מסטרקארד חושפת כי תחושות הצרכנים כלפי תשלומים התפתחו מ״מדוע סלולר?״ לכדי ״מה הדבר הבא?״

טוקניזציה וביומטריה תורמות לתחושת השקט הנפשי של הצרכנים, השיחות החברתיות עברו לעסוק בחוויה דיגיטלית משופרת במחקר השנתי השלישי

 

על פי המחקר האחרון שערכה מסטרקארד, הצרכנים כבר אינם מתמקדים בבחינת מידת האבטחה של התשלומים הסלולריים, אלא בדיון על אודות האפשרויות הטמונות בחוויה דיגיטלית משופרת שמספקים המכשירים.

 

מסטרקארד הכריזה היום במסגרת כנס  MWCבברצלונה על הממצאים של מחקר התשלומים הסלולריים השנתי של החברה שפותח בשיתוף PRIME Research. המחקר התחקה במהלך שנת 2014 אחר 19.1 מיליון פוסטים שפורסמו באתרי מדיה חברתית בעולם: טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, בפורומים, בווייבו (סין), גוגל+ ויוטיוב. זוהי עליה לעומת 85,000 פוסטים בשנת 2012.

 

תוצאות המחקר מראות לא רק גידול ניכר בנפח השיחות, כי אם גם שינוי הן בטון והן בהתמקדות של הדיון החברתי.

 

זינוק בשיחות החיוביות

התחושה הכללית בנוגע לתשלומים סלולריים ממשיכה להשתפר. בשנת 2014, 94% מהשיחות בעולם היו חיוביות, בהשוואה ל-77% בשנה הקודמת ו-70% ב-2012.

השיחות החיוביות ביותר התרכזו בנושאי חדשנות, תגמולים ומועדוני חברים ונוחות (הטון החיובי נכח ב-91%).בטיחות ואבטחה מדורגות בין נושאי השיחה החיוביים ביותר

 

 

בסך הכל, 91% מהשיחות שעסקו אשתקד בביטחון ואבטחה היו חיוביות, עליה לעומת 20% בשנת 2012, כאשר זה היה הנושא השלילי ביותר שהופיע במחקר של אותה שנה.

תחושת הבלבול והחששות בנוגע לביטחון ואבטחה, אשר הופיעו במחקרים של שנת 2012 ו-2013, הוחלפו כעת בצרכנים שציינו לטובה את הפתרונות המאובטחים יותר.

טוקניזציה(קידוד סיסמה) וביומטריה, שהיוו נושאי שיחה מרכזיים ב-2014, תרמו משמעותית לנקודת המפנה הזו.המיקוד עובר אל היתרונות של תשלום סלולרי באמצעות חדשנות

 

 

למרות שהשיחות שעסקו באבטחה היו בין החיוביות ביותר במחקר, נפח השיחות הללו היה נמוך.

השיחות על אודות חדשנות דיגיטלית והחוויה המשופרת שמספקים הניידות והמכשירים המחוברים היוו את נתח הארי (71%) של הדיונים שנערכו ברשתות החברתיות בקרב בעלי עניין במהלך 2014.
נוחות היתה ההיבט החיובי ביותר של תשלום סלולרי (94% תחושה חיובית). הצרכנים היו נלהבים ביותר לשתף אחרים ברכישות ספציפיות שביצעו בעזרת מכשירים ניידים, במיוחד בנוגע לאופן שבו הצליחו לנצל אותם על מנת לבצע רכישות יומיומיות.
לצד נוחות, תמריצי תגמול נוספים – כמו שימוש בקופונים, מועדוני חברים או נקודות – נדונו לעיתים קרובות בהקשר של חדשנות (24% מהשיחות שקיימו בעלי עניין). יתרונות פוטנציאליים נוספים אשר ישולבו בהיצע התשלומים בסלולר מחזקים את האמון שמביעים הצרכנים בשימוש במכשירים ניידים (58% מהשיחות הונעו על ידי הצרכנים), ומצביעים על הזדמנויות עבור MasterPass ושירותי תשלום דיגיטליים אחרים.אודות המחקר 

המחקר שנערך ב-2014, משקף זינוק ברמת העניין בתשלומים דיגיטליים ופתרונות סלולריים, חשף למעלה משמונה מיליון שיחות שנערכו על אודות הנושאים הללו, כולל ביקורת של צרכנים ושיחות מבוססות חדשות. באמצעות שיטות מבוססות אדם וטכנולוגיית ניתוח המדיה החברתית הקניינית של PRIME, חברת המחקר זיהתה מגמות הנוגעות לחדשנות, בטחון ואבטחה וכן היבטים אחרים שקשורים לתשלומים דיגיטליים.

PRIME Research ערכה את מחקר התשלומים הסלולריים השנתי, שמטרתו לזהות את השינוי בעמדותיהם של הצרכנים כלפי תשלומים דיגיטליים ופתרונות ניידים. המחקר התבסס על למעלה מ-19.1 מיליון פוסטים שפורסמו ברשתות חברתיות במהלך השנה האחרונה, במספר רב יותר של ערוצי מדיה חברתית – טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, בפורומים, בווייבו (סין), גוגל+ ויוטיוב – משקף דעות יחודיות של צרכנים מ-56 שווקים בצפון ודרום אמריקה, אירופה, אפריקה, אסיה ואזור הפסיפיק.
 

דילוג לתוכן