חברת הסטארטאפ סנטידיו הוכתרה כסטארטאפ המוביל בתחום החינוך המיוחד

חברת הסטאראפ סנטידיו Sentidio)), המפתחת מערכת המספקת לילדים על הספקטרום האוטיסטי כלים ללימוד ושיפור הכישורים החברתיים שלהם בצורה משחקית, הוכתרה ע"י ועדת שופטים של כנס התקשוב בחינוך (EduTech 2017) כסטארטאפ המוביל בתחום החינוך המיוחד. באמצעות הפתרונות שמפתחת סנטידיו, לומדים ילדים עם אוטיזם, בעזרת סרטונים אינטראקטיביים, כיצד להתמודד עם סיטואציות חברתיות מאתגרות. הילדים לומדים זאת תוך מעורבות המטפל שלהם בבניית תכנית עבודה ומדידת התקדמות הילד, ותוך מעורבות ההורים להמשך הטיפול בבית.
כנס EduTech 2017 נערך ע"י קרן אתנה, יוזמת התכניות "מחשב נייד לכל מורה", "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" ו"טבלט לכל מורה למדעים וטכנולוגיה", וע"י קבוצת אנשים ומחשבים.
"בשנים האחרונות אנו מגלים יותר ויותר כי שימוש בכלים ממוחשבים ואפליקציות מיוחדות פותח צוהר לעולמם של ילדים עם אוטיזם, ומאפשר להם להשתלב בחברה וללמוד" אמר אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. "לעתים קרובות מסתבר כי ילדים עם אוטיזם הם בעלי כישורים מופלאים, והם רק נזקקים לכלים הממוחשבים כדי להביא לביטוי את כישוריהם. אפילו צה"ל מגייס כיום בני נוער עם אוטיזם בדרגות מסוימות".
הפתרון שמפתחת סנטידיו מעניק לילדים על הספקטרום האוטיסטי משחק שבאמצעותו הם יכולים ללמוד כישורים חברתיים בצורה מהנה ומרתקת. הילדים יכולים לראות את תוצאות פעילותם בסביבה בטוחה ומבוקרת, ולהבין את הדקויות של אינטראקציות חברתיות שבחיים האמיתיים קל להחמיץ אותן. סנטידיו מאפשרת להורים לקחת חלק פעיל בהתקדמות הילד, ולעבוד איתו בבית. באמצעות מדדי התקדמות יכולים ההורים לעקוב אחר הטיפול בילד ולגלות מה הטוב ביותר עבורו. למטפלים מספקת הפלטפורמה של סנטידיו סימולציות רבות של אינטראקציות חברתיות, המאפשרות להקל על הילד בלימוד עצמי בבית, ולעקוב אחר התקדמות הטיפול.
בנוסך לסנטידיו עלו לשלב הגמר ארבעה סטארטאפים נוספים:

Calma – מערכת מציאות מדומה לילדים המאובחנים על הקשת האוטיסטית, אשר סובלים מעיבוד חושי לקוי. המערכת תומכת בטיפול מותאם אישית ומאפשרת גמישות טיפולית שאינה זמינה באמצעים טיפוליים מסורתיים. ניתן לגשת למערכת באמצעות קסדת מציאות מדומה, בין השאר ממיגוון סמרטפונים.

"הסיפור של גבי" – אפליקציה לחינוך מיני לבעלי צרכים מיוחדים. האפליקציה מיועדת לשימוש הורים, מורים ומטפלים העובדים עם ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים בנושא חינוך מיני. באפליקציה מאגר פעילויות לבנים ולבנות שמטרתם לתרגל עם הילדהנער ניתוח והבנה של מצבים חברתיים ולקדם הפנמה ולמידה של התנהגויות מיניות וחברתיות מתאימות.

Axon School – כלי ממוחשב שפותח ע"י נוירוטק, המייצר שפה חדשה המאפשרת תקשורת ופעולות סביב עולם הקשב של התלמיד. מערכת Axon School היא בבסיסה מבחן קשב, דמוי משחק מחשב, אשר מייצר פרופיל קשבי של הנבדק ואשר דרכו נוצרות המלצות המונגשות דרך המערכת, לשיפור ביצועים והתנהגות לכלל תלמידי הכיתה ובמיוחד לאלה הסובלים מקשיי קשב.

FITS – מערכת בשם Attention Heroלבעיית ה-ADHD (הפרעת קשב). המשתמש מקבל אפליקציית משחק שמורכבת מכל האלמנטים המשחקיים שילדים מכירים, כאשר מאחורי המערכת תהליך מדידה וניהול שלבי קושי שמביאים את המשתמש להישגים הרצויים שהם מקסימום קשב וריכוז. המוצר מותאם לתירגול ביתי, לקהל המטפלים ולבתי ספר.
סך הכל השתתפו בתחרות 18 סטארטאפים בתחום החינוך המיוחד.

חבר השופטים כלל את עו"ד אביב אילון (יו"ר), פרופ' עדינה שמיר – ראש המגמה לחינוך מיוחד ויו"ר הוועדה לתואר שלישי בביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן; ד"ר בטי שרייבר – חוקרת ומרצה בסמינר הקיבוצים בתחום יישומים טכנולוגיים בחינוך מיוחד, במחלקה לחינוך מיוחד ובתואר השני "טכנולוגיה בחינוך"; פרופ' גילה קורץ – ראש המגמה לתואר שני בתקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים; יעל אלשטיין – מנהלת המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא; רינה כהן – מדריכה ארצית לתקשוב בחינוך המיוחד, אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך; יעקב שורי – מנכ"ל בנק מסד; אבי ורשבסקי – מנכ"ל MindCET; אורי בן ארי – מייסד ונשיא קרן אתנה.

אודות קרן אתנה

קרן אתנה הוקמה בשנת 2006 כארגון ללא כוונת רווח במטרה להעצים את המורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם. הקרן הוקמה ע"י מספר אנשי עסקים בראשותו של אורי בן-ארי (מנכ"ל יו.בי.איי ונצ'רס ולשעבר סגן נשיא בכיר בחברת נס טכנולוגיות).

תכנית הליבה של הקרן היא "מחשב נייד לכל מורה". התכנית הוקמה בחסות משרד ראש הממשלה ובשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד. במסגרת התכנית מחלקת קרן אתנה, יחד עם הסתדרות המורים ובנק מסד, מחשבים ניידים למורים בבתי ספר, לצד קורסי הדרכה בהיקף של 120 שעות, הכוללים ידע בסיסי בהפעלת המחשב וכן הדרכה בנושאי מיומנויות דיגיטליות, שילוב מחשב בהוראה פרונטלית, שימוש במידע נגיש באינטרנט ועוד. ההדרכה נעשית ע"י מדריכי משרד החינוך. מבדיקת נתוני שביעות רצון המורים המשתתפים בתוכנית, עולה כי חלה עלייה משמעותית ברמת הקשב בכיתות ובהעשרת המורים במקורות מידע חדשים בסביבה מתוקשבת וביכולת הקנייתם לתלמידים.

התכנית הפכה לסיפור הצלחה וכיום נהנים כבר קרוב ל–15,000 מורים ב-1,241 בתי ספר וגנים ב- 123 רשויות, ומעל 400,000 תלמידים, מהשיפור ברמת הלימודים בזכות התכנית. 60 ערים ומועצות אזוריות נוספות ממתינות לתרומות כדי להכניס את התכנית לבתי הספר שלהם ולהעצים את המורים.

תכניות נוספות של הקרן הן "טבלט לכל מורה למדע וטכנולוגיה" ו"אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד".

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הקרן www.athenafund.org

דילוג לתוכן