כנס "מעצבים את העתיד" המרכז לטכנולוגיה חינוכית וחממת החדשנות MindCET

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וחממת החדשנות MindCET נעלו אתמול (ד') את כנס מעצבים את העתיד 3, אירוע ה-EdTech הבינלאומי הגדול ביותר בישראל. האירוע במעמד שר החינוך הנכנס, נפתלי בנט ובהשתתפות:מנכ"לית מטח, גילה בן-הר; מנהל חממת החדשנות, אבי ורשבסקי; שותף בכיר בקרן הון הסיכון כרמל ונצ'רס וחבר מועצת המנהלים של מטחאבי זאבי, יו"ר גליל סופטוור ויו"ר מועצת המנהלים של מטח, איציק דנציגר ואורחים נוספים מהארץ ומהעולם.

 

כנס "מעצבים את העתיד 3", דן זו השנה השלישית, בפוטנציאל המהפכני של טכנולוגיה בתחום החינוך. התרבות הטכנולוגית, ובוודאי בישראל, מחלחלת אל כל תחומי חיינו במגוון הקשרים ובאמצעות מגוון מכשירי קצה. תופעות אלה מתקשרות במיוחד להוראת מדעים ופיזיקה בפרט, אולם ניתן לגייסן לשירות מקצועות שונים כמו תנ"ך ואזרחות.

 

את הכנס פתח שר החינוך הנכנס, נפתלי בנט ואמר: "בכוחה של הטכנולוגיה לצמצם פערים בין תלמידים חזקים וחלשים, עשירים ועניים ובין תלמידים במרכז לתלמידים בפריפריה". עוד הוסיף השר: "עברנו מדור של חינוך קשיח לדור של דיסק קשיח.פעם היית צריך להיות עם הרבה אמצעים כדי לזכות בידע, היום אתה רק צריך ידע כדי לדעת להשתמש באמצעים. אלף ילקוטים כבדים לא יצליחו להכיל את המידע שקיים בטאבלט אחד ועלינו לנצל זאת ולהנות מכך. הכל קיים סביבנו ונתון לרשותנו. עלינו לרתום את המשאבים שברשותנו כדי שמערכת החינוך בישראל תעשה שימוש נכון בטכנולוגיה לטובת הלמידה".

 

לאחר מכן עלתה מנכ"לית מטח, גילה בן-הר, שאמרה: "למפגש החברתי והלימודי המתקיים בין כתלי בית הספר משמעות עליונה וחשוב שהוא ימשיך להתקיים. יחד עם זאת, חשוב שעולם החינוך יסתכל החוצה ויפרוץ את קירות הכיתה – ולא רק כמטפורה. חשוב שתכניות הלימוד תותאמנה למציאות ולדור הילידים הדיגיטליים. התלמידים של המאה ה-21 צריכים להיות "לומדים יוצרים". במטרה זו פועל מטח כבר ארבעה עשורים ולשם כך הקמנו את חממת החדשנות MindCET, שפיתחה בשלוש שנות קיומה מוצרים טכנולוגיים רבים, שחלקם כבר משמשים היום מנוף לשינוי וחדשנות בבתי הספר".

 

עוד הוסיפה בן-הר: "בית הספר מוכרח לאפשר לכל תלמיד מגוון תכניות ונושאי לימוד שיהיו רלוונטיים להתפתחותו האישית ולעתידו. מבנה הלמידה בבית הספר חייב לאפשר גם למורה פיתוח מקצועי, כדי שיוכל לתמוך בתהליכי הלמידה החדשים ושיהיה גמיש למימוש הפוטנציאל הטמון באפשרויות ובהזדמנויות הנמצאות "מעבר למסך".

 

הנואם המרכזי בכנס היה לבאר ברטון, שחקן ומפיק עטור פרסים, שהתפרסם בעיקר בזכות תפקידו בסדרה "מסע בין כוכבים", שהציג את הפרויקט שלו אותו מפיק ומנחה בפיתוח אפליקציות לעידוד קריאה Reading Rainbow. בין הדוברים הנוספים שהשתתפו בכנס: דייל דוהרטי, מוותיקי הרשת, נחשב לגורו של תנועת ה- Makers; דניאל אובודובסקי, מומחה למחשוב לביש, מחבר "האינטליגנציה השקטה: האינטרנט של הדברים"; רוברט גהורשם, מנכ"ל ה-Institute of Play, המוביל פדגוגיה חדשנית מבוססת משחק; וולטר בנדר, מייסד משותף של מעבדת המדיה של MIT ומייסד פרויקט ה-Sugar Labs ואחרים.

 

מחוץ לאולמות ההרצאות הציגו מספר פרויקטים בתחומי ה-EdTech מישראל והעולם פיתוחים ופרויקטים טכנולוגיים, חלקם כבר מיושמים בכיתות הלימוד: SimEd – אפליקציה ללימוד פיזיקה וביולוגיה באמצעות משקפי Google Cardboard; Tonara – אפליקציה המסוגלת לזהות צלילים ודרך כך מלמדת קריאת תווים ונגינה, I am the other, פרויקט מבית MindCET המדמה סביבת מציאות של בעלי חיים, תוך שימוש במשקפי מציאות מדומה, Metta שפיתחו משקפי מציאות מדומה, פרויקט הרובוטיקה של ירוחם ועוד.

כמו כן, בכנס הוצג הפרויקט הזוכה בהאקת'ון, שהתקיים במשרדי חממת MindCET בירוחם וכינס כמאה מפתחים, מתכנתים, מעצבים ואמנים, אשר עבדו ללא הרף במשך כ- 36 שעות, במטרה לפתח מוצרים בתחום המהפכני של טכנולוגיה בשירות החינוך והלמידה. הצוות הזוכה פיתח את Learn Other Life (או בקיצור lol VR) – קונספט המשתמש במשקפי מציאות מדומה על מנת לדמות סביבת מציאות של אדם אחר, דרך עיניו של האחר ותוך שימוש בהקלטת הסביבה האודיו-ויזואלית באמצעות משקפי המציאות המדומה.

 

לצפייה בסרט סיכום ההאקתון (קרדיט: מפיק ניר וייס): כאן

לצפייה והורדה של תמונות מההאקתון (קרדיט צלם: ספי שלוין): כאן 

להורדת ההודעה לעיתונות האקתון: כאן

 

לצפייה והורדה של תמונות מהכנס (קרדיט צלם: גדי אהד): כאן 

להורדת ההודעה לעיתונות מהכנס: כאן 

 

ניתן לעשות שימוש בחומרים ללא תמורה.

לפרטים נוספים: אתר מעצבים את העתיד

 

דילוג לתוכן