מחקר חדש של CA: רק 12% מהארגונים מממשים את מלוא היתרונות של זריזות וגמישות (Agility) עסקית

מחקר ראשון מסוגו שנערך בחסות CA Technologies מגלה כי רק 12% מהארגונים יכולים לומר שהם מחויבים באופן מלא לזריזות וגמישות (agility) עסקית. זאת – למרות שלמעלה משני שליש מהמשתתפים הסכימו כי ארגונים זריזים וגמישים (agile) מסוגלים להגיב מהר יותר למצבים עסקיים דינמיים. NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, היא מפיצת מוצרי CA Technologies בישראל.
הסקר, ששמו "זריזות וגמישות עסקית ברחבי הארגון", מצא כי זריזות וגמישות עסקית יכולה להביא לדברים הבאים:
– יתרון תחרותי גדול יותר (54% מהנשאלים)
– שביעות רצון ושיעורי שימור לקוחות גבוהים יותר (65% מהנשאלים)
– עליה בשימור העובדים ובפריון (58% מהנשאלים)
– צמצום עלויות (57% מהנשאלים)
– תגובה מהירה יותר להזדמנויות חדשות (84% מהנשאלים).

86% מהמשתתפים במחקר מאמינים כי היכולת להגיב מהר יותר להזדמנויות חדשות מביאה ליתרון מובהק, אך רק מנהל אחד מכל עשרה מנהלים ציין כי הוא ממנף ברחבי הארגון את היתרונות של זריזות וגמישות. רוב הנשאלים ציינו כי מספר בעיות מקשות על אימוץ מתודולוגיה זריזה וגמישה: סביבות מורכבות (64%), חסמים תרבותיים או פוליטיים (58%) חוסר מחויבות כספית לשינוי (25%), אפליקציות וכלים מיושנים (25%(. מאידך גיסא, חוסר מיומנות או חוסר אמונה בתהליך נחשבים באופן יחסי לחסרי חשיבות.

זריזות וגמישות גבוהות יותר משפרות את התוצאות

זריזות וגמישות עסקית הינה מוכרת ומוערכת בזכות יכולתה להביא ליתרונות בקרב חברות שבהן קיים תיאום ארגוני טוב (aligned organizations). קיימים שיפורים משמעותיים בארגונים המשלבים מתודולוגיות ופרקטיקות זריזות וגמישות. הנשאלים במחקר ציינו כי זריזות וגמישות עסקית משופרות הפחיתו פעילויות המהוות בזבוז זמן (51%), שיפרו יעילות של תהליכים (47%) והגבירו את הנראות חוצת התפקידים (47%). כמו כן, זוהו בסקר יתרונות נוספים בתחומים הקשורים לשיתוף פעולה, השפעה על הלקוח וחוויית לקוח, ותיאום בין התכנון וההשקעות.

"כדי להצליח, חברות חייבות לחוש שינויים ולהסתגל אליהם במהירות, לשנות כיוון כדי לתת מענה לשינויים בשוק ובצרכי הלקוחות, ולעשות זאת בקנה מידה גדול", אמר סוריה פנדיטי, מנהל תחום Agile Management ב-CA. "כאשר ארגונים הופכים למפעלי תוכנה מודרניים, אימוץ התפיסה של זריזות וגמישות, ויישום עקרונותיה בכל מחלקה – החל מהייצור, דרך השיווק ועד לכספים – מבטיחים שארגונים יוכלו להאיץ את הביצועים כדי להישאר תחרותיים".

מידע נוסף על הפתרונות המובילים של CA בתחום הזריזות והגמישות העסקית ((Business Agility, ניתן לראות ב-The State of Business Agility

אודות המחקר / Gatepoint Research

הסקר, שבוצע ע"י Gatepoint Research מטעם CA, כלל 150 מנהלים בכירים ו-CxOs. מאז 1996, Gatepoint Research, חברה-בת של SimplyDIRECT, משתמשת בסקרים המבוססים על הסכמה להכלל ברשימת תפוצה, על מנת לאסוף מידע מחקרי ממנהלים בחברות טכנולוגיות מובילות. מידע נוסף ניתן למצוא ב: https://www.gatepointresearch.com

 

דילוג לתוכן