חן עמית, מנכ״ל חברת הפינטק Tipalti

מחקר אד-טק חדש

 

 

רוב המפרסמים וספקי התוכן אינם מרוצים מחוויות התשלום

של רשתות המדיה הדיגיטלית בהן הם פעילים

 

הסקר מגלה מה יגרום למפרסמים ולספקי התוכן לגלות נאמנות לרשתות המדיה: קבלת תשלומים בזמן, אפשרות בחירה חופשית בשיטת התשלום, אופציה לקבלת תשלום מוקדם ותקשורת שקופה ומלאה עם המשלם לכל אורך התהליך. "על מנת שרשתות שחולקות מודעות ורשתות שותפים יצליחו להתחרות בענקיות אד-טק, כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, עליהן לגבור על המתחרים בשירות שהן מספקות ובבידול שלהן״.

 

תל אביב, 19 בדצמבר 2018. נתוני מחקר גלובלי מצביעים על כך ש-70% משותפי הפרסום ומספקי התוכן צפויים לעזוב את הרשתות שבהן מתפרסמים התכנים שלהם בעקבות בעיות בקבלת תשלום וכי רובם אינם מרוצים מאפשרויות קבלת התשלום הנוכחיות שלהם. המחקר שנעשה מטעם חברת Tipalti, הפלטפורמה המובילה לאוטומציה של תהליכי תשלומים למפרסמי תוכן, מגלה גם, כי למעלה ממחצית הנשאלים אמרו כי התהליך צריך להשתפר ו-13% נוספים הצהירו כי הם לא מרוצים מתהליך התשלום של הרשתות.

 

"ללא מפרסמי תוכן, לרשת ספקית מדיה אין מה להציע למפרסמים שלה", אומר חן עמית, מנכ"ל ומייסד Tipalti. "על מנת שרשתות שחולקות מודעות ורשתות שותפים יצליחו להתחרות בענקיות אד-טק כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, עליהן לגבור על המתחרים בשירות שהן מספקות ובבידול שלהן. תפעול וניהול נכון של תשלום לספקים יכולים ליצור יתרון תחרותי מרכזי, והוא יגביר את הנאמנות של מפרסמי התוכן וישפר את הביצועים שלהם, דבר שיוביל בסופו של דבר לרשת באיכות גבוהה יותר".

 

בעוד ששלוש ענקיות המדיה יכולות להצהיר על קלות ההצטרפות לרשתות שלהן ועל הביקוש למלאי המודעות שהן מציעות, מפרסמי תוכן עם ביצועים גבוהים מכירים מספיק טוב את התחום על מנת לדעת שהם צריכים לעשות יותר כדי לבדל את עצמם. לכל הפחות עליהן להיות מוכנות לספק חוויית תשלום, עשירה יותר המציעה הרבה מעבר לרשת התשלומים האלקטרונית US ACH ולהעברות בנקאיות.

 

הממצאים מהדו"ח חושפים פרטים חשובים על האופן שבו אפשר להגדיל את שביעות הרצון של מפרסם התוכן:

 

קבלת תשלום בזמן – 94% מהמשיבים אמרו כי קבלת תשלום בזמן הוא גורם חשוב להבטחת נאמנות. בעיות בתשלומים כמעט תמיד קשורות לבעיות של הצטרפות של מקבל התשלום. ל-27% ממקבלי התשלום היו בעיות בתשלומים ב-12 החודשים האחרונים והן היו עשויות לנבוע מהליך הצטרפות משובש, מה שגרם לשגיאות בהכנסת המידע ולשגיאות במסלול של העברת התשלום. Tipalti מעריכה כי קיימות יותר מ-26,000 תקנות תשלום גלובליות, ואותן יש לבדוק בעת צירוף של מקבל התשלום, לרבות וידוא מספרי הניתוב של ACH לקודי IFSC. שימור מידע  בנוגע לעיבוד תשלומים עשוי להיות מאתגר ללא פורטל מתקדם למקבל התשלום.

 

חופש בחירה – 81% מהמשיבים ציינו כי הצעת מגוון שיטות תשלום הייתה פרמטר חשוב בהבטחת נאמנות. מקבלי תשלום בארצות הברית עשויים לבקש ACH על מנת להפקיד ישירות כספים לחשבונות הבנק שלהם. מקבלי תשלום בינלאומיים, ככל הנראה, ירצו לשלוח את הכספים דרך העברה בנקאית או eCheck\ Global ACH על מנת להימנע מעמלות הקשורות בהמרת כספים או משיכת כספים. PayPal נוטה להיות פופולארית במדינות רבות לתשלומים בהיקף של פחות מ-$500. הצעה של מספר גדול יותר של שיטות תשלום גלובליות  מוסיפה מורכבות לפעילות התשלום של הרשת, אך אין שיטת תשלום אחת המתאימה לכל סיטואציה, וכל רשת צומחת תרגיש בלחץ המופעל עליה להציע אפשרויות בחירה נוספות.

 

תשלומים מוקדמים יכולים להיות סיטואציה שבה כל הצדדים מרוויחים – כ-80% ממפרסמי התוכן ציינו כי הם היו רוצים לקבל תשלום מוקדם יותר וכי הם מוכנים לתת הנחה לרשת בתמורה לאפשרות זו. הנחה של 1%-3% הועדפה על ידי 36% מהנשאלים בעוד שהנחות גבוהות יותר של 3%-5%  ו7%-9%  הועדפו על ידי 23% מהנשאלים. הצעה של תשלומים מוקדמים למפרסמי תוכן עלולה ליצור חשש בקרב ספקיות הרשת, אך יש כבר תקדימים מוצלחים לכך.  ההכנסות שהתקבלו מתוכניות דומות עשויות לסייע בקיזוז של השקעות אחרות במערכות Back office.

 

נאמנות דורשת תקשורת  – מערכות תשלום לא יכולות להיות רק חיבור תפעולי. יידוע אקטיבי למקבלי התשלום על כך שהתשלום שלהם בוצע, שיש בעיות בתשלום שלהם או באספקת גישה לסטטוס התשלום ולהיסטוריה שלו, הם גורמים חשובים לשמירה על נאמנות רשת. נתון זה מובע באופן מובהק בתוצאות הסקר, כאשר 94% אמרו כי שמירה על עדכון בכל הקשור לסטטוס התשלום הייתה חשובה ו-92% אמרו כי הם היו רוצים להצליח לראות את סטטוס התשלום שלהם ואת היסטוריית התשלומים שלהם בעצמם. לאור העובדה שהרשתות מנוהלות באופן ׳רזה׳, הגיוני יותר לבצע אוטומציה דרך התרעות בדוא"ל ולספק למקבל התשלום פורטל לגישה לנתוני התשלום ההיסטוריים.

 

לקריאת הדו"ח המלא, בקרו ב:  https://tipalti.com/pubsat2018

 

אודות המחקר

מחקר ״שביעות הרצון בקרב מפרסמי תוכן״ נעשה מסוף חודש יולי עד חודש ספטמבר 2018  ובו נשאלו 265 מפרסמי תוכן מסביב לעולם  בנוגע  לחוויית התשלום שלהם ביחס למודעות ולרשתות שותפים. בין המשיבים נכללו מפרסמי תוכן מרכזיים, שותפים, בלוגרים, משווקים מבוססי-תוצאות, משפיענים, מפתחים ובעלי תכנים אחרים. 22% מהמשיבים היו מארצות הברית, השאר היו ממדינות אחרות.

דילוג לתוכן