ניל בראמלי, מנהל חטיבת פתרונות B2B בחברת TOSHIBA אירופה

מחשוב לביש בארגונים? זה הזמן

שילוב טכנולוגיה לבישה בתשתיותIT ארגוניות אינו משימה קלה, כך מודים בלא מעט ארגונים, גדולים כקטנים. אבל, בכולם מודעים לפוטנציאל הענק הטמון בתחום. האם שנת 2018 תהיה שנת הפריצה לארגונים? התשובה טמונה, אולי, בפתרונות מחשוב דוגמת ה-Edge, חידושים בתחומי ה-AR , מהירות רשתות התקשורת וניהול יעיל יותר של נתונים ואבטחתם. ניל בראמלי מ-Toshiba יצא לבחון את המשתנים שמאחורי עליית הלבישים

מאת: ניל בראמלי Neil Bramley) ) מנהל חטיבת פתרונות B2B בחברת TOSHIBA אירופה

הרעיון של שילוב טכנולוגיה לבישה היישר אל קרבי תשתיות ה-IT הארגוניות, הוא רעיון שחוזר ועולה בכל הזדמנות וכנס, לאורך השנים האחרונות, אבל, אם נודה על האמת, לא ממש הצליח להתרומם. הסיבות לאי ההצלחה די מגוונות, אבל, בראש הרשימה צריך ככל הנראה למקם הסברים דוגמת חוסר בניידות, או אבטחה לקויה – שלא ממש תמכו במלואם בדרך שבה כולנו עובדים כיום. דבר אחד בטוח – בארגונים, לכל אורך הקו, יש רצון כן וחזק לאימוץ הפוטנציאל הטמון במכשירים הלבישים. לפי מחקר של חברת האנליסטים ABI Research, שוק המכשירים הלבישים עד שנת 2021 יגיע להיקף של 154 מיליון יחידות – קפיצה משמעותית מהיקף של 34 מיליון בשנת 2016.

השוק הבשיל
התחזיות לקפיצת המדרגה מדגימות את הבטחון שמפגינים מנהלי הטכנולוגיה באשר הם, שאולי עומד בסתירה קלה לחוסר בהצלחה בשוק כיום, אבל, מפגין במידה רבה את התחושה שהושק החל להבשיל לקראת האימוץ המיוחל בתוך הארגונים השונים. תחום ה-IoT שצבר לו תאוצה מרשימה, פיתוחים ושלל חידושים בתחומי המציאות הרבודה (AR) והאימוץ הצפוי בקרוב של הדור החמישי של הרשתות – 5G – שיצבור לעצמו בסיס לקוחות מרשים ביותר של חצי מיליארד משתמשים עד שנת 2022 – הם ללא ספק הגורמים שתומכים ומניעים את יכולותיהם של המכשירים הלבישים, יהיו אשר יהיו.
ייתכן שהזרז המשמעותי ביותר שייתן את הרוח הגבית לענף כולו הוא מחשוב ה-Edge. ככל שתחום ה-IoT פורח ורץ קדימה, כך גם מנהלי הטכנולוגיה חייבים להיות מסוגלים להתמודד ביעילות עם כמויות המידע הכמעט אינסופיות שהוא יוצר עימו. מחשוב ה-Edge יכול בהחלט לסייע לארגונים להתגבר על האתגר, בהצלחה, ובתוך כדי כך לאפשר דרכים חדשות ויעילות לאיסוף, ניתוח והפצת מידע – תוף הפקת של בינה עסקית רבת ערך. עיבוד המידע במחשוב ה-Edge מוריד את הלחץ מהטיפול בענן, כך שמשתמשים יכולים להיות יותר בררנים באשר למידע שהם מעבירים ללבת הרשת. גישה מסוג זה אף מקלה על זיהוי התקפות סייבר בשלבים מוקדמים כשניתן להגביל אותן למכשיר ב-Edge. מידע מסוג זה ניתן אף לסרוק ולאבטח באמצעות קידוד לפני משלוח שלו ללבה.
די ברור שככל שיפותחו וייכנסו לשימוש מכשירים ויישומים לבישים, ויאומצו על ידי המשתמשים, כך גם תפקיד מחשוב ה-Edge יהפוך להיות יותר ויותר יקר ערך – תוך שהוא מסייע לארגונים (על פי נתוני חברות המחקר Equinix ו-IDC ) להניע יתרונות אקסטרה משוק של שני טריליון דולר – בחמש השנים הקרובות.

Toshiba עצמה הכריזה לא מכבר על ה-dynaEdge – מכשיר edge נייד מבוסס Windows 10, המורשה עבור שירותי ה-Microsoft Azure IoT, המיועד לספק את הדור הבא של פלטפורמת הענן החכם, כמו גם את פלטפורמת ה-Edge החכמה. השימוש בשירותי ה- Azure Cognitive ולימוד מכונה (Machine Learning), יאפשר לעובדים ב׳שטח׳ המשתמשים ב-dynaEdge של Toshiba, לגשת בקלות רבה למקורות המידע המרכזיים של הארגון הנמצאים בענן, כשבדרך זו יהפוך dynaEdge למערכת האידיאלית בשימוש עבור תחזוקה בשלט רחוק, קווי הפקה שונים ופתרונות תעשייתיים אחרים. השילוב של סקייפ לעסקים אף יאפשר ממשק פתוח ושקוף לתקשורת בין עובדים ומומחים או אנשי מקצוע מרוחקים היכולים לסייע במשימות השוטפות.

פתרונות שלוקחים ומשדרגים את היכולות של מכשירי ה-edge החכמים, דוגמת ה- dynaEdge ואת שירותי ה-Azur IoT, יסייעו לארגונים תעשייתיים להבין את התועלות הצפויות משימוש בהם להתחבר ללקוחות בדרכים חדשות וליהנות מהיתרונות של ההזדמנויות העסקיות החדשות והשותפות עם מיקרוסופט, תיצור פלטפורמתedge חכמה וחדשנית ופלטפורמת ענן, המיועדים להתמודד בהצלחה עם צרכיהם של תעשיות המשתנות מהר.

האם למכשירים הלבישים תהיה השפעה?
בזמן בו הפיתוחים הטכנולוגיים מסייעים לעליית המחשבים הלבישים, מנהלי המידע בלא מעט ארגונים ובחתך סקטורים רחב, מתחילים אט אט להבין כיצד ניתן לעשות שימוש מושכל ונכון במכשירים החדשים כדי לתגבר פרודוקטיביות בדרכים, כשהתופעה בולטת במיוחד במקומות ובתעשיות בהם יש הסתמכות רבה ומשמעותית על אנשי השטח, האנשים ב״שדה״ – דוגמת אנשי לוגיסטיקה, ייצור, מחסנים ובריאות – כל אותם אלה שכבר כיום מתחילים לאמץ בנינוחות פתרונות דוגמת משקפיAR חכמים. כל אחד עושה את השימוש הייחודי שלו, אבל, בהסתכלות רוחבית, ניתן לראות כי כוח המשיכה וההצלחה טמונים בגמישות של המכשירים החדשים ובקלות השימוש בהם וכמובן ברווח המיידי שהם מעניקים למשתמשים. בעוד מוצרים חכמים ולבישים עבור עובדי המשרדים היותר ׳מסורתיים׳ מציעים אולי חווייה מעניינת יותר, אך אולי לא משנים את דרך העבודה עצמה, בפעילות היומיומית, דוגמת מעבר על מיילים או הכנת מצגות עסקיות, הרי שהעובדים בשורה הראשונה של הארגון, אנשי השטח, יכולים ליהנות ממענה מדוייק וממוקד הצרכים האישיים שלהם ומסיוע במילוי תפקידם במהלך משימות מיוחדות יותר.

אם ניקח לדוגמה, אנשים דוגמת מהנדסי דוודים, שצריכים לבצע עבודת תחזוקה שנתית, השימוש במשקפי AR, דוגמת ה-Moverio של חברת Epson, שנתפר במיוחד למשימות מיוחדות ומשמש כיום לא מעט אנשי שטח, יכול לשחרר למהנדסים הללו את ידיהם ומאפשר להם לראות במציאות הרבודה איזה חלקים צריך לפרק, לנקות או להחליף. כאשר הבעיה משמעותית יותר, יכול האיש שבחזית ליצור קשר עם מומחה שיושב קילומטרים רבים משם ולהתייעץ איתו לגבי הפתרון הרצוי. באותו כיוון ממש, בתחום הבריאות והרפואה, משקפיים חכמים יכולים לתמוך ברופאים שצריכים את ידיהם למשימות שונות ולספק להם, באמצעות תקשורת מהירה נתונים רפואיים דוגמת צילומים וסריקות שעשו בעבר והכל מול העיניים כשהחולה מולם.

הפוטנציאל שבשימוש בארגונים במכשירים לבישים הוא עצום והוא פרוס לכל רוחב הגזרה הארגונית. נראה שגם התשתיות מתחילות להתארגן לכניסה של המכשירים והטכנולוגיות החדשות ולספק לעובדים הניידים, אלה שתפקידם בחזית, את הכלים שהם זקוקים להם.

 

דילוג לתוכן