מלחמת הטאבלטים: האם נקסוס 7 של גוגל הוא שלב חדש במערכה?

גוגל הציגה אתמול את הטאבלט החדש שלה – נקסוס 7 עם מערכת ההפעלה Android 4.1 ג'לי בין, אבל האם הוא מסוגל לנשוף בעורפו של האייפד?
 חברת גוגל חשפה אתמול את מחשב הטאבלט החדש שלה – נקסוס 7 – עוד זריקת אנרגיה לשוק הטאבלטים הרותח. האם נקסוס 7 עוקף בתחרות מול האייפד של אפל?

אתרים טכנולוגיים המסקרים את מלחמת הטאבלטים מציעים מספר נקודות מעניינות. חלק סבורים, למשל, כי גוגל היתה צריכה להשיק את הנקסוס 7 כבר לפני שנה וכי קשה לראות כיצד הוא ייקח נתח שוק מאפל.

הנקסוס 7, המיוצר על ידי ASUS, אטרקטיבי במחיר של 199 דולר (בארה"ב) כי הוא כולל נפח של 8GB וזה של ה-16GB יימכר ב-248 דולר. המחירים האלה אולי ישימו את הנקסוס 7 בקדמת הבמה אבל ערוץ המכירה שלהם – הזמנה אונליין בלבד בחנות המקוונת של גוגל – עשוי להיות לא מספיק כדי להתחרות באייפדים של אפל.

גם מיקרוסופט השיקה ממש באחרונה מחשב טאבלט – ה-Surface והוא מהווה קפיצה של חברת התוכנה לתוך עולם החומרה לראשונה מזה 37 שנה. וגם לטושיבה יש טאבלטים – האחרון שלה נקרא Excite 7.7 ומחירו עומד על 550 דולר. אולם לא ברור כיצד הוא יכול להתחרות בנקסוס 7 כשהוא מציע רזולוציה ונפח זהים במחיר גבוה ב-300 דולר. גם אמזון מנסה לחלוק בכבוד את השוק החם של הטאבלטים וההערכה היא כי היא תשיק גירסה חדשה של ה-Kindle במהלך הקיץ. אולם נראה כי בשלב הזה, אמזון תצטרף לסחוף מאוד את הלקוחות הפוטנציאליים כדי להישאר במשחק.

גוגל, כאמור, מוכרת את הנקסוס 7 רק דרך החנות המקוונת שלה, כך שמי שרוצה "להרגיש" את המוצר ולא רק לראות תמונות שלו לפני רכישתו, יצטרך לכבוש את יצרו.

בנוסף, עד כה נראה כי מפתחי אפליקציות רצים קודם כל לפתח אפליקציית אייפד ורק אח"כ פונים לפיתוח אפליקציית אנדרואיד, בעיקר בגלל נתח השוק הקטן יחסית של טאבלטים עם אנדרואיד מול אייפדים. גוגל ציינה כי עד כה רשומות 600 אלף אפליקציות בחנות המקוונת שלה, אולם לא ברור כמה מהן מתאימות בצרה אופטימלית לעבודה עם טאבלטים.

אז בשורה התחתונה, כן או לא לנקסוס 7? נראה כי לטאבלט החדש יש עוד כברת דרך לעשות כדי לנשוף בעורפו של האייפד הפופולרי, אבל מה שבטוח הוא שמדובר בנקודת ציון משמעותית במלחמות הטאבלטים במאה ה-21.

דילוג לתוכן