מדוע לחברות גומי אכפת פתאום משיח מדברי בערבות נידחות

Guayule הוא שיח מדברי כמעט לא ידוע, חסר ייחוד במידה רבה, למעט דבר אחד: הוא מלא לטקס. כן נכון, הלטקס משמש לייצור גומי. יצרני צמיגים גדולים כמו ברידגסטון מהמרים כעת על guayule כעל הדבר הגדול הבא.
כן,אבל האם בעיית הגומי לא נפתרה עם סינטטיות לפני עשרות שנים, אתם שואלים? ובכן , לא בדיוק. גומי טבעי עדיין בשימוש כמעט אך ורק במצבים הקשים ביותר, כמו במטוסים ומשאיות. זה בגלל הפולימרים שמתאימים בצורה מושלמת כדי ליצור מבנה הגבישי במיוחד חזק תחת לחץ, וכאשר משאית משתמשת בחריפות בבלמיה.
אבל לגומי טבעי יש את החסרונות שלו, גם, במידה רבה משום שצמח הגומי גדל רק באזורים הטרופיים. זה אומר שאספקת הגומי ניתנת לשיבוש בקלות על ידי מזג אוויר, מחלה, או אי-יציבות פוליטית. זה היה בשליטתה ואחריותה של יפן במלחמת העולם השנייה שדרבנה את הפיתוח של חומרים סינטטיים של גומי לעדיפות ראשונה.
זה המקום והסיבה שבה guayule מבוטא ו- yoo-lee מגיע Alexander H. Tullo שכותב במגזין Chemical and Engineering News שזיהה וגילה את העניין המחודש בצמח האמור בכול פעם שמחירי הגומי עלו, guayule, אשר הוא 5 עד 10 אחוזים ממשקל הלטקס, חזר לאופנה. ונראה שבסופו של דבר זה עשוי לעבוד הפעם, אבל עדיין יש אתגרים טכניים.
לאחד, זה מסובך לשימוש מאשר למפעל הגומי, ולא ניתן פשוט להקיש עליו ולצפות שהלטקס יזרום. במקום זאת, הלטקס נעול בתאים, כך גם ה- guayule יש לחתוך ולאחר מכן לטקס מופק באמצעות תהליך כימי.לצמח גם לוקח כמה שנים להבשיל. חברות גדולות כמו ברידגסטון וחברות סטארט-אפ כמו Yulex מוצאות דרכים לגדל את הצמח מבחינה כלכלית.
אם כול זה יעבוד,ל- guayule יש לו חסרון אחד: כלומר החלבונים שגורמים לאנשים אלרגיים ללטקס. כאשר זה ייפתר זה יום אחד ה- guayule ייעשה את הדרך לכפפות וחליפות צלילה, כמו גם צמיגי מטוסים מכוניות ומשאיות.

דילוג לתוכן