מכשירי חשמל חכמים, ניטור רפואי ואבטחה

ווירפול, פנסוניק ונוקיה משתמשות בווטסון של יבמ ליישומי האינטרנט של הדברים

יצרנים בינלאומיים בולטים בתחום האלקטרוניקה הצרכנית חשפו, במהלך תערוכת IFA שנערכה בתחילת החודש בברלין, מוצרים ויישומים חדשים המקדמים את המהפיכה בבתי העתיד. הפיתוחים החדשים עושים שימוש ביכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון בתחום האינטרנט של הדברים ומשנים את אופן הקשר שלנו עם העולם הפיזי: מכונות, מכשירים, בתים ומכוניות הופכים טובים יותר, בטוחים יותר, ומציעים שימוש אינטואיטיבי יותר ואינטראקטיבי יותר. חוקרים ממעבדת המחקר של יבמ שהציגו גם הם בתערוכה, הדגימו מסגרת כלים לטיפול בשיחה תלויית הקשר והראו, כיצד עשוייה אינטראקציה בדיבור אנושי עם "דברים" וחפצים לשפר את איכות החיים, במיוחד בבית. הכלים והשירותים שפותחו בחיפה מאפשרים לווטסון, מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ, לשלוט במכשירי חשמל ביתיים, לסייע בהכנת ארוחות, ולנהל את רשימת הקניות באמצעות תוכנת המסרים המיידיים של פייסבוק – הכל על בסיס ההקשר בו קולטת המערכת את ההוראות הקוליות הניתנות לה, ובשילוב עם הידע אותו פיתחה בכל הנוגע להעדפות המשתמש.
חברת ווירפול הציגה את השימוש שהיא עושה בטכנולוגיות של ווטסון על מנת להציע שירות משופר ללקוחות ולאפשר למכשירים ביתיים לתקשר זה עם זה, כמו גם עם המשתמשים בהם. כך, לדוגמא, מכונת הכביסה החדשה של ווירפול תתקשר ישירות עם מייבש הכביסה, ותודיע לו איזה סוג כביסה צפוי לעבור אליו, ומהי תוכנית הייבוש המתאימה ביותר. באמצעות שימוש בחיישנים ובבינה קוגניטיבית, מציעה עתה מכונת הכביסה של ווירפול גם רמה חדשה של סיוע בהזמנת חומרי כביסה, מסנני מים וציוד מתכלה אחר, ישירות מקמעונאים מקוונים.
פנסוניק עושה גם היא שימוש ביכולות למידת המכונה של ווטסון ובכושר עיבוד השפה הטבעית שלו. מצלמות האבטחה וחיישנים של פנסוניק יודעים לאתר תנועות בבית, שבירת זכוכית, פתיחת דלתות וחלונות. בעזרת כלי ניתוח אנליטי של וידאו הנשענים על ווטסון, יכולה מערכת האבטחה של פנסוניק להבין, האם מדובר רק בילדים המתגוררים בבית שכן ומחפשים אחר כדורגל שנבעט לחצר או בפורץ המנסה לדלג מעל גדר, על מנת לחדור לבית.
חברת נוקיה משתפת פעולה עם יבמ בבחינת אפשרויות לשלב את מערכת לתחום האינטרנט של הדברים יחד עם המכשירים הלבישים המיוצרים על ידי נוקיה, לצורך טיפול טוב יותר וניטור מצבם של זקנים וחולים השוהים בבתיהם הפרטיים. המערכת מיועדת לזהות ולהתריע בפני המטפלים באנשים אלה, על כל מקרה של סטיה בעייתית משגרת היום-יום, חריגה מהנורמות של משתנים הנמדדים במסגרת ניטור סימנים חיוניים, או שינויים בעייתיים בסביבה הביתית. ממשק קולי יאפשר לתת פקודות דוגמת "התקשר לאמבולנס" ויספק תזכורות לנטילת תרופות או לכיבוי מכשירי חשמל, לאחר שהשימוש בהם הושלם. שתי החברות בוחנות גם את האפשרות להציע חיזוי אנליטי על בסיס נתונים היסטוריים של התנהלות הזקן בביתו, לזהות מתאמים בעלי משמעות, ולהתריע מראש על בעיות הדורשות טיפול. המערכת תמנף את פלטפורמת הניהול של נוקיה לתחום האינטרנט של הדברים, הערוכה לטפל במידע שיתקבל ממיליוני מכשירים שיתווספו לרשתות בתחום ניטור הבריאות.
חברת Bragi, המפתחת אוזניות חכמות המודדות ומנטרות במקביל להאזנה גם שורה ארוכה של סמנים רפואיים, עושה שימוש ביכולות התרגום האוטומטי ומנגנון ההמרה של דיבור לטקסט, המוצעים על ידי פלטפורמת ווטסון של יבמ לתחום האינטרנט של הדברים, כדי לשנות מן היסוד את אופן התקשורת במקום העבודה. לאחר קמפיין מוצלח של מימון המונים, מפתחת עתה Bragi אוזניות שיאפשרו לעובדים לקבל הוראות, לתקשר עם עמיתים ולספק למנהלים מידע אודות מיקומם, סביבת העבודה שלהם, מצבם הפיזיולוגי ורמת הבטיחות ממנה הם נהנים בעבודה. בין השאר, בוחנות יבמ ו- Bragi אפשרות להשתמש במחוות ראש כאפיק פקודות ותקשורת לכל דבר: לדפדף במדריך למשתמש המוצג בפני טכנאי במשקפיים חכמות, שעה שידיו עסוקות בעבודה וכן הלאה.
יבמ משרתת כיום יותר מ- 4,000 לקוחות ב- 170 מדינות העושים שימוש בטכנולוגיות הייחודיות שלה בתחום האינטרנט של הדברים. החברה מחזיקה ביותר מ- 750 פטנטים בתחום הזה, ומפעילה רשת בת 1,400 שותפים עסקיים הפועלים בתחום.

 

דילוג לתוכן