יבמ חשפה שירותים וחידושים לענן מחשוב

יבמ חשפה דור חדש של שירותים בסביבת ענן מחשוב וחידושים טכנולוגיים יחודיים לארגונים המעבירים תהליכי עבודה מרכזיים אל סביבת הענן, על מנת להבטיח חדשנות, לצמצם עלויות ולשפר את רמת עמידות הארגון בתנאי הסביבה והתחרות.על מנת להאיץ את המעבר משלבי הניסוי, הפיתוח וההערכה של טכנולוגיות ענן לפריסה לשלב יישום כלל-ארגוני, תציע יבמ את IBM SmartCloud – דור חדש של טכנולוגיות ענן מחשוב ארגוני ושירותים, המיועדים לענני מחשוב פרטיים, ציבוריים והיברידיים. הענן החכם, SmartCloud, מבוסס על שילוב חומרה, תוכנה, שירותים ושיטות מוכחות של יבמ.
עם חשיפת הדור החדש של טכנולוגיות ענן ושירותים, מציגה יבמ את הפלטפורמה לשירותי ענן הפועלת כבר במסגרת ניסוי חלוץ בשירות לקוחות מרכזיים של החברה – וצפויה להיות זמינה לאספקה מלאה בהמשך השנה הנוכחית.
לראשונה יוכלו לקוחות לבחור ולהגדיר מאפיינים מרכזיים בענן ציבורי, פרטי או הברידי – על מנת להתאים אותם לדרישות עומסי העבודה שלהם, החל מסביבת תשתיות אינטרנט פשוטות ועד לתהליכים עסקיים מורכבים. המערכת של יבמ ערוכה לטפל בחמישה מימדים מרכזיים של סביבת הענן:
• אבטחה ובידוד היישומים המשרתים ארגון מסויים מיישומים אחרים המנוהלים על גבי אותו ענן
• זמינות וביצועים,
• פלטפורמות טכנולוגיות,
• ניהול התמיכה והפריסה של מערכות ויישומים,
• חיוב ותשלומים עבור צריכת שירותי הענן.

שירות IBM SmartCloud החדש יוצע בשתי רמות ויאפשר ללקוחות לבחור במינון ובשילוב המועדף עליהם בין חיסכון בעלויות, טווח מידרוג וגמישות, קישור יישומים קיימים, סביבת ניהול ושירותי תמיכה עד לרמה גבוהה במיוחד, האופיינית בדרך כלל לעננים פרטיים בלבד.
מערכת ניהול עומסי העבודה, Workload Deployer של יבמ, מציעה פלטפורמה אחידה ומשולבת המאפשרת ללקוחות הקצאה וניהול של מכלול רכיבי תוכנות התשתית והיישומים הנדרשים על מנת לנהל עומסי עבודה בסביבת Web על גבי עננים המשלבים מספר גדול של מערכות – הכל במתכונת פשוטה וניתנת לשימוש חוזר. כך, יכולים עסקים להיענות מהר יותר לבקשות חדשות לשירותים המגיעות מלקוחותיהם, ולהפעיל במהירות יישומים חדשים על מנת להגדיל אל ההכנסות ולהבטיח שביעות רצון משופרת של הלקוחות האלה.
בנוסף, על מנת לקדם את התקינה בתחום ענן המחשוב, מצטרפת יבמ אל כארבעים ארגונים מובילים וחברות, ובהן סיטי גרופ, לוקהיד מרטין, אוניברסיטת צפון קרולינה ואחרים, המתאגדים במסגרת מועצת לקוחות לתקינה – Cloud Standards Customer Council.
עדות לתהליך הצמיחה המואץ של יבמ ולמעמדה כספק הגדול ביותר של תוכנת מדיה חברתית לעסקים כשירות בסביבת ענן, (SaaS), מספקת חשיפה ראשונה של שורת עסקות עם לקוחות דוגמת אמריקן איירליינס, Costco, פריטו-ליי, 7Eleven, ואחרים.
עד היום, סייעה יבמ לאלפי לקוחות בכל העולם לאמץ מודלים של עבודה בסביבת ענן, ולנהל מליוני תנועות עסקיות מדי יום במגוון רחב של תחומים דוגמת בנקאות, תקשורת, שירותי בריאות וממשל. מיזם ענן המחשוב הראשון של יבמ יצא לדרך לפני כחמש שנים, עם הקמתן של כתיסר מעבדות "ענן כחול" במסגרת מערך המו"פ של החברה, סביב העולם. ענן מחשוב מהווה כיום את אחד מתחומי הצמיחה המרכזיים של יבמ. לא מכבר הודיעה החברה כי הוא צפוי להניב לה הכנסות של 7 מיליארד דולר עד שנת 2015.
מערכות SmartCloud החדשות של יבמ מאפשרות לארגונים, לעובדיהם ולשותפים העסקיים שלהם ליהנות מעוצמת העיבוד ומהיישומים הנדרשים להם – החל מכלים אנליטיים מתקדמים ויישומים עסקיים ועד לתשתיות טכנולוגיות מידע בסיסיות דוגמת שרתים וירטואליים ומערכות אחסון, או גישה לכלי בדיקות מתקדמים לקוד תוכנה – הכל בסביבה המאובטחת של ענני המחשוב ומרכזי עיבוד הנתונים של יבמ.
הרמה הבסיסית של שירותי הענן של יבמ, ""Enterprise, הזמינה לאספקה מיידית, משלבת ענני פיתוח ובדיקות ומאשרת ללקוחות להרחיב את שירותי העננים האלה גם למאמצי פיתוח פנימייים, תוך קיצוץ זמן הפיתוח וההקמה של יישומים חדשים וחיסכון של יותר מ- 30% בעלויות בהשוואה לסביבה מסורתית פנים-ארגונית, לפיתוח ולבדיקות.
הרמה הגבוהה יותר של שירותי הענן של יבמ, "Enterprise +", תהיה זמינה בהמשך השנה ותכלול יכולות חדשות לניהול שירותים למספר גדול של ארגונים על גבי שרת אחד, ניהול שרתים ורטואליים, סביבת אחסון, תקשורת ותשתיות אבטחה, ובכלל זה ניהול ותפעול מלא של שירותים.
סל רחב של מוצרים מבוססים
כספק הגדול בעולם של כלים ושירותים לסביבת ענן, מציעה כבר יבמ שורת מערכות ויישומים בתחום הזה, ובכלל זה חבילת כלי העבודה השיתופיים LotusLive הכוללת כלים שולחניים, דואר אלקטרוני, שיתוף קבצים, ועידת וידיאו, הודעות מיידיות, רשת חברתית, ניהול קהילות וניהול פרוייקטים.
מערכת Coremetrics של יבמ, הפועלת גם היא בסביבת ענן, משרתת כיום יותר מ- 2,100 מותגים של 600 חברות, במעקב ובאופטימיזציה של השיווק המקוון.
שירותי הענן Unica של יבמ לניהול פעילות שיווק מקוונת מותקנים אצל כ- 36,000 משתמשים. מערכות המסחר האלקטרוני Sterling Commerce של החברה מטפלות כיום בניהול קשרי המסחר של 310,000 עסקים מקוונים בכל העולם, מעבד 1.1 מיליארד תנועות מדי שנה בשווי כולל של כ- 15 טריליארד דולר, ומשרת בין השאר אל כל עשרת העסקים הקמעונאיים המקוונים הגדולים בארה"ב, כל עשרת הבנקים הגדולים בארה"ב, ותשעה מתוך עשר חברות היצור הגדולות ביותר בארה"ב.
מערכות Cast Iron של יבמ מאפשרות שילוב מהיר ויעיל של ענני מחשוב בסביבת היישומים הארגוניים הקיימים, ומערכות Blueworks Live משמשות להגדרה מיידית של תהליכי אד-הוק במסגרת התשתיות המשרתות את הלקוח. רשימת הכלים והשירותים של יבמ המוצעים באמצעות הענן כוללת גם את Tivoli Live, לניהול ולשליטה במערכת המסופקת במתכונת של תוכנה כשירות. במסגרת שירותי התקשורת האחודה המנוהלים שלה, Converged Communications Services, מטפלת יבמ בתהליכי התכנון, ההקמה והתפעול של עננים פרטיים מאובטחים, המאפשרים לצמצם עלויות ולהקטין את רמת הסיבוך בתפעול היום יומי של סביבות עבודה ורשתות שיתופיות.

דילוג לתוכן