זוכרים את אמנות השיחה? איך להניח את הטלפון החכם

לאחר שהטלפונים החכמים חדרו לכל חלקי חיינו, נראה שבשנת 2015 המגמה תתהפך בכוון צמצום השימוש בטלפון. אבל זה בהחלט קשה יותר ממה שזה נשמע.

יודעים למה אתם רק מסתכלים? בודקים?

יש אנשים שיכולים בקלות לכבות או להתעלם מהטלפונים שלהם. אבל לרבים יש דחף כפייתי "רק להסתכל, לבדוק," ולא משנה הפעילויות שקורות סביבם.

תופעה זו נגרמת מאחר וכל הודעה, ותקשורת מעוררת ומשמשת כתמריץ הנאתי למוח, לדברי ד"ר קתרין שטיינר-אדאיר, פסיכולוג ומחבר קליני של "הניתוק הגדול: הגנת ילדות ויחסי משפחה בעידן הדיגיטלי . "זה יוצר תחושה של התרגשות מיידית וצורך.

דחף בלתי נשלט זה של להסתכל על מסך הטלפון החכם יכול גם לנבוע מפחד של פספוס, התנהגויות כפייתיות וממכרות.
אם אתה משקר ואומר שאתה רק בודק אם הטלפון שלך עובד כשאתה לא, או מתעורר באמצע הלילה ויש לך הדחף להסתכל על הטלפון החכם שלך, ייתכן שהגיע הזמן לקצץ.

הסכמה על כללי יסוד

בדיקת טלפון היא מדבקת. אדם אחד מרים את המכשיר שלו, ואז כולם בחדר מקבלים את זה כרמז כדי לבודקם.
בבית, זה הרבה יותר קשה לשנות התנהגויות והרגלים ללא העזרה של המשפחה כולה. הרבה יותר קל להצדיק את סריקת טוויטר כשכולם סביבך כבר בדרך החוצה.
לבוא עם הבנה של האופן שבו מותר להשתמש בטכנולוגיה בבית. להגדיר זמן  לטלפונים חכמים, כך שכולם יכולו לבדוק במשך 15 דקות אחרי ארוחת ערב. ליצור אזורים ללא מסך בבית שלך, באמצעות הקצאת חדרים שבהם איש אינו רשאי לבדוק טלפונים חכמים או הטבלטים שלהם.

התחל עם חדר השינה, שבו מסכים זוהרים פחות יכולים לשפר את איכות השינה ואולי חיי האהבה שלך. קנה שעון מעורר מיושן השאר את הטלפון בחדר אחר, או סתם , אסור שימוש בטלפונים לשעה אחת לפני השינה.

שימעו  לילדיכם

הורים עסוקים יותר ויותר בטלפונים החכמים שלהם במקום עם הילדים שלהם, בין אם זה בגן השעשועים, במסעדה או בבית. שטיינר-אדאיר אומרת שהיא רואה לעתים קרובות ילדים מתוסכלים ועייפים מלנסות להשיג את תשומת לבם של הוריהם.
"בשלב מסוים, ילדים מרגישים כמו להיות בפארק נדחפים על הנדנדה וזה לא כל כך כיף לנו, כי אתה מדבר עם מישהו אחר תוך כדי," היא אמרה.

חפש רמזים מילדים לכך שאתה שקוע מדי במכשירים שלך. ילדים צעירים יכולים לזרוק או להסתיר את טלפון, או להפגין ולייצר (לא במודע) התפרצויות זעם כדי לקבל תשומת לב. ילדים בוגרים יותר עלולים לומר לך באופן ישיר או לסגת לתוך המכשירים שלהם.
יש טענה שטלפונים חכמים מאפשרים לנו להיות גמישים יותר על מתי ואיפה אנחנו עובדים, ומאפשרים יותר זמן מבחינה פיזית לבלות עם המשפחה. אבל לעובדת התמיד להיות רק חצי נוכח יכולה להיות השפעה שלילית על ילדים.
"ילדים לעתים קרובות מרגישים שאתה לא ממש כאן, ואתה כלל לא שם לב", אומרת שטיינר-אדאיר.

החלף את זמן הטלפון במשהוא ממשי יותר

לוי פליקס הוא המייסד של DigitalDetox שמשימתו הינה

(לעורר, לחנך ולהעצים את הדור שלנו ליצור דברים משמעותיים ומאוזנים יותר, באינטרנט ומחוץ)

הוא מציע להחליף את הפעמים שבהם אתה בודק את הטלפון שלך עם חוויות בעולם אמיתי. לקחת צעד אחורה ולשאול את עצמך למה אתה מגיע לטלפון שלך. האם אתה מחפש קשר או חיפוש קהילה? או שזה רק שעמום?

ערוך רשימה של דברים שאתה רוצה להשיג ושמור על פיסת נייר עליך. כאשר אתה מרגיש את הדחף לבדוק עולה בך, הוצא את הנייר במקום את הטלפון שלך.
במקום שימוש אוטומטי באיסטגרם או ציוץ על חוויה טובה, נסה משהו אנלוגי יותר.
"תעד החוויה, מחשבה, אירוע בדרך אחרת כמו כתיבתו," אמר פליקס.

השתמש בטכנולוגיה על מנת להגבילה

לטלפונים רבים יש כלים מובנים שיכולים לעזור לך ליצור גבולות.
ראשית, לכבות את ההודעות. השתמש במסננים כדי להפוך את כל הפטורים שאפשרת כדי שהבוס שלך או הסבתא תמיד יכולים לעבור אותו. השתמש בהודעות לא זמין על מנת לאפשר לאנשים לדעת שאתה לא מגיב למיילים שלהם. הגדר ציפיות לגבי כאשר אתה עובד ועמוד בהם.

בקרת הורים היא דרך מצוינת למשמעת עצמית. הציבו לעצמכם טיימרים, לכבות את הגישה ליישומים מסיחים את דעת בשעות מסוימות.
יש אפילו אפליקציה שנקראת מעקב אחר השימוש בטלפון שלך כמו קלוריות. וכמה אתה מרים את המכשיר שלך יעזור להניע אותך לשים אותו בצד.

 ללמוד להיותמשועמםולא מרגיש בנוח

נפגע אחד של טלפונים חכמים הוא זמן שקט.המוח זקוק להפסקה ומנוחה מגירוים מתמידים.
"אם אתה מרגיש חרדה או משועמם ואתה פונה למסך בכל פעם שיש לך זמן פנוי, זה סימן שאיבדת כמה דרכים חיוניות של להיות עם עצמך," אומרת שטיינר-אדאיר.

מכשירים יכולים להיות גם בריחה מהירה במצב חברתי מביך או דרך למנוע אינטראקציה עם מישהו כשאתה כועס או מוטרד.
במקום להיעלם במכשיר, ולהכריח את עצמך לבזבז זמן במצבים המבולגנים, זה יכול להיות משהוא נחמד לצייץ עליו.

דילוג לתוכן