מחקר חדש של Mastercard בכנס Money2020 חושף ממצאים מפתיעים על הכלכלה השיתופית

עד שנת 2025 קטגוריית מימון המונים תצמח ב- 63%
מן המחקר עולה כי ב- 12 החודשים שבין מאי 2015 למאי 2016 שווי העסקאות בכלכלה השיתופית באירופה עמד על כ- 27.9 מיליארד דולר
בכנס Money20/20 Europe אשר נערך בקופנהגן דנמרק, פרסמה Mastercard ממצאים מפתיעים על הכלכלה השיתופית, האתגרים והזדמנויות בעתיד. הממצאים כוללים פרטים לגבי המערכת האקולוגית והסוציו-אקונומית אשר מאפשרת לאנשים לעבוד בתחום הכלכלה השיתופית בתחומי האירוח ( Airbnb, HouseTrip, Wework וכו'), התחבורה ( Uber, Gettוכו'), קנייה ומכירה של סחורות (Ebay, Yerdle, Etsy וכו'), דרישה לעובדים (WyzAnt, Zeel וכו') ושיתוף או שכירת מוצרי צריכה (NeighborGoods, JustPark וכו').
מן המחקר עולה כי ב- 12 החודשים שבין מאי 2015 למאי 2016 שווי העסקאות בכלכלה השיתופית באירופה עמד על כ- 27.9 מיליארד דולר והיו מעורבים בהן 191 מיליון איש. כמו כן מחצית מהאוכלוסייה באירופה מכירה את הכלכלה השיתופית, כשליש מהאוכלוסייה העירונית הצעירה והעובדת משתמשת בה לעומת כ-17% בלבד מכלל האוכלוסייה האירופית.

עוד עולה מן המחקר כי עד 2025 קטגוריית מימון המונים תצמח ב- 63%, קטגוריית "עובדים און-ליין" תצמח ב- 37%, תחום האירוח יצמח ב- 31%, שיתוף רכבים יצמח ב- 23%, צפייה ישירה בתוכן ווידיאו ומוזיקה יצמחו ב- 1%.

התעשייה המסורתית צפויה לצמוח בקצביים איטיים הרבה יותר, לדוגמא, מלונות ב- 4%, השכרת ספרים ב- 3%, השכרת מכוניות ב- 2% ואילו השכרת סרטי DVD צפויה לצנוח ב- 5%. Mastercard מתכננת דרכים עשירות, חדשניות, משכנעות ובטוחות לשלם ולקבל תשלום בכל הערוצים וההתקנים.

המחקר מציג שלוש נקודות מרכזיות אשר ישפיעו בצורה חיובית על הכלכלה השיתופית:

1. גישה למידע – הגישה תתבסס על מקורות טכנולוגיים חדשניים כדוגמת האינטרנט של הדברים (IoT), Blockchain והבינה המלאכותית (AI). ככל שיותר חפצים ואנשים יתחברו, כך ההזדמנויות לשיתוף ההנאה מחיבוריות יגדלו.

2. שיפור אמון ושקיפות – אמון הוא גורם מהותי בכלכלה שיתופית. אמון אמיתי ניתן להשיג דרך שיפור החוקים והטכנולוגיה. כאשר החברה מאמצת גישות מסחר שונות, הרגולציה והטכנולוגיה צריכות להתאים עצמן בצורה יזומה אשר תספק רשת ביטחון חברתית ותסייע בצורה רגולטורית בכל התהליך.

3. חוויה משופרת – חווית שימוש משופרת חיונית לצמיחת הכלכלה השיתופית. הפלטפורמות השונות ייאלצו לתת משקל רב לשיפור חווית המשתמש.

 

בברכה, ארז בנק

דילוג לתוכן