ווטסון מגיע לשולחן המנהל ואל הסמארטפון של העובד בשטח

ווטסון מגיע לשולחן המנהל ואל הסמארטפון של העובד בשטח: יבמ מציגה כלים אנליטיים לכל משתמש עסקי – באמצעות הענן
יבמ חושפת את מה שמוגדר על ידה כאחד הצעדים הגדולים ביותר שלה בעשור האחרון: יבמ חושפת את מה שמוגדר על ידה כאחד הצעדים הגדולים ביותר שלה בעשור האחרון: שירות מחשוב קוגניטיבי, Watson Analytics, המספק גישה מיידית באמצעות הענן אל כלי חיזוי אנליטי לעסקים. השירות החדש מתוכנן לפשט ולהוזיל את השימוש בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי, על ידי משתמשים בכל תחומי העסקים.
המהדורה הראשונה של Watson Analytics תכלול גרסת freemium של השירות מבוסס הענן שלה והיא מתוכננת לפעול על גבי מחשבים שולחניים ומכשירים ניידים. השירות מציע את מלוא המגוון של כלי ניתוח אנליטי בשירות עצמי, ובכלל זה גישה נוחה לנתונים, טיוב נתונים ושירותי מחסני נתונים.
Watson Analytics עושה שימוש בשפה טבעית רגילה לצורך האינטראקציה עם כלים אנליטיים מתקדמים. כך, למשל, מסוגלת המערכת לענות לשאלות המוצגות לה במשפט אנושי דוגמת "מה המניעים העיקריים למכירות המוצרים שלי?", "מהן ההטבות לעובדים המניבות את הרמה הגבוהה ביותר של שימור עובדים?", "מהן העסקות המציגות סיכויי סגירה גבוהים ביותר?", וכן הלאה.

השירות האנליטי החדש של ווטסון מציע חוויה משולבת וכוללת של ניתוח אנליטי. הוא מאפשר הצגת תהליכים אוטומטיים בשלבי הניתוח האנליטי, החל מהכנת נתונים, חיזוי אנליטי והצגה ויזואלית של הנתונים לשימושם של אנשי מקצוע בתחום העסקי – במשימות דוגמת שיווק, מכירות, תפעול, ניהול פיננסי וניהול משאבי אנוש. מנהלים ואנשי מקצוע יכולים לזהות את הבעיה – ולהיעזר במערכת האנליטית של ווטסון על מנת לאתר נתונים, לנקות ולטייב אותם, לגלות תובנות חדשות, לחזות תוצאות, להציג תמונה ויזואלית נוחה לתפיסה, ליצור דוחות או לוחות מחוונים, ולשתף פעולה עם אחרים.
השירות החדש עושה שימוש גם בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי מודרך, המציף ומציג באופן אוטומטי את העובדות הרלוונטיות ביותר, וחושף דפוסים וקשרים שלא נצפו מראש בין נתונים ותהליכים שונים. יכולת זו מובילה להצגת שאלות חדשות ולתובנות טובות יותר, ומדריכה את המשתמשים לפנות לתחומי המידע הרלוונטיים ביותר, ולאותם חלקים בעסק או בתהליך העסקי המשפיעים ביותר על התוצאות הסופיות.
Watson Analytics דובר את השפה העסקית והטבעית כך שכל משתמש יכול להקיש שאלות לגבי התוכן או התחומים והשאלות בהם הוא מעוניין. המערכת יודעת להסביר מדוע מתרחשים אירועים, ואלו אירועים צפויים להתרחש בהמשך – הכל במונחים עסקיים ובשפה רגילה. אנשי עסקים הניצבים מול תוצאות הניתוח, יכולים להמשיך ולכוונן אותו בתהליך רצוף, ולהציג שאלות ממוקדות יותר, על מנת להגיע לחקר העניין בו הם עוסקים.
Watson Analytics" מתוכנן לשימוש כל אנשי הארגון העסקי, החל מנציגי מכירות הפועלים בשטח ועד למנכ"ל – לזהות דפוסים, לחפש רעיונות חדשים ולשפר את כל סוגי ההחלטות העסקיות", אומרת ד"ר איה סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי והקוגניטיבי בחטיבת המחקר של יבמ העולמית. "הוא מסיר את המחסומים בדרך לתשובות אותן מחפשים משתמשים אלה, הניתוח האנליטי שהם מעוניינים בו, והנתונים בפורמט הנדרש להם. השילוב של כלים אנליטיים המבוססים על ווטסון יחד עם הבינה האנושית, הפוטנציאל העצום של ביג דאטה ואספקת יכולות בקנה מידה של סביבת ענן אל מכשירי הקצה, כדוגמת מחשבים אישיים, טלפונים חכמים – עתיד לשנות את זירת העסקים".
כמו פתרונות ענן אחרים של יבמ, גם Watson Analytics יפעל על גבי תשתיות SoftLayer, ויוצע במסגרת שוק יישומי הענן של יבמ. יבמ מתכננת להציע את השירותים החדשים גם במסגרת סביבת הפיתוח בענן שלה, Bluemix, על מנת לאפשר למפתחים וליצרני תוכנה למנף את יכולות הניתוח האנליטי במסגרת היישומים אותם הם בונים.
יכולות מסוימות של Watson Analytics יהיו זמינות למשתמשי ביתא כבר בתוך חודש ויוצעו במגוון חבילות freemium ו-premium לקראת סוף השנה.
 

דילוג לתוכן