לכמה מהישראלים תוכנית תקציב משפחתי, מי משלם את החשבונות ומה הישראלים מצטערים שקנו?

• 69% מהישראלים מתכננים תקציב משפחתי מוגדר מראש

89% מודעים לכמה כסף יש להם בעו"ש

• 86% מהישראלים בודקים בקביעות את פירוט כרטיסי האשראי שלהם

• 52% מהישראלים מאמינים כי את רוב ההוצאות שלהם הם מוציאים על מזון

כך עולה ממחקר על הרגלי ההתנהלות הפיננסית של ישראלים שבוצע על ידי MasterCard
ממחקר שנערך על ידי חברת TNS עבור MasterCard בישראל, לבדיקת הרגלי התנהלות פיננסית של ישראלים עולים ממצאים המאששים את התחושות כי לישראלים יש מודעות גבוהה בנושא צרכנות והתנהלות פיננסית.

מהממצאים עולה כי 89% מהישראלים מודעים למצב חשבון העו"ש שלהם ויודעים כמה כסף יש בו ברגע נתון. 10% ציינו שלפעמים הם מודעים לסכום ורק אחוז בודד (1%) ציין שאין לו מושג כמה כסף יש לו בחשבון.

עוד עולה כי הישראלים מקפידים מאוד לעבור על פירוט התשלומים החודשי שלהם בכרטיסי האשראי ועושים זאת בצורה אדוקה. 86% ענו כי הם עושים זאת בקביעות ו- 11% טוענים שרק לפעמים עוברים על הפירוט. 3% לא עוברים בדרך כלל על פירוט ההוצאות שלהם.

ממצא נוסף המעיד על החשיבות שהישראלים רואים במעקב אחר פירוט התשלומים מראה כי 43% עוברים על הפירוט של בני הזוג באופן קבוע, 12% עוברים לפעמים ורק 13% לא עושים זאת בכלל.

אחד מהממצאים החשובים שעולים מהמחקר שנערך על ידי MasterCard הוא כי ל- 69% מהישראלים יש תקציב משפחתי מוגדר מראש; ל- 41% בקביעות ול- 28% לפעמים. 16% מהישראלים לא עורכים תוכנית תקציב משפחתי בכלל.

במחצית מהמשפחות בישראל אב המשפחה או הבעל אחראי על התקציב לעומת 27% משפחות שבהן הנשים או האימהות אחראיות על התקציב. ברבע מהמשפחות כל אחד עושה את התקציב האישי עבור עצמו.

לגבי תשלומי חשבונות ב- 54% מהמקרים אחראי על משימה זו הבעל או אב המשפחה, ב- 30% מהמקרים האישה או אם המשפחה וב- 16% מהמקרים כל אחד בעצמו.

המחקר של MasterCard מצא עוד כי 52% מהישראלים מאמינים כי את רוב ההוצאות שלהם הם מוציאים על מזון, 12% על רכב, 11% על נסיעות וטיולים, 9% מהמשיבים מציינים כי הם מוציאים הכי הרבה כסף על בגדים, 4% על מוצרי חשמל ו- 3% על בידור.

הקניה הכי פחות נחוצה שהישראלים מסמנים אותה היא בתחום הביגוד; 32% ציינו זאת כקניה לא נחוצה שהם מצטערים עליה. 27% ציינו מוצרי מזון, 10% מצטערים על קניה של מוצרי חשמל ו- 8% ציינו הוצאות בתחום הרכב.

לגבי שימוש בכרטיסי אשראי המחקר מצא כי הישראלים אוהבים להחזיק כרטיסי אשראי – מהממצאים עולה כי שלושה מתוך ארבעה (75%( מחזיקים בין 2 ל- 5 כרטיסים בארנק: לכ- 38% מהישראלים יש 3 עד 5 כרטיסי אשראי ו- 37% מחזיקים 2 כרטיסים. 22% מחזיקים כרטיס אחד ו- 4% מחזיקים למעלה מ- 5 כרטיסים.

בנוסף, נמצא כי 37% מהמשיבים ציינו כי הם משתמשים יותר בכרטיס אשראי ביחס למחקר הקודם (22% שענו כך בתחילת שנת 2016) מדובר על גידול של 68%.

עד עולה כי רק 21% היו מסכימים להשתמש בכרטיס "דביט" שבו חשבון הבנק מחויב מיידית עם ביצוע הקניה, 46% לעומת זאת, היו רוצים לדחות זאת לתשלום אחד בסוף החודש.אנדראש המברגר מנכ"ל מסטרקארד ישראל מציין כי השוק בישראל מראה בגרות והתנהלות צרכנית פיננסית נבונה. הישראלים מחושבים, מקפידים על תקציב חודשי מראש, עוברים על פירוט ההוצאות שלהם ומגלים מעורבות בנושאי ניהול הכספים. MasterCard רואה חשיבות רבה בשוק הישראלי בעיקר בנושא ההתנהלות הפיננסית ואימוץ טכנולוגיות. לאחרונה הושק שירות המאפשר תשלום באמצעות קרבה של מכשיר סלולרי למסופון חכם. זו רק סנונית ראשונה מתוך מגוון של אפשרויות חדשות של תשלומים דיגיטליים חדשנים שנשיק בשנים הקרובות אשר משפרות את ההתנהלות הפיננסית, הוסיף המברגר.

דילוג לתוכן