מ- Google Enterprise ל- Google for Work

גוגל משנה את שם המותג, כך שישקף את שיאו של תהליך שהחל לפני עשור
של הנגשת הטכנולוגיה הצרכנית שלה לסביבת העבודה
גוגל האמינה מאז ותמיד שלזמן הרב המושקע בעבודה, צריכה להיות משמעות – לא שחיקה יומיומית שנעשית בצורה מבודדת מול מחשב שולחני ישן בתוך 'ים' של תאי עבודה. יתירה על כן, בגוגל מאמינים שטכנולוגיה צריכה לשפר את העבודה ולהפוך אותה לקלה יותר, לא רק במובן של השלמת המשימות אלא במובן של השלמת המשימות עם אנשים שמספקים השראה, ללא תלות באילוצי זמן, מקום, אופי התפקיד או תחום העיסוק.

לפני עשר שנים החלה גוגל בתהליך של הנגשת הטכנולוגיה הצרכנית שלה לסביבת העבודה, יחד עם הרכיבים, כלי הפיקוח ושאר הצרכים של העולם העסקי. תחילה הביאה לעבודה את מנוע החיפוש ואת הדואר האלקטרוני (Gmail). בהמשך הציעה גוגל למפתחים את התשתית האמינה בעלת יכולת ההרחבה שלה, עם פלטפורמת האחסון ו- Google Mapsוהלאה לעולם החומרה עם האנדרואיד והכרומבוק. במשך כל הזמן הזה השקיעה גוגל במה שחשוב ללקוחות שלה – אבטחה, שקיפות, התאמה לרגולציה ותמיכה.

מחשוב ענן, פעם רעיון חדש, זמין כיום בשפע, ושיתוף פעולה בין משרדים, ערים, מדינות ויבשות נעשה אפשרי. כיום, בזמן קצר, רעיון יכול להפוך לאב-טיפוס, לעבור תהליך פיתוח ולהבשיל לכדי מוצר מוכן להשקה. עבודה ממחשב, טבלט וטלפון – זו המציאות שלנו. מיליוני חברות, גדולות וקטנות, עברו למוצרים של גוגל כדי שיסייעו להם לשנות את הדרך בה הם עובדים, כך שתהיה תואמת לדרך בה הם ועובדיהם חיים. במלים אחרות, העבודה השתפרה.

אולם, טכנולוגיה לסביבת העבודה אינה רק דרך טובה יותר לעשות עסקים. זה נוגע ליכולת להשפיע, הניתנת לכל אחד, בין אם הוא יזם העובד במרתף ביתו, בעלת עסק קטן, או ארגון עם אלפי עובדים. גוגל מעולם לא ניסתה להקים פעילות ארגונית מסורתית, היא שאפה ליצור דרך חדשה לעבוד וזה מבחינתה הזמן המתאים לשנות את שם המותג, כך שישקף שאיפה זו. הפעילות שכונתה עד היום Google Enterprise, הנה מעתה Google for Work. כאשר אנו משתמשים בכלים שמקלים על חיינו – האפליקציות, המפות, החיפוש, הכרום, האנדרואיד, פלטפורמת האחסון ועוד – העבודה משתפרת. על זה גוגל עובדת.

עם Google for Work נכנסת גוגל לשווקים חדשים כמו סינכרוניזציה/שיתוף ואחסון של קבצים באמצעות Google Drive for Work, ושירותי תשתית עם פלטפורמת האחסון של גוגל – Google Cloud Platform.

Drive for Work: שוק עצום המייצר עניין רב מעבר לאלו שמחפשים להחליף את ספק האינטרנט שלהם – יותר מ-1,800 נרשמים מדי שבוע.

פלטפורמת ענן: ממוקדת בחוויית פיתוח מדהימה, תוכנה כשירות, מגזרים ארגוניים ולקוחות שפועלים בסביבת מובייל. גוגל היא חברת הענן המקורית, נולדה בענן והשקיעה 15 שנים בבניית טכנולוגיה שאיפשרה לה לגדול ותאפשר גם לאחרים לגדול. האסטרטגיה של גוגל בענן היא לספק את חוויית הפיתוח הטובה ביותר – להיות הענן הנבחר עבור אפליקציות תוכנה כשירות, צרכניות וארגוניות, ובעיקר לשחק בענפי תעשייה מרכזיים כמו עיבוד מדיה, חקר הגנום ותעשיות עתירות מחשוב אחרות.

כל השירותים הללו חייבים לעבוד באותה מידה, אם לא טוב יותר, על גבי תשתית המובייל. בהתאם, גוגל השיקה לאחרונה את ה-Docs עם עדכונים ל-iOS (עריכה באופליין, אינטגרציה מלאה של Quickoffice)

ההנחה שהייתה רווחת, לפיה רק עסקים קטנים ובינוניים משתמשים ב- Google Apps, מתפוגגת לנוכח הביקוש הגובר שרואה גוגל בתעשיות עתירות רגולציה, כמו פיננסים, תעופה ובטחון, בריאות וביוטק. לאחרונה, הכריזה גוגל על הרשאות אבטחה חדשות שקיבלה מגופים עצמאיים, אשר מסייעות ללקוחות אלו לקבל החלטה לגבי היכולת של גוגל לספק מענה מלא לדרישות האבטחה של
 

דילוג לתוכן