמינים ש׳יש יותר מקום לטעויות כאשר עורכים מסמך אלקטרוני מאשר אם עורכים עותק מודפס שלם״.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מגבים את העובדה שקריאה מנייר מביאה לרמות גבוהות יותר של הבנה ולימוד, נתון המוסבר בחלקו ביכולת הקורא לנוע בטקסט בצורה לא ליניארית במקום הקריאה הליניארית על המסכים. יש אפילו מדענים הטוענים כי תחושת הנייר עצמה תומכת בהבנה נכונה יותר של הטקסט (דוגמת המחקר מ-2011 של Gerlach and Buxmann או המחקר של Wastlund, Reinikka, Norlander & Archer שהראה כי המוח נתון ליותר ׳לחץ׳ בקריאה ממסכים וכי הוא ׳מתעייף׳ מהר יותר בהשוואה לקריאה מנייר).

״כדי להיות יותר פרודוקטיביים, כל אחד צריך להחליט לעצמו מה עובד טוב יותר בשבילו ובאיזה סיטואציות כל אחד מרגיש טוב יותר בקריאה ממסך או מנייר״, אומר אורן פליישר, מנכ״ל אפסון ישראל. ״אם לצטט את העתידן ג׳ אולדריץ׳, שאמר כי ׳לכל טכנולוגיה יש את היתרונות הייחודיים שלה וכי נייר לא שונה מכך. מדובר באחד הכלים הגדולים שהומצאו מאז ומעולם להעלאה ושיתוף של מידע׳… אין לי כל ספק שהנייר שרבים הספידו אותו בעבר, ימשיך להיות חלק מהכלים היותר תורמים לאפקטיביות העבודה המשרדית״.

 

דילוג לתוכן