התרומה החדשה של החללים המשותפים ליזמים וסטארטאפיסטים

רומן לוי

אם תשאלו כל אמריקאי מה הלוקיישן שמקנה לו בטחון שימצא כמעט תמיד את המוצר שליבו חשק, רובם יענו לכם, כי רשתות הסיטונאות דוגמת Costco, הן אלה שגרמו למהפכה בכל הקשור לצריכה יומיומית. גם כל מי שביקר לפחות פעם אחת בארה"ב לבטח זוכר את החוויה המפעימה שכרוכה בביקור בגן עדן צרכני זה. מדברי מזון באריזות שונות ועד למוצרים דיגיטליים חדישים, ביגוד, ציוד משרדי, הנעלה, כלי עבודה, תכשיטים וכלה במוצרים רבים אחרים הנדרשים להתנהלות היומיומית של האדם. המחסנים הללו מלמדים יותר מכל על גישה ה-one stop shop. שאומרת כי בעידן הנוכחי ועל מנת לחסוך זמן ומשאבים לצרכנים, ירוכזו עבורם כל השירותים למקום אחד.

גישה צרכנית זו, עושה עכשיו מהפכה גם בעולם העסקים והחברות. שכן, מה שהיה נהוג בעבר, עם מוצרי צריכה בסיסיים, מוצרי מזון או ביגוד, נראה היום יותר ויותר גם בעולמות ההייטק, התעסוקה והיזמות. יותר ויותר נותני שירותים מבינים כי עליהן להנגיש סל שלם של פתרונות לטובת הסטאראפיסט. אותן חברות מבינות כי עליהן להקל על חיפושיו של הלקוח, בין אם זה עסק קטן ובין אם סטארט-אפ או ארגון חברתי. כשגורם מקצועי דואג לכל הבירוקרטיה ואמון על כל הסוגיות המנהליות, לבעלי העסקים נותר מספיק זמן כדי להשקיע בפעולות אסטרטגיות ובחיזוק הקשר עם העובדים.

פה גם נכנסים לתמונה כעת גם החללים המשותפים. בתחילת דרכם ביקשו להקל על לקוחותיהם באיתור מרחב עבודה נוח ונטוורקינג. אולם, רבים לא מודעים כי בתקופה האחרונה, תחום זה משנה עורו כמעט לחלוטין ומאמץ גישה מודרנית. One-stop-Office בהקשר של חללי עבודה משותפים משמע, הדרך של כל יזם להגשמת החזון שלו בצורה מהירה.

במילים אחרות, ממש בדומה להתחדשות עירונית, בימים אלה נעשית 'התחדשות משרדית'. החללים המשותפים שבעבר הבינו כי עמדת עבודה תספק את הלקוחות, מודעים לצרכים הגדלים של הבאים בשעריהם ובייחוד אלה הסטארטאפיסטים. ועל כן, הם מתאימים את עצמם לעידן חדש. עידן ה-one stop Office, כולל הבנה מלאה של הצרכים, מענה בזמן אמת והכל תחת מטריה אחת. מלבד עמדות עבודה, משרדים, שירותי הסעדה וכדומה, החללים שואפים כעת לתת מענה שכולל שירותי דיגיטל, ייעוץ שיווקי, יחסי ציבור, מנטורינג, ייעוץ פיננסי ואף פתרונות שקשורים בפיננסים ועיצוב.

כך שמרגע שהלקוח הגדיר את הצרכים והמטרות שלו, יכולים המבצעים לתת לו שירות מלא. ובעל העסק או החברה, מרגע זה יתפנה לפעולות הקריטיות והאסטרטגיות לטובת מינוף עסקיו. גישה זו שמתחילה להראות ניצנים ראשונים בארה"ב, אם תאומץ בצורה מלאה גם בישראל, לבטח גם תספק לתעשיינים המקומיים והיזמים זמן נוסף שיוכלו לנתב לטובת העובדים והשותפים ואף לייצר חווית עבודה טובה יותר. זאת לצד חיזוק הקשרים בין העובדים להנהלה, בין העובדים לבין עצמם, ואף יצירת גאוות יחידה סביב הארגון.
הכותב הוא מנכ"ל Urban Place

 

דילוג לתוכן