מחקר חדש של eBay: אחד מכול 5 אמריקאים רכש ב-5 השנים האחרונות מכונית באופן מקוון

הבוקר (א') חושפת ענקית המסחר, eBay, נתוני מחקר חדש, השופך אור על אודות תפיסות והעדפות של צרכנים בדבר קניות מקוונות של רכבים וחלקי חילוף לרכב. המחקר נערך במאי 2015, על ידי חברת Airfoil באמצעות סקר מקוון בקרב 1,001 בעלי מכוניות בארה"ב.

התפתחות הטכנולוגיה הניידת שינתה את האופן, שבו צרכנים קונים מכוניות. על פי נתוני המחקר
• 67% מהצרכנים מבצעים מחקר על כלי רכב בסמארטפון.
• 70% מהצרכנים חיפשו את המידע על סוכנות ההפצה בסמארטפון.
• 1 מכל 5 צרכנים השיב שסביר להניח שיקנה מכונית בסמארטפון או ייעזר בהתקן לביש לעריכת מחקר על כלי רכב לרכישה.

השליטה בטכנולוגיה שינתה גם את האופן שבו הצרכנים מתקשרים עם המפיצים ונראה מעבר ממודל תקשורת אחד ומסורתי למודל מעורב של מספר ערוצי תקשורת. למרות שמרבית הצרכנים עדיין מעדיפים לתקשר עם המפיצים פנים אל פנים (82%), מנתוני המחקר עולה כי 2 מכל 5 צרכנים מעדיפים לתקשר עם המפיצים באמצעות הדוא"ל. כמו כן, הצרכנים סבורים עדיין שיש ערך לאולמות תצוגה פיזיים משום ששם הם יכולים לשאת ולתת על המחיר באופן אישי, לקחת מכוניות לנסיעות מבחן ולקבל תובנות נוספות מהמפיצים.

על פי המחקר, חמשת הערכים החשובים ביותר לצרכנים בשיחה עם מפיץ הם: מחיר תחרותי, נסיעת מבחן, מבצעים/הנחות, טרייד-אין עם הרכב הישן וקבלה מיידית של תובנות על כלי הרכב.

הצרכנים מעוניינים להשתמש בטכנולוגיה חדשה כחלק מחוויית הקנייה
• 43% מהצרכנים מעוניינים ב"נסיעת מבחן וירטואלית" (52% בגילאי 29-18).
• 1 מכל 5 צרכנים מעונין בשיחת וידיאו בה יוכל לשוחח עם המוכר וכן לבחון את המכונית.
• 1 מכל 10 צרכנים מעוניין להתנסות במציאות רבודה כחלק מקניית המכונית.

1 מכל 5 צרכנים רכש ב-5 השנים האחרונות מכונית באופן מקוון.
ההעדפה לקנייה מקוונת של כלי רכב מוטה לטובת הצעירים בני 49-18. 23% מהצרכנים בקבוצות הגילאים 29-18, 39-30 ו-49-40 רכשו מכונית באופן מקוון לעומת 17% בקבוצת הגיל 59-50 ו-7% בקבוצת הגיל 60 ומעלה. מידת העניין ברכישה מקוונת של כלי רכב צפויה לגדול מאחר ו-1 מכל 5 צרכנים השיב ש"סביר להניח" שיקנה את המכונית הבאה שלו באופן מקוון.

• 90% מהצרכנים רכשו כלי רכב במחשב, 31% בסמארטפון ו-15% בטאבלט.
• השימוש בסמארטפון לרכישת מכונית שכיח במיוחד בקרב צעירים בני 29-18 (43%), לעומת 38% בקרב בני 39-30. ביחס הפוך לשימוש בטאבלט, 26% מהצרכנים בגילאי 39-30 השתמשו בטאבלט לביצוע הרכישה, לעומת 7% בלבד מהצרכנים בגילאי 29-18.

הסיבות העיקריות לרכישה מקוונת של מכונית כללו את היכולת לבחון יצרנים ודגמים שונים, גישה קלה להשוואת מכוניות וחיסכון בזמן הכרוך במשא ומתן על פרטים או הצורך להתמודד עם עומסי תנועה בדרך לסוכנות המכוניות. מבחינת המקום בו ביצעו את הרכישה, רוב המשיבים רכשו את המכוניות מאתר היצרן ו-35% רכשו את המכונית מזירת שוק מקוונת לכלי רכב כדוגמת eBay Motors.

מבין הצרכנים שאינם רוכשים מכונית באופן מקוון, היעדר האבטחה באתר עלה כחסם העיקרי. מצד שני, הסבירות שצרכן ירכוש מכונית באופן מקוון עלתה כאשר המוכרים חיזקו את אמצעי האבטחה באתר. שלושה חסמים דומיננטיים הנוספים שעלו בסקר היו ערבות למצבה של המכונית (51%), תעודת אחריות (48%) והחזרה ללא שאלות (44%).
מבחינת חלקי חילוף:
• 47% מהצרכנים רכשו חלפי רכב באינטרנט
• 64% מהצרכנים העידו שהתקינו בעצמם את החלפים שקנו, לעומת 22% שהשיבו כי לקחו את החלפים שקנו למוסך ו/או לסוכנות לצורך התקנה
• 23% מהצרכנים שאינם רוכשים חלפים באינטרנט, העידו כי יעשו כן בעתיד.
** המחקר נעשה במאי 2015 באמצעות חברת Airfoil עבור eBay, באמצעות סקר מקוון בקרב 1,001 בעלי מכוניות בארה"ב. המשיבים לסקר נבחרו באופן אקראי באמצעות פאנל סקר מקוון של Research Now.

דילוג לתוכן