למה ענקית מדיה מחסלת את מרכז המחשוב שלה ועוברת לענן?

ה- ((CTO Chief Technical Officerשל Condé Nast's, אומר שחברת המדיה Condé Nastכבר לא בעניין של בנייה, ניהול, ותחזוקה של מרכז מחשוב. כול האופרציה הזו הועברה לענן.ה- ((CTO Chief Technical Officerשל Condé Nast's, אומר שחברת המדיה Condé Nastכבר לא בעניין של בנייה, ניהול, ותחזוקה של מרכז מחשוב. כול האופרציה הזו הועברה לענן.
לפני כשבועיים, חברת תקשורת מכובדת Condé Nast – מוציאה לאור של מגזינים כמו ווג, ניו יורקר וWired – הוציאה מהשירות בניוארק, את מרכז המחשבים שלה. מתקן בסדר גודל של 67,200 מטרים רבועים, המתקן כבר נמכר והעסקה נסגרה. החברה בת 105 השנים עברה עם הכול לענן.
"תפקידנו בקבוצת הטכנולוגיה ב- Conde Nastהוא לספק למקבלי התוכן בחברה את הכלים הטובים ביותר ליצירת תוכן", אומר Joe Simon, סגן נשיא בכיר ו- CTO של קונדה נאסט.
"עכשיו רוב התוכן שלנו מופץ בכל מיני מקומות. אנחנו חייבים להבטיח שיש לנו את גמישות פלטפורמה וטכנולוגיה שתאפשר לתוכן זה להיות מופץ בכל מקום שהעורכים שלנו רוצים שזה יהיה. וגם, כמובן, אנחנו גם נמשיך לנהל את פונקציות ה-IT המסורתיות כמו משאבי אנוש וכספים ומכירות. "
נושא ההדפסה עדיין חזק ותופס מקום די גדול בחברה. אבל הטכנולוגיה הדגיטאלית גדלה.
בניגוד לחברות תקשורת רבות, ההתמקדות הגוברת של קונדה נאסט בטכנולוגיה ההדפסה הדיגיטלית לא נעשתה בשל חולשה בהיצע ההדפסות שלה. השנה האחרונה, סיימון אומר, הייתה הטובה ביותר בהיסטוריה הארוכה של החברה, והדפסה הייתה חלק משמעותי בכך.
"נסיון של לומר למנהלי שההדפסה הישנה הולכת לעבור מהעולם, מעולם לא נלקחה ברצינות", הוא אומר. "זה לא, לא בשבילנו.
מגזיני חדשות נסגרים חדשות לבקרים. אבל אלה מגזינים שאפתניים. שרוצים לראות אנשים מחזיקים את המגזינים בידיהם".
אבל החברה שלנו, היא מתרחבת במהירות לכוון הטכנולוגיה הדיגיטלית, סיימון אומר. למותג תמיד יש נוכחות דיגיטלית חזקה, ואתרים כמו Ars Technica ו- Reddit נולדו באינטרנט.החברה מאוד תומכת במותגיה על טאבלטים ודוחפת פנימה גם וידאו.
סיימון מציין כי מותגי קונדה נאסט לעתים נהנים מסרטים כמו ארגו שהיה בחלקו בהשראת 'מברק' והר ברוקבק שנכתב בהשראת סיפור קצר באותו השם שפורסם בניו יורקר. כעת יש לחברה את היכולת לנצל הזדמנויות אלה לעצמה, הוא אומר.
לשאלת חברת קונדה נאסט האם זה צריך להתבצע במרכז מחשוב של החברה עדיין?
"כאשר התקדמנו בנתיב הדיגיטלי הזה כל דבר, החל מיצירה עד להפצה – בתוך תהליכים אלו התחלנו להסתכל על הפעילויות שלנו להסתכל על מה שאנחנו צריכים להיות והיכן לא צריכים להיות" אומר סיימון. "אחת השאלות ששאלנו את עצמנו הייתה: " האם אנחנו באמת רוצים להמשיך להיות בעסק של הפעלת מרכזי מחשבים עדיין? "
להגיע לתשובה נחרצת לשאלה קשה זו היה קשה מאוד. אבל בסופו של הדבר, הוחלט שממשיכים הלאה בתהליך (המעבר לענן) ו- קונדה נאסט תצא מניהול ותחזוקה של מרכזי מחשוב
"המעבר היה הרבה פחות מאתגר לאחר קבלת ההחלטה לעשות את זה", אומר סיימון.
"יש לזכור שהפעלת מרכז מחשבים היא כמו ניהול עסק לכול דבר ועניין", הוא מוסיף. "אפילו שמרכז המחשבים בבית , בחברה זה לא מספק לנו את הזריזות והגמישות שאנחנו צריכים כמו לדוגמא המהלך דיגיטלי שביצענו. אז החלטנו שהאפשרות הטובה ביותר עבורנו, באמת, הינה פתרון הענן".
בתצורה הישנה לדוגמא:
עצירת עלויות של פרויקטים כושלים גרמו בעיות קשות.
בתצורה החדשה לדוגמא:
באחת מנקודות המכירה הגדולות של קונדה נאסט ניתנה האפשרות ו- היכולת לסגור פרויקט בתהליך ולהסיר את כל העלויות הנלוות באופן מיידי.
" לקח זמן להבין את הכלכלה," סיימון מוסיף. "אבל זה לא רחוב חד סטרי. אתה תמיד יכול לחזור אם אתה צריך. אבל בסופו של הדבר, אנחנו לא בעסק של תחזוקה. אנחנו בעסק של שינוי המהיר".
ברגע שהתקבל האור הירוק, סיימון וצוותו החלו בסקירה ובחינת שורה ארוכה של ספקי שירות באשר ליכולות, פונקציונליות, גמישות ועלויות. מבין כול ספקי השרות שנבחנו, סיימון אומר, שירותי האינטרנט של אמזון עקפו את כולם.
קביעת לוח זמנים קצר למעבר מבטיח הגירה מוצלחת
סימון וצוותו הגדירו תקופה של שלושה חודשים למעבר.
"ברגע שבחרנו Amazon Web Services (AWS) כל התכנון והביצוע לקחו שלושה חודשים", אומר סיימון. "לא היה לנו יותר מדי זמן לשבת ולהתווכח. זו היא עובדה מוגמרת וזאת נעשה בצורה הנקייה והחלקה ביותר שניתן."
נקבע על ידי סיימון לוח זמנים פרטני לכול פעילות, כי הוא הרגיש שזו הדרך הטובה ביותר כדי להבטיח הצלחה.
"כל מה שעשיתי, במסגרת זמן הדוקה זו עבד", הוא אומר. "כל מה שניסיתי לעשות עם מסגרות זמן לא חד משמעיות קרטע ותמיד נכשל.
אנשים יגידו שזה הדבר הנכון להגדיל את ההימור שלך ושבסופו של דבר הכול יסתדר, אבל אם זה מה שאתה הולך לעשות אתה יכול גם ללכת הביתה.
לי הייתה תוכנית גיבוי למקרה של כשלון, התוכנית נקראה מרכז המחשבים שלי.
במהלך שלושת חודשים של המעבר צוותו של סיימון תכנן וביצע את ההגירה של 500 + שרתים, פטה בייט שטח האחסון של 1000 שרתים + מסד נתונים, 100 + מתגים, נתבים וחומות אש והיישומים קריטיים .
סיוע טכנולוגיה נוסף: נושאי וירטואליזציה
כמובן, לקונדה נאסט היה קצת יתרון. במשך יותר משלוש שנים, הצוות של סיימון עבד על ווירטואליזציה של כל דבר בסביבת המחשוב של החברה. כאשר הוחלט לעבור בוצע מיתוג החברה לשרתים ווירטואליים, והם היו מוכנים לעבור.
"יצירה בפועל של סביבת העבודה עבדה כמו שעון", הוא אומר. "כתיבת הסקריפטים הייתה קלה. API's היו הרבה יותר קלים לשימוש ממה שחשבנו שהם יהיו. אם היינו עושים את זה לפני שלוש שנים, השיחה הייתה מתנהלת באופן שונה."
תהליך ההגירה החל בחודש אפריל ומהר מאד ניתן היה לראות שיפורים בביצועים. עד חודש מאי, סיימון אומר שזה היה ברור שהכל הולך לעבוד כשורה. הוא הציע למכירה את מרכז המחשבים הישן של החברה. המתקן נמכר והעסקה נסגרה באמצע יוני.
יש לציין בצער את הכאב הכרוך בכך.שמהלך ההגירה לענן גרם ל- "פיטורים משמעותיים" בחברה.
"אני עשיתי (פיטרתי) את זה לפני שעברנו", אומר סיימון. " מאחר ולא הייתי זקוק לצוות הישן למעבר וזה לא היה הוגן לבקש ממישהו שבנה את מרכז המחשבים יסייע בהריסתו."
אבל בסופו של הדבר, סיימון אומר, הצוות שלו שיפר את הביצועים בסדרי גודל של 30% 40% ויצר סביבה דינמית שיכולה להתאים לחברה שצריכה אותה.
בנוסף זה מאפשר די בקלות , בחופשיות התנסויות במוצרים חדשים, כי, כפי שסיימון אומר, ". זה הרבה יותר קל לנסות ולהיכשל עם זאת במקרה הרע אתה עשוי להפסיד כמה מאות דולרים; זהו זה."
ו- אה, כן, עלויות התפעול הן ירדו בשיעור של 40% סיימון אומר.

מאמר המקור :
  http://www.itworld.com/cloud-computing/427223/why-media-giant-sold-its-data-center-and-headed-cloud
 

דילוג לתוכן