לי זה עולה יותר: גוגל כמעט לא מרוויחה על הטאבלט נקסוס 7

הטאבלט נמכר ב-200 דולר אבל עלות הרכיבים והייצור היא כ-160 דולר – לא כולל אריזה, שינוע ושיווקגול היא חברה רווחית. מאוד רווחית – רק ברבעון הראשון של 2012 היא הרוויחה כמעט 2.9 מיליארד דולר מתוך הכנסות של כ-10.7 מיליארד דולר. עם שולי רווח נקי כאלה גבוהים, כנראה שענקית החיפוש והפרסום יכולה להרשות לעצמה להיכנס לתחומים קצת פחות רווחיים, ולו רק כדי לא להישאר מאחור. ממחקר של חברת IHS iSuppli עולה כי הנקסוס 7, הטאבלט (מחשב לוח) החדש של גוגל שהושק באחרונה, צפוי להניב רווח קטן מאוד, אם בכלל.

iSuppli מצאה כי עלות כל הרכיבים של הנקסוס 7 בנפח של 8GB עומדת על 151.75 דולר ליחידה ו-159.25 דולר ליחידה כולל עלויות ייצור. גוגל מוכרת את הנקסוס 7 בנפח זה במחיר של 200 דולר ליחידה, כך שאם לוקחים בחשבון עלויות אריזה, שילוח ושיווק – לגוגל נותר רווח קטן מאוד.
הסיפור מעט שונה לגבי הנקסוס 7 בנפח של 16GB, שעלות הרכיבים שלו עומדת על 159.25 דולר ליחידה ו-166.75 דולר כולל עלויות ייצור. את הטאבלט הזה מוכרת גוגל בחנות המקוונת שלה ב-249 דולר, כך שהרווח עשוי להיות מעט גבוה יותר.

iSuppli סבורים שעל הנקסוס 7 בנפח הקטן יותר, גוגל אולי תרשום איזון בין העלויות לבין מחיר המכירה. על הנקסוס 7 בנפח הגדול יותר הם סבורים כי החברה תרוויח מעט.  גוגל למעשה אישרה את ההערכות האלו: אנדי רובין, סגן נשיא בגוגל, האחראי על מוצרי המובייל של החברה, אמר "כשהוא נמכר בחנות של גוגל – אין על הנקסוס 7 רווח".

הרווח הצנוע שמניב הטאבלט בנפח של 16GB מסביר מדוע רשתות קמעוניות בארה"ב מוכרות בינתיים רק אותו. את הטאבלט בנפח של 8GB אפשר כרגע להשיג רק בחנות המקוונת של גוגל.

הממצאים של iSuppli מעניינים גם לנוכח פרסום קודם של החברה, על עלות הרכיבים של הטאבלט של אמזון – Kindle Fire, שהוערכה ב-209.63 דולר ליחידה. בהתחשב בעובדה שאמזון מוכרת אף היא את הקינדל ב-200 דולר ליחידה, ברור כי אמזון אפילו מפסידה על כל טאבלט – כ-10 דולר.

אז, האם אפל תצטרף לשוק הצפוף הזה של טאבלטים במחיר של 200 דולר? באחרונה נשמעו הערכות כי אפל רוצה אף היא את ליטרת הבשר שלה, ומתכוונת להשיק אייפד קטן יותר וזול יותר. לאפל יש שרשרת אספקה יעילה אבל נראה כי אם החברה תרצה להרוויח על המוצר הזה, הוא יעלה יותר בכיוון של 250 או 300 דולר ליחידה.

 

דילוג לתוכן