ניתוח אנליטי של יבמ: שיא חדש למכירות מקוונות

ניתוח אנליטי של יבמ: שיא חדש למכירות מקוונות ומכירות המובייל בחג ההודיה וב- Black Friday

מכירות המובייל בחג ההודיה עלו ב- 25.4%, המכירות המקוונות עלו ב- 14.3%;

מכירות מקוונות ב- Black Monday עלו ב- 9.5%, מכירות מובייל ב- 28.2%; העיר ניו-יורק – בצמרת המכירות המקוונות בארה"ב
יבמ מדווחת על מכירות שיא בערוצים המקוונים ובמכשירי מובייל בחג ההודיה וב- Black Friday. הנתונים על המכירות הופקו בתהליך ניתוח בזמן אמת, בעזרת פלטפורמת הענן האנליטי, המריצה את המדד הדיגיטאלי של יבמ. הניתוח מספק לקמעונאים ולמשווקים גישה אל יותר מ- 370 אינדיקטורים לביצועים, המאפשרים להם לבחון עצמם מול מתחרים בתעשיה, וליהנות משיפור המיקוד בלקוחותיהם.

חג ההודיה ממשיך לשמור על מקומו כאחד מימי הקניות האינטנסיביים ביותר בארה"ב: יותר אמריקאים עברו השנה משולחן ארוחת החג ישירות אל הטבלט שלהם, על מנת לחפש ולמצוא את העסקות המשתלמות ביותר. המכירות המקוונות בחג ההודיה עלו ב- 14.3%  בהשוואה ל- 2013, כאשר מכירות המובייל מובילות עם עליה של 25.4%  לעומת חג ההודיה אשתקד. כפי שחזתה יבמ,  ייצרו מכשירים ניידים השנה, לראשונה, יותר ממחצית המכירות המקוונות בחג ההודיה.

התנופה הזאת נמשכה גם אל תוך Black Friday, שם נצפה זינוק דומה הן במכירות המקוונות והן במכירות ללקוחות הניגשים אל אתרי המסחר הקמעונאי בעזרת מכשירים ניידים. המכירות המקוונות עלו ב- 9.5%, והמכירות בערוצי המובייל עלו ב- 28.2%. גולשים במכשירים ניידים אחראים לאחת מכל ארבע עסקות קניה ברשת. העיר ניו-יורק שמרה, גם השנה, על מעמדה כאיזור הפעיל ביותר במכירות מקוונות במהלך Black Friday.

המדד האנליטי הדיגיטאלי של יבמ מסופק ללקוחות החברה במסגרת מיזם המסחר החכם אותו מקדמת יבמ, המשלב חדשנות פרי מו"פ פנימי של החברה והשקעות של 3.5 מיליארד דולר בפיתוח הפלטפורמה המובילה בתעשייה למשימות טיפול בלקוחות. מומחי יבמ, עובדים כיום בשורות יותר מ- 8,000 חברות ומותגים גלובאליים, ב- 35,000 פרוייקטים של מסחר אלקטרוני סביב העולם.

על פי הניתוחים העדכניים של יבמ, הסתכמה העסקה המקוונת הממוצעת בחג ההודיה ב- 125.8 דולר, ירידה של 1.8%. העסקה הממוצעת ב- Black Friday עמדה על  דולר, 129.37 דולר, ירידה של 4.4%. הרכישות המקוונות ממכשירי מובייל היוו 52.1%  ממכירות חג ההודיה. זו השנה הראשונה, בה עוקף ערוץ המכירות הנייד את המכירות ממכשירים נייחים. מכירות המובייל ב- Black Fridayהיוו 49.6% מכלל המכירות המקוונות – עליה של 25% במשקלן לעומת 2013.

גולשים מהסמארטפון – קונים מהטבלט: הטלפון הנייד הוא בן הלווייה הדיגיטאלי החדש מבחינתם של לקוחות רבים. מכשירים כאלה מייצגים 34.7% מהתעבורה הכללית באתרי המסחר האלקטרוני במהלך Black Friday, יותר מכפליים מנתח התעבורה של טבלטים, האחראים ל- 14.6% מהגלישה. ועדיין, כשמגיעים למכירות בפועל, ממשיכים הטבלטים לנצח במלחמת הקניות: 16%  מהמכירות למשתמשי מובייל באות מלקוחות המבצעים את העסקה בעזרת מכשיר הטבלט, לעומת 11.8% המבצעים אותה ממסך הסמארטפון. משתמשי טבלטים מבצעים עסקות בשווי ממוצע של 126.5 דולר, לעומת 107.55 דולר בממוצע לעסקה של משתמשי סמארטפון – הפרש של 17.6%.

משתמשי אפל קונים יותר. גם השנה, מובילים משתמשי iOS של אפל בהיקף הרכישות שלהם בהשוואה למשתמשי אנדרואיד. ממוצע העסקה של משתמש iOS עמד על 121.86  דולר, לעומת 98.07 דולר בעסקה ממכשיר אנדרואיד. התעבורה הכוללת ממכשירים של אפל הייתה כמעט כפולה מזו של מכשירים מבוססי אנדרואיד (34.2% לעומת 15% מכלל הגלישה באתרי המסחר האלקטרוני). בסך הכל, אחראים מכשירי iOS ל- 21.9% מהמכירות המקוונות, לעומת 5.8% מכלל העסקות שהגיעו ממכשירי אנדרואיד.

עליה במשלוח דוא"ל מפולח. קמעונאים שלחו בממוצע 5.3 הודעות דוא"ל ללקוחות בשבוע שלפני Black Friday השנה – ירידה של 11% בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. זאת, בשל המגמה של קמעונאים לשלוח פחות הודעות, אך יותר ממוקדות  לקהל המטרה שלהם. שיעור הפתיחה והמעבר מהודעות אלה – נמענים הפותחים בפועל את ההודעה ועוברים אל לפחות קישור אחד הכלול בהודעה – עמד על 12.9% ו- 2.4% בהתאמה.

המחשב השולחני לא מת. קונים רבים ב- Black Friday המשיכו לבחור במחשב שולחני לביצוע משימות הגלישה והרכישה. העסקה הממוצעת ממחשבים נייחים הסתכמה ב- 135.33 דולר, לעומת 116.2 דולר של קונים בערוצי מובייל – הפרש של 16.6%.

בהשוואה בין הרשתות החברתיות פייסבוק ופינטרסט, העלה הניתוח האנליטי של יבמ כי הפניות מפינטרסט הולידו עסקות ממוצעות של 100.24 דולר, לעומת 109.94  בהפניות מפייסבוק – הפרש של כמעט 10%. עם זאת, שיעורי ההמרה בפועל של גולשים שהגיעו מפייסבוק (מספר הגולשים המבצע עסקה ביחס לסך כל הגולשים המגיעים בהפניה מהאתר) – היה יותר מפי שניים בהשוואה לפינטרסט.

דילוג לתוכן