חברת אופיל בחרה בפתרון ה-Hosted Dynamics CRM עם חברת וובוקס

חברת אופיל בחרה לקבל את שירות ה-CRM ב-SaaS (שירות כתכנה = בענן):
"היתרונות הבולטים עבורי בשירות hosted הם: הנוחות, הקלות וההוצאה הכספית הסבירה. נוחות מפני שנחסכו מאתנו התהליכים המייגעים של ההתקנה ותאימות לפלטפורמות השונות בחברה; קלות, מפני שהעבודה מאחורי הקלעים נעשתה על ידי חברת וובוקס כמו גם התחזוקה והשידרוגים; ההוצאה הכספית מפני שלא נגררתי להוצאות כספיות בלתי הפיכות בחומרה ובתוכנה. יתר על כן, זו דרך נאותה להיכנס לתחום חדש, לבחון התאמה, ולהתחיל ב"קטן". "
 
היישום של ה- Dynamics CRMעל-ידי CRM Leader, רומן צ'ירשני
הצלחת היישום של ה-CRM בזכות המוצר של מיקרוסופט וגישת יישום נכונה מתוך ניסיון עשיר במגזר SMB של ה-.CRM Leader
מרכיבי היישום
מדובר ביישום והטמעה קלאסייים של מודולי המכירות והשיווק שמטפלים בתהליך המכירה, משלב יצירת ההפניה (ליד) ישירות מתוך אתר האינטרנט של אופיל אל מערכת ה CRM ועד לתוצאה של לקוח הסוגר את הזמנתו על-פי פרטי קטלוג המוצרים המנוהל ב-CRM. בנוסף, הפרויקט כלל יישום והתאמת דוחות מערכת והסבת נתונים מהמערכת הישנה למערכת החדשה.
הקו המנחה ביישום כפי שהוגדר על ידי אופיל היה תפירת חליפה מדויקת על פי דרישותיו, תקציב מוגדר מראש       ובלו"ז מצומצם (חודשיים עד לעלייה לאוויר).
מתוך הניסיון המצטבר שלנו בפרויקטים דומים במגזר ה-SMB המלצתי על טקטיקת היישום הבאה :
על מנת למזער את הסיכונים להיכנס לאפיון ארוך ופיתוח מורכב, נחלק הפרויקט למספר שלבים, כאשר כל ביצוע של שלב מוסיף פונקציונליות חדשה למערכת הקיימת.
על מנת לחסוך בזמן ובמשאבי פיתוח, השלב הראשון הוגדר כיישום על ידי  כלי ההתאמה האישית (קסטומיזציה) המובנים בתוך המוצר. שלב זה כלל את כל הדרישות הפונקציונליות מהמערכת והעליה לאויר היתה בדיוק חודשיים החל מתחילת הפרויקט.
כעת, יחד עם הלקוח אנו נמצאים בשלב תכנון וחשיבה לגבי השלב של מקצה שיפורים ותוספות.
נקודה חשובה נוספת: על מנת לספק לאופיל בטחון ושליטה מלאה במוצר גם לאחר מסירתו, היישום בוצע תוך שימוש מינימלי בכלי פיתוח. הלקוח מסוגל לתחזק בעצמו את המערכת בעצמאות מלאה וללא תלות בספק – חסכון של אלפי שקלים.
 
ראיון עם חנה בריזלאי, מחברת אופיל, על השירות וההטמעה
 
כיצד ה- Hosted Dynamics CRM משפר את העבודה בעסק?
"ה-CRM מארגן את העבודה על פי תהליכים מוגדרים. תהליכים שהיו ידועים קונספטואלית הפכו למסלולים מובנים, קבועים ואחידים שכל צוות השיווק והמכירות מיישם. כתוצאה מכך, יש להנהלה נגישות גבוהה יותר לנתונים וזמינות לאינפורמציה שהיא למעשה מערכת מעובדת של נתונים. לדוגמא, משנתקבלו לידים לחברה מתחיל הטיפול בהם והמעקב אחר הפיכתם להזדמנויות, לישויות, לאנשי קשר ולאחר מכן להצעות מחיר למכירה ולהמשך מעקב. ה-CRM הפך את התהליך לפשוט, לזורם, ולזמין. להנהלה יש גישה בכל עת לכל שלב ושלב בתהליך.
אחד היתרונות החזקים של מערכת CRM היא היותה מבוססת על בסיס נתונים. מבנה זה מאפשר שמירה על נתונים איכותיים. שיטת העבודה האלטרנטיבית, אותה לשמחתנו נטשנו, ייצרה רעשים רבים, כפילויות, , נתוני זבל, ושאר צרות (לא נראה לי שהרבה יבינו). בהקשר זה ניתן לומר שהמערכת הנוכחית, אף שעדיין נלמדת,"מחטאת" את הנתונים."
 
כיצד התנהלתם לפני קבלת השירות בצורה הזו?
"הארגון הקטן שלנו חובק עולם בפעילויותיו. אנחנו מקיימים קשרים הן עם לקוחות הקצה והן עם נציגים ברחבי העולם. בעבר השתמשנו בעיקר בקבצי אקסל כדי לנהל את המכירות ואת הלקוחות. בנוסף נעזרנו בתוכנה המבוססת על בסיס נתונים שנועדה לנהל כרטיסי ביקור. בסיס הנתונים הגדל והולך הפך את השימוש בשיטה הקודמת לבלתי יעילה. הצורך בתוכנת CRM היה טבעי לחלוטין. הבחירה במיקרוסופט נבעה מתוך רצון למזער התנגדויות לשינויים. היות והמסכים של אופיס מוטמעים ומוכרים היטב לאנשי הצוות השימוש ב-CRM הרגיש להם "בבית", כלומר, מוכר."
 
 
כיצד אתם משתמשים ביכולות של ה- Hosted Dynamics CRM בעסק?
"אנחנו עדיין לומדים את התוכנה. ועם זאת יש כבר תחושה שהתהליכים זורמים, שנתונים אינם הולכים לאיבוד. זמינות הדוחות והפקתם בלחיצת כפתור חוסכת לנו זמן ומאפשרת לנו להתרכז במלאכת השיווק והמכירות. יתר על כן, כל הנתונים מרוכזים במקום אחד והגישה אליהם היא מכל מקום בעולם, יתרון משמעותי מבחינת אנשי השיווק והמכירות שלנו, שמסתובבים ברחבי הגלובוס."
 
מה דעתך על העלויות של שירות ה-saas והמודל העסקי בהשוואה ליכולות שהוא מאפשר?
"העלויות לא בשמיים וההתנהלות מול וובוקס נפלאה. השלב המתיש ביותר הוא שלב האיפיון. והשלב המסוכן ביותר הוא הפיתוי להמשיך ולפתח עד אין קץ. מבחינה זו הלכנו על אפיון אופטימלי ועצרנו את התהליך ברגע שהרגשנו שנוח לנו, אף שעדיין לא מיצינו את הפיתוח."
 
 
חברת וובוקס מציעה מערכת Dynamics CRM לחודש נסיון, דרך האינטרנט, בהקמה עצמית וללא התערבות גורם חיצוני בזמן הקמה של 20 דקות.
להקמת מערכת מבוססתDynamics CRMבכתובת http://www.testcrm
 

דילוג לתוכן