מיקרוסופט פותחת את המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים

כ-1,000 יזמים מישראל ומ-10 מדינות נוספות לקחו חלק בתהליך והגישו מועמדות של 300 חברות למחזור השני של תכנית ההאצה Microsoft Accelerator for Windows Azure. כ-1,000 יזמים מישראל ומ-10 מדינות נוספות לקחו חלק בתהליך והגישו מועמדות של 300 חברות למחזור השני של תכנית ההאצה Microsoft Accelerator for Windows Azure. בתום תהליך מיון ארוך וקפדני בחר מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל בשיתוף בכירים בתעשייה ב-13 חברות סטארט-אפ ישראליות להשתתף במחזור החדש שנפתח רשמית היום. שיעור הקבלה (4.33% בלבד) מעיד על הרף הגבוה שמציב האקסלרטור בפני המועמדים. החברות הנבחרות יכנסו לתכנית האצה של 4 חודשים המשלבת כ-100 מנטורים בכירים ומובילים בתחומם, תשתית פיסית וטכנולוגית ומגוון חידושים וביניהם: כלים מדעיים שפותחו על ידי אוניברסיטת Georgia Tech באטלנטה, תכנית מימון של קרן ההשקעות Plus Ventures, הדרכה צמודה בתחומי ממשק משתמש וחווית משתמש לכל חברה, שיתופי פעולה עם הטכניון, חברות וגופים גלובאליים לרבות מגוון תכניות המשך ועוד.
המחזור הראשון במאיץ הסתיים בהצלחה בקנה מידה עולמי ומעיד על המקפצה העסקית האדירה שמהווה התוכנית עבור החברות המשתתפות. כ-70% מהחברות שהשתתפו (8 מתוך  11) גייסו הון או קיבלו הצעה רשמית להשקעה – וזאת תוך 3 חודשים בלבד מסיום המחזור. סך ההשקעות מגיע לכ-6.5 מיליון דולר (מעל ל-800 אלף דולר בממוצע לחברה). אקסלרטורים מובילים בארה"ב וברחבי העולם הגיעו לשיעורי השקעה דומים רק לאחר מספר שנות פעילות  .  
יתרונות המודל הייחודי והתוצאות המרשימות של המחזור הראשון הובילו את מיקרוסופט העולמית ליישם את המודל הישראלי גם במרכזי המו"פ האסטרטגיים של החברה בהודו ובסין. 
יורם יעקבי, מנכ"ל, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "ההצלחה של המחזור הראשון הניעה אותנו להציב יעדים גבוהים עוד יותר במחזור השני. לצורך כך שכללנו את המודל ושילבנו שורה של חידושים שיתנו ערך מוסף ליזמים ויגדילו את סיכויי הצלחתם. כבר עתה, עוד לפני פתיחת המחזור, יש התעניינות ערה של גופי השקעה בחברות המשתתפות והדבר יוצר אופטימיות הן בקרב היזמים והן בקרב צוות מיקרוסופט. האקסלרטור בישראל עורר עניין ברחבי העולם מיומו הראשון ואנו צופים עניין רב גם במחזור השני ובתוצאותיו".             
 
בין החידושים המרכזיים ניתן לציין:
 
קרן ההשקעות Plus Ventures תציע לכל סטארט-אפ השקעה של 20 אלף דולר ללא כל קבלת אחזקות בחברה. דבר זהיאפשר לחברה לדחות את קביעת ערכה (valuation) לשלב מאוחר יותר,
 בה הערך צפוי לגדול משמעותיתובהתאם לכך לגייס בתנאים נוחים יותר.   
 
אוניברסיטת Georgia Techתיישם במחזור השני את מודל ה-Startup Engineering אשר פותח על ידי פרופסור מריק פורסט. המודל מציע תהליכים מדעיים מובנים להגדלת סיכויי ההצלחה של סטארט-אפים על ידי שימוש בשיטות מחקר אקדמיות לפיתוח מודלים עסקיים המגדילים את ההזדמנויות של החברות. פרופסור פורסט יגיע לאקסלרטור בישראל ויעבוד עם היזמים על יישום המודל. בנוסף, מספר סטארט-אפים צפויים להצטרף במהלך המחזור לאקסלרטור של Georgia Tech לתקופה של חודש וסטארט-אפים מהמכון בארה"ב צפויים להגיע לאקסלרטור בישראל.    
 
למחזור השני נבחרו חברות סטארט-אפ בתחומים שונים כגון מוזיקה, וידיאו ורפואה, כאשר המשותף לכולם הוא המיקוד סביב טכנולוגיות ענן וביג דאטה:
 
1.      INNOBI – מפתחת טכנולוגיה לניתוח אוטומטי של מצב עסקי על פי נתונים מהרשת.
2.      Applango – מפתחת פתרון ידידותי למיטוב השימוש באפליקציות ארגוניות.
3.      WSC Sport – מפתחת טכנולוגיה המאפשרת יצירה אוטומטית של כתבות וידאו מותאמות אישית בתחום הספורט
4.      Telesofia Medical – מפתחת טכנולוגיה שהופכת מידע רפואי מהאינטרנט לסרטוני וידאו פשוטים ונהירים.
5.       Physihome – מפתחת טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בבית המטופל בשילוב קינקט.
6.      KitchenBug  – מפתחת טכנולוגיה המאפשרת ניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט ותרגומם לערכים תזונתיים.
7.      .Scoreoid – מפתחת פלטפורמת פיתוח למשחקי אונליין.
8.      LiveTune – מפתחת אפליקציה ללימוד מוזיקה מותאם אישית לכל משתמש.
9.      Pixtr – מפתחת אפליקציה המבצעת שיפור אוטומטי לתמונות פנים.
10. Shopetti- מפתחת אפליקציית שופינג חברתית לנשים.
11. Skygiraffe – מפתחת טכנולוגיה שאינה מעוניינת לחשוף בשלב זה.
12. SCREEMO – מפתחת פלטפורמת שירות לפיתוח אפליקציות תוכן וקמפיינים.
13. Askem – מתעלת את חכמת ההמונים ברשת לקבלת תשובות לשאלות המוצגות באמצעות תמונה. 

דילוג לתוכן