טויוטה מקדמת את מהפכת הרכב החשמלי בעולם

יוצאת בצעד יוצא דופן לשימוש והנגשת מידע

החברה תאפשר גישה ללא תשלום לכ- 24,000 רישיונות פטנטים היברידיים ותספק ידע טכני שנצבר לאורך השנים

לנוכח הזמן הממושך, הכסף והמשאבים הנדרשים לפיתוח מכוניות בנות קיימא שיסייעו במאבק הגלובלי להפחתת שיעור הפליטות ההולך וגובר והמשך השימוש בטכנולוגיה הקיימת, מודיעה חברת טויוטה העולמית על שני צעדים יוצאי דופן הנוגעים לפטנטים ולידע הטכני שמטרתם לעודד ולהרחיב את השימוש במכוניות חשמליות.

ראשית, טויוטה הודיעה כי תעניק רישיונות ללא צורך בתשלום תמלוגים לשימוש בכ-24 אלף פטנטים שבבעלותה (כולל בקשות לפטנטים שעדיין נמצאות בהליכי אישור) לטכנולוגיות בנושא חשמול כלי רכב. שנית, טויוטה תספק תמיכה טכנית (בתשלום) ליצרנים אחרים המפתחים ומוכרים מכוניות חשמליות, המשתמשים במנועים, סוללות, יחידות בקרת הספק ויחידות בקרה אלקטרונית של טויוטה או בטכנולוגיות מערכות חשמול כלי רכב אחרות כחלק ממערכות ההנעה שלהם.

באמצעות הענקת פטנטים ללא תמלוגים ותמיכה טכנית למערכות חשמול כלי הרכב שלה, טויוטה שואפת לעודד שימוש נרחב במכוניות חשמליות, וכך לעזור לממשלות, ליצרני מכוניות ולחברה בכללותה להגיע להישגים הנוגעים לשינויי האקלים.

"לנוכח הפניות הרבות שאנו מקבלים בנוגע למערכות חשמול המכוניות שלנו מחברות הדוגלות בצורך להפוך טכנולוגיות היברידיות וחשמליות אחרות לפופולריות, אנו מאמינים כי הגיע הזמן לשיתוף פעולה", אמר שיג'קי טראשי, חבר דירקטוריון וסמנכ"ל ב- Toyota Motor Corporation, "אם מספר המכוניות החשמליות יגדל משמעותית בעשר השנים הבאות, הן יהפכו לסטנדרט, ואנו מקווים למלא תפקיד ולסייע בתהליך זה".

 

גישה ל- 24 אלף פטנטים הנוגעים למכוניות חשמליות היברידיות שפותחו לאורך 20 שנה

בסה"כ מציעה טויוטה 23,740 פטנטים שצברה החברה לאורך יותר מעשרים שנה בנושא פיתוח טכנולוגיה למכוניות חשמליות. תקופת הענקת הפטנטים תתחיל מיד ותימשך עד סוף 2030.

הפטנטים רלוונטיים לטכנולוגיות מתקדמות הנמצאות במכוניות חשמליות, ובמיוחד טכנולוגיות הנמצאות בשימוש במכוניות חשמליות היברידיות (HEV) שעזרו לטויוטה להשיג ביצועים משופרים, להקטין גודל ולצמצם עלויות. הפטנטים הנכללים מיועדים לחלקים ולמערכות כגון מנועים חשמליים, יחידות בקרת הספק (PCU) ובקרי מערכת. אלו הן טכנולוגיות ליבה שניתן ליישם בפיתוח סוגים שונים של מכוניות חשמליות, לרבות מכוניות חשמליות היברידיות (HEV), חשמליות היברידיות עם טעינה משקע (PHEV) ומכוניות חשמליות המבוססות על טכנולוגיית תא דלק (FCEV).

טויוטה מציעה כבר 5,680 פטנטים בנושא מכוניות חשמליות המבוססות על טכנולוגיית תא דלק שלה (FCEV) מאז ינואר 2015. כעת, טויוטה מוסיפה עוד כ- 18 אלף פטנטים בתחומים שונים: כ- 2,590 פטנטים הנוגעים למנועים חשמליים, 2,020 פטנטים הנוגעים ליחידות בקרת הספק, 7,550 פטנטים הנוגעים לבקרי מערכת, 1,320 פטנטים על תמסורת ומנוע, 2,200 פטנטים על מטענים ו- 2,380 פטנטים על תא דלק (ובכך מגיע סך הפטנטים על תא דלק ל- 8,060 פטנטים). כדי לקבל חוזים לשימוש בפטנטים יש ליצור קשר עם טויוטה ולדון עימה על תנאים ספציפיים לרישוי.

 

תמיכה טכנית של טויוטה במטרה להשיג יעדים בתחום הרכבים החשמליים

בנוסף טויוטה תציע תמיכה טכנית בתשלום הכוללת סקירות של מערכות חשמול רכב, מדריכי בקרה והסברים מפורטים על השימוש במערכותיה. ההנחיה שתספק טויוטה כוללת, למשל, סיוע ליצרני רכב אחרים להגיע לרמת ביצועים גבוהה בכל הנוגע ליעילות, הספק ושקט המתאימים למכוניות עליהם הם עובדים על פיתוחן. השירותים יהיו על בסיס חוזי. פרטים נוספים יימסרו לגורמים המתעניינים.

שיתוף הידע והנגשתו מהווה כלי משמעותי בקידום מהפכת הרכב החשמלי ובקרב חברות הפועלות בתחום בעולם כולו. טויוטה רואה בהצעת פטנטים ללא צורך בתשלום תמלוגים ובתמיכה טכנית למכוניות חשמליות, הזדמנות לעודד פיתוח ושיווק של מכוניות חשמליות. נושא זה עומד בראש סדר העדיפויות, לאור האמונה כי מכוניות ידידותיות לסביבה יסייעו במאבק בשינויי האקלים רק אם הן יהפכו לנפוצות ויצמצמו את פליטות הפחמן הדו חמצני.

טויוטה קבעה בשנת 2015 יעדים לצמצום הפליטות שלה וגיבשה את Toyota Environmental Challenge 2050, שורת יעדים ארוכי טווח לפעולה למען קיימות, שמטרתם להפחית את פליטות הפחמן דו חמצני ממכוניות וממפעלים. בשנת 2017 הודיעה טויוטה על תוכנית מכירות מכוניות חשמליות לאורך תקופה שתימשך עד סוף 2030.

דילוג לתוכן