כנס Start in Germany: ״פריצה לשווקים הגרמנים בחיבור פיתוחים ויכולות יזמות ישראלית עם התעשייה והחברות הגרמניות״

כנס EuropeDays, Start in Germany השני, התקיים בתל אביב בהשתתפות מעל 120 יזמים וחברות סטארט-אפ ישראליות שפגשו 24 מומחים ונציגי חברות מגרמניה במטרה ׳להתחבר׳ ל- 200 מיליון יורו המיועדים להשקעה בטכנולוגיה ול-82 מיליון המשתמשים בשוק הגרמני.

מעל 120 יזמים וחברות סטארט-אפ התכנסו ביום ג׳ בתל אביב, תחת הכותרת EuropeDays, Start in Germany, למפגשים והרצאות של 24 מומחים מגרמניה ונציגי חברות גרמניות (12 מהם טסו לארץ במיוחד). המטרה: לשמוע כיצד הם יכולים ׳להתחבר׳ ל- 200 מיליון יורו המיועדים להשקעה בטכנולוגיה באירופה ואיך מגיעים ל-82 מיליון המשתמשים בשוק הגרמני. ״אירופה בכלל וגרמניה בפרט מהווים הזדמנות חבויה לסטראט-אפים ישראלים, במרחק 4 שעות טיסה, עם הבדל זמן של שעה קיימות הזדמנויות אדירות ליזמים ישראלים״, אומר מייסד הכנס, גילי צגלה, מנכ״ל Novawind, יזם ומשקיע המתמחה בשווקים אירופאים. ״הארוע, אליו הגיעו בכירי התעשייה מגרמניה ממגוון תחומים, סייע ליזמים, יזמיות, ולחברות הסטרט-אפ לקבל מידע מועיל ובניית קשרים עסקיים עם החברות והגופים הגרמניים. אני מאמין שהשילוב של פיתוחים ורוח היזמות הישראלית עם התעשיה והחברות הגרמני מייצר סינרגיות שנותנות דחיפה משמעותית הן לסטרט-אפים הישראלים והן לחברות ולתעשיה בגרמניה״. צגלה אומר שהאירוע נולד כחלק מצורך הולך וגובר של יזמים ישראלים במידע, כלים וקשרים לקראת הצעדים הראשונים לפעילותם בגרמניה.

הסטארט-אפים שהגיעו לאירוע נהנו מתובנות וטיפים בנושאים דוגמת הזדמנויות מימון בגרמניה, לוקליזציה, אקסלרטורים, כיצד לעבוד נכון מול תאגידים גרמניים, פעילות תקשורתית ויח"צ בגרמניה, איזה תמיכה ממשלתית ניתן לקבל, מה קורה בזירה הטכנולוגית בגרמניה כי קיימות עוד ערים מלבד ברלין, ואיזה אירועים טכנולוגיים בגרמניה אסור לפספס.
במהלך הכנס נערכו פאנלים בנושאים שונים עם יותר מ-20 מרצים מגרמניה. היה ניתן לפגוש אנשים מזירת הטכנולוגית הגרמנית, כולל נציגים של קרן ההשקעות שלHigh-Tech Gründerfonds, קרן של 560 מיליון יורו המוקדשים להשקעה בחברות סטארטאפ מתחילות. מנכ״ל האקסלרטור של Metro AG, חברת הקמעונאות הגדולה באירופה, בבעלותה מותגים כגון Media Markt, Saturn, ו- Metro ומאות סניפים ברחבי היבשת, מנכ״ל Digital Media Products מקבוצת Ströer אחת מקבוצות המדיה הגדולות בגרמניה, החברה נקנתה לאחרונה מ Deutsche Telekom בעסקה ששוויה 300 מיליון יורו, נציגת NextMedia, אקסלרטור המדיה המוביל בגרמניה המבוסס בהמבורג, נציגי מחלקות הסטאראט-אפ והדיגיטל של עיריות ברלין, קלן והמבורג, מנכ״ל חברת LeROI המתמחה באופטימיזציה של הכנסות ממדיה דיגיטלית, נציג RWE – מחברות האנרגיה הגדולות בגרמניה ונציג של חברת Bosch – מובילה עולמית בתחומי IoT, אינטרנט תעשייתי, רכב, אוטומציה, ועוד.

החלק השני של הכנס הוקדש לנטוורקינג מונחה על בירה, שבמהלכו ישבו היזמים עם מומחים בתחומים שונים, ל׳צלילת עומק׳ בתחומי העניין שלהם. בין הנושאים שכוסו: FoodTech, Retail, אינטרנט תעשייתי,IoT, מדיה, אינטרנט ווב, מובייל, ואחרים.

מארגנת הכנס היא חברת Novawind, המתמחה בפיתוח וחדשנות עסקית, ומתמחה בשווקי אירופה וישראל. בין נותני החסות לכנס: עיריית קלן, עיריית ברלין, DWF, לופטהנזה, ו Metro Accelerator. השותפים לאירוע כללו את: הנספחות הכלכלית של ישראל בברלין, שגרירות גרמניה בישראל, גיקטיים, דוניצה תקשורת, Gruenderszene, BetaTec וכנס NOAH.

דילוג לתוכן