מאסטרקארד תשנה את חווית הקניות ותאפשר זיהוי ביומטרי ברכישה דרך הסמארטפון באתרי סחר

• 93% מהצרכנים מעדיפים זיהוי ביומטרי על פני קוד אישי
• 70% פחות נטישות בעסקאות בזיהוי ביומטרי
• 92% מהבנקים רוצים לאמץ טכנולוגיות זיהוי ביומטרי

מאסטרקארד הודיעה כי לצרכנים תהיה היכולת להשתמש בזיהוי ביומטרי כדוגמת טביעת אצבע או זיהוי פנים, לצורך אימות עסקה בעת תשלום בסמארטפון בקניות באתרי סחר. השירות יהיה זמין החל מאפריל 2019 ללקוחות החברה ולבנקים העובדים עם מאסטרקארד.
הזמינות הגוברת של יכולות ביומטריות במכשירים החכמים מראות כי קיימת העדפה ברורה של הצרכנים לפתרונות הנ"ל. בנוסף, הדרישות הרגולטוריות החדשות של האיחוד האירופי לאימות נוקשה מעידות על כך שזהו הזמן הנכון לאימוץ והפעלת פתרונות ביומטריים לתשלומים דיגיטליים.
במחקר משותף שנערך על ידי אוניברסיטת אוקספורד ומאסטרקארד נמצא כי 93% מהצרכנים מעדיפים זיהוי ביומטרי על פני הקשת קוד אישי בעת אימות העסקה, 92% מהבנקים רוצים לאמץ פתרונות ביומטריים. כמו כן, בזיהוי ביומטרי שיעורי הנטישה בעת ביצוע הקנייה יורדים עד ל-70% בהשוואה לשיטות אימות אחרות כדוגמת מסרון שנשלח לטלפון.
"טכנולוגיות ביומטריות תואמות לחלוטין את ציפיות הצרכנים לקבלת פתרונות התשלומים המאובטחים של המחר, העומדים בקנה אחד עם הגדלת הדיגיטליזציה של סגנון החיים העכשווי. על ידי שיפור חווית הרכישה ואבטחת העסקאות, השירות יכול להועיל באופן משמעותי לצרכנים, קמעונאים ובנקים. ההובלה של מאסטרקארד בתחום מדגימה את יכולתנו להתאים לציפיות ולשימושים החדשים של הצרכנים", ציין חוויאר פרז, נשיא מאסטרקארד אירופה.
בנוסף, בדיקת הזהות של מאסטרקארד (Mastercard Identity Check), זמינה כיום ב-37 מדינות ברחבי העולם ואפשרית לשימוש בישראל, ומהווה כפלטפורמת אימות המאפשר לצרכנים להשתמש באמצעיים ביומטריים, כגון טביעת אצבע וזיהוי פנים, כדי לאמת את זהותם באמצעות המכשירים החכמים במהלך קניות מקוונות וביצוע פעולות בנקאיות. פתרון זה מאיץ באופן דרמטי את חוויית הקנייה הדיגיטלית, משפר את האבטחה ומספק חוויית "צ'אק אאוט" חלקה המפחיתה שיעורי נטישה בעת הקנייה.
המעבר לשיטת אימות ביומטריות הינו חלק מתוכנית הפעולה החדשה של מאסטרקארד אשר נועדה לסייע לבנקים, קמעונאים ולקוחות למניעת הונאות ושיפור חווית הצרכנים בסביבה הדיגיטלית. הזיהוי הביומטרי עומד בדרישות הרגולטורית החדשותPSD2 ומטרתן להבטיח חווית קנייה פשוטה וצמצום ביטולי עסקאות לא מוצדקות. בהתאם לכך, מאסטרקארד פיתחה שירותים שונים הכוללים טכנולוגית בינה מלאכותית כדוגמת Mastercard’s Decision Intelligence או Automatic Billing Updater.

דילוג לתוכן